Jeszcze przed końcem tego roku pojawi się najnowsza wersja programu Maya 2020! Sprawdź co zostało ulepszone od ostatniej aktualizacji!
Maya 2019 otrzymaliśmy w styczniu tego roku i wielką niespodzianką jest wydanie kolejnej wersji tj. 2020, pod koniec tego roku. Świetna nowina i niespodzianka dla użytkowników programu Maya! Co otrzymujemy? Ewolucje czy rewolucje? Postaram się odpowiedzieć poniżej.
Maya wprowadza narzędzia i aktualizacje, które pomogą animatorom, modelerom, riggerom a także artystom technicznym. Już teraz brzmi lepiej od wersji 2019, która głównie skupiała się na poprawie wydajności, stabilności i przyspieszeniu pracy dla animatorów. W wielkim skrócie otrzymujemy teraz:
Więcej szczegółów w oddzielnym artykule – kliknij i przejdź >>>
Oznaczanie, nawigowanie i organizacja wydarzeń w czasie na Time Slider
Za pomocą nowego narzędzia Remesh dokładnie określamy, gdzie potrzebujemy dodatkowych szczegółów modelu. A za pomocą narzędzia do retopologii automatycznie i szybko poprawiamy siatkę.
Możemy szybciej uzyskać płynne wyniki dzięki nowemu, przyspieszanemu przez GPU Proximity Wrap deformer.
Dostajemy możliwość zmniejszenia bałaganu w nodach z nowym Matrix-Driven workflowem, Dostajemy np. Offset Parent Matrix, Matrix Widget, Blend Matrix, Pick Matrix, Aim Matrix – czyli atrybuty, nody, inputy, które znacznie usprawniają pracę.
Między innymi: ułatwione zaznaczanie gęstych geometrii i dużą ilość mniejszych siatek w UV editor.
Jak widać wersja 2020 oferuje sporo nowości i usprawnień. Każdy znajdzie dla siebie coś ciekawego. Na bieżąco będziemy pisać o najważniejszych funkcjach, więc bądźcie czujni i czytajcie nasze newslettery! W przypadku pytań zapraszam do kontaktu.
Autor: Jakub Baran | PCC Polska