Menu

Ulepszenia programu Arnold 7.2

Ulepszenia programu Arnold 7.2

Kategoria: Pomoc techniczna - grafika 3D i wizualizacje, Tagi: , ,

Odkryj nowości programu Arnold. Wersja 7.2 zawiera wiele ulepszeń, m.in. w obszarze workflowu dla tekstur, USD czy zarządzania kolorem.


Arnold 7.2 – renderuj żywe i realistyczne obrazy, od których nie sposób oderwać oczu

Arnold skupia się na dostarczaniu najwyższej jakości produkcji, skalowaniu i dopasowaniu się do indywidualnych procesów produkcyjnych.
Najnowsza aktualizacja 7.2 daje wsparcie dla procesorów Apple w Maya i ulepszony przepływ pracy (workflow) dla tesktur.
Dzięki niej mamy także usprawnienia w zarządzaniu kolorami w programie 3ds Max, lepszą obsługę USD i MaterialX, a także optymalizację i poprawki błędów. Pozwala na tworzenie kolorowych i naturalnych renderów, które niemal „wyskakują” z ekranu.

Wyniki, które aktualizacja 7.2 pomaga osiągnąć:

Arnold 7.2 produkcja Najwyższej jakości wartości produkcyjne: aby sprostać rosnącym wymaganiom branży Arnold pozwala na szybszy i wydajniejszy rendering. Doskonale radzi sobie z dużą ilością danych i złożonymi zadaniami, wykorzystując USD i przełączając się między renderowaniem na CPU i GPU, w zależności od potrzeb.
Arnold 7.2 skalowalność pipelineu Większą elastyczność i skalowalność pipeline’u: Arnold z łatwością integruje się z najpopularniejszymi programami do produkcji 3D takimi jak: Maya, 3ds Max, Houdini, Cinema 4D i Katana.
Arnold 7.2 zwiększona estetyka Zwiększoną kreatywność, estetykę i jakość: Arnold oferuje potężne, ale łatwe w użyciu narzędzie do renderingu, które daje realistyczne i przewidywalne wyniki, pozwalając artyście skupić się na kreatywności.

Co nowego w Arnoldzie 7.2 ?

Wsparcie dla procesorów Apple w Arnoldzie dla Maya 2024

Arnold od teraz naturalnie wspiera działanie na procesorach Apple serii M, takich jak procesor M1. Arnold w Maya jest dostępny jako uniwersalne biblioteki, zwiększając prędkość renderu o 20% w wybranych testach wydajności w porównaniu do trybu emulacji Rosetta.


Zarządzanie kolorem w Arnoldzie dla 3ds Max 2024

Arnold w pełni wspiera nowość z 3ds Max 2024 w tym również ulepszone zarządzanie kolorem. Dzięki temu otrzymujemy przewidywalne i spójne kolory, które zgadzają się z pozostałymi częściami projektu.

Opiera się na plikach konfiguracyjnych OpenColorIO (w wersji 2.2.1), które są już wbudowane, ale można dostarczyć również własne wersje plików.
OpenColorIO daje zaawansowane możliwości zarządzania kolorem – możliwość zmiany przestrzeni renderowania, modyfikacji Arnold Render View i ustalenia wejściowych przestrzeni barw dla tekstur.


Ulepszenia w USD

Aktualizacja 7.2 wprowadza usprawnienia w formacie USD (Universal Scene Description) i poprawki błędów (USD procedural i Hydra Render Delegate). Zmiany poprawiają sprawność pracy przy dużych projektach.
Od teraz Arnold USD wspiera wypukłe materiały w MaterialX (displacement shaders).

Zmiany dotyczą zarówno pluginów Arnolda jak i wersji open-source (z otwartym kodem źródłowym) udostępnioną na Github Autodesk: https://github.com/Autodesk/arnold-usd


Ulepszony workflow dla tekstur

Arnold umożliwia automatyczne generowanie tekstur w formacie TX, które są znacznie lepiej zoptymalizowane. Używanie TX pozwala na przyspieszenie renderowania. Wystarczy zaznaczyć tę opcję, a Arnold automatycznie wygeneruje zoptymalizowane nowe tekstury.
W wersji 7.2 zostało to usprawnione, dzięki czemu możemy używać tej funkcji w scenach z różnymi przestrzeniami barw.
Używanie tesktur w formacie TX jest krytycznie ważne dla prędkości renderu i wykorzystywanej pamięci komputera!


Pozostałe zmiany

Aktualizacja 7.2 zawiera usprawnioną wydajność funkcji Autobump, wsparcie OpenColorIO, szybsze aktualizacje scen, wiele ulepszeń w Arnold API.

Autor: Łukasz Kocyk | PCC Polska