Za nami premiera 6. wersji jednego z najbardziej popularnych silników renderujących jakim jest Arnold! Jakie zmiany wnosi i jak bardzo przyspieszy naszą pracę? O tym dowiecie się w tym artykule!
Silnik renderujący Arnold to mocna alternatywa dla takich silników, jak V-Ray czy Corona. Od 2017 roku, kiedy to zastąpił w programach 3ds Max czy Maya wbudowanego Mental Ray’a, stał się bardzo mocnym graczem na rynku. Z powodzeniem był wykorzystywany w wielu hollywoodzkich superprodukcjach, takich jak „Bladerunner 2049” czy „Thor: Ragnarok”.
A co się zmieniło w najnowszej wersji?
Nowy Arnold będzie miał poprawiony rendering interaktywny, dzięki wprowadzeniu od tak dawna wyczekiwanego przeliczania z wykorzystaniem mocy karty graficznej. Dzięki temu rendering będzie szybszy, a same algorytmy przeliczania wspomagają ten proces, co ułatwi nam pracę przy oświetleniu, kompozycji a także doboru materiałów do sceny. Nie będziemy musieli czekać aż cały obraz Nam się wyrenderuje i wprowadzać poprawki, tylko szybko działać i zmieniać!
Użytkownicy będą mogli za pomocą jednego kliknięcia przełączać się miedzy trybami renderowania, a dzięki zastosowaniu tych samych algorytmów, pozwoli Nam renderować w CPU i GPU za pomocą tych samych ustawień. Czyli nie zmieni się interfejs, węzły i ustawienia. Da to szerokie pole wyboru dla użytkownika, które rozwiązanie bardziej mu się wpasuje w jego workflow.
Arnold dzięki wykorzystaniu renderingu GPU, pozwoli na przyspieszenie prac i renderingu końcowego. Dodatkowym plusem jest na pewno wsparcie technologii NVIDIA NVLink, dzięki której zwiększymy przepustowość i moc wykorzystania dwóch i większej ilości kart graficznych połączonych ze sobą! W porównaniu do starszej technologii SLI – ta daje naprawdę świetne wyniki!
Surrealistyczny render ludzkiego oka z użyciem Arnolda
Oczywiście z premierą nowych RTXów od NVIDI powstało wiele problemów ze stabilnością. Arnold był na to przygotowany i najnowsza wersja jest świetnie zoptymalizowania pod kątem korzystania z kart RTX, co pozwala na działanie z raytracingiem jeszcze z większą prędkością i mocą!
CGI wykorzystywane w Thor: Ragnarok z pomocą Arnolda
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat Arnolda 6 i programów, które go obsługują – skontaktuj się z nami!
Autor: Michał Chmielewicz | PCC Polska