Menu

Arnold 6 – najnowsza wersja silnika renderującego już dostępna!

Nowy silnik renderujący Arnold 6

Kategoria: Pomoc techniczna - grafika 3D i wizualizacje, Tagi: ,

Za nami premiera 6. wersji jednego z najbardziej popularnych silników renderujących jakim jest Arnold! Jakie zmiany wnosi i jak bardzo przyspieszy naszą pracę? O tym dowiecie się w tym artykule!


Arnold 6 – co nowego w najnowszej wersji silnika renderującego?

Silnik renderujący Arnold to mocna alternatywa dla takich silników, jak V-Ray czy Corona. Od 2017 roku, kiedy to zastąpił w programach 3ds Max czy Maya wbudowanego Mental Ray’a, stał się bardzo mocnym graczem na rynku. Z powodzeniem był wykorzystywany w wielu hollywoodzkich superprodukcjach, takich jak „Bladerunner 2049” czy „Thor: Ragnarok”.


A co się zmieniło w najnowszej wersji?

1. Poprawiony rendering interaktywny

Nowy Arnold będzie miał poprawiony rendering interaktywny, dzięki wprowadzeniu od tak dawna wyczekiwanego przeliczania z wykorzystaniem mocy karty graficznej. Dzięki temu rendering będzie szybszy, a same algorytmy przeliczania wspomagają ten proces, co ułatwi nam pracę przy oświetleniu, kompozycji a także doboru materiałów do sceny. Nie będziemy musieli czekać aż cały obraz Nam się wyrenderuje i wprowadzać poprawki, tylko szybko działać i zmieniać!


2. Większa elastyczność przy wyborze renderowania w trybie CPU lub GPU

Użytkownicy będą mogli za pomocą jednego kliknięcia przełączać się miedzy trybami renderowania, a dzięki zastosowaniu tych samych algorytmów, pozwoli Nam renderować w CPU i GPU za pomocą tych samych ustawień. Czyli nie zmieni się interfejs, węzły i ustawienia. Da to szerokie pole wyboru dla użytkownika, które rozwiązanie bardziej mu się wpasuje w jego workflow.


3. Wsparcie dla mniejszych studiów!

Arnold dzięki wykorzystaniu renderingu GPU, pozwoli na przyspieszenie prac i renderingu końcowego. Dodatkowym plusem jest na pewno wsparcie technologii NVIDIA NVLink, dzięki której zwiększymy przepustowość i moc wykorzystania dwóch i większej ilości kart graficznych połączonych ze sobą! W porównaniu do starszej technologii SLI – ta daje naprawdę świetne wyniki!

Surrealistyczny render ludzkiego oka z użyciem Arnolda

Surrealistyczny render ludzkiego oka z użyciem Arnolda


4. Optymalizacja pod RTX

Oczywiście z premierą nowych RTXów od NVIDI powstało wiele problemów ze stabilnością. Arnold był na to przygotowany i najnowsza wersja jest świetnie zoptymalizowania pod kątem korzystania z kart RTX, co pozwala na działanie z raytracingiem jeszcze z większą prędkością i mocą!


5. Szereg poprawek aktualizowanych aż od wersji 5.4

  • Poprawiona obsługa Open Shading Language (OSL),
  • Poprawiona obsługa woluminów Open VDB,
  • Ładowanie „tekstur na żądanie”. Tekstury nie są ładowane domyślnie przed każdym renderem, tylko w momencie kiedy tego potrzebujemy,
  • Przyspieszony start renderowania,
  • Shadow Matte shader – dodany jako moduł renderujący pod GPU,
  • Poziom szumów – poprawione szumy występujący przy renderingu GPU. Poziom szumów jest taki sam jak przy użyciu CPU,
  • Obsługa większości świateł, w tym portali,
  • Kamery – wszystkie są obsługiwane przez Arnolda,
  • Shadery – większość shaderów jest obsługiwana.

CGI wykorzystywane w Thor: Ragnarok z pomocą Arnolda

CGI wykorzystywane w Thor: Ragnarok z pomocą Arnolda

 

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat Arnolda 6 i programów, które go obsługują – skontaktuj się z nami!

 

Autor: Michał Chmielewicz | PCC Polska