Maya 2020.3 – nowa aktualizacja programu i jej ulepszenia



Opublikowane: 10 Lis / 2020 Kategoria: Maya, Tagi: ,

Niedawno wyszła aktualizacja programu Maya. Kolejny update od Autodesku wniósł wiele przydatnych poprawek.


Aktualizacja Maya 2020.3

Niedawno Autodesk wypuścił na rynek aktualizację programu Maya 2020 do wersji .3. Aktualizacja zawiera kilka najczęściej zgłaszanych ulepszeń dla różnych narzędzi Maya (chociażby Bifrost dla Maya 2.1.0.0 i Rococo Motion Library 1.2.2.). Do tego dochodzi ogromna ilość mniejszych lub większych poprawek błędów.


Najważniejsze poprawki:

✔️ Bifrost Extension for Maya 2.1.0.0:

Usprawnienia koncentrują się na nowych funkcjach i łatwości użytkowania.

✔️ Merge BaseAnimation layers on import (Skalowanie warstw animacji podczas importu)

Do opcji importu dodano opcję scalania warstw animacji z importowanego pliku z animacją warstwy podstawowej już obecną w scenie. Przydatna opcja przy imporcie wielu scen z wieloma assetami.

Standardowo opcja jest wyłączona i importowane warstwy przenoszone są pod bieżącą warstwę.

✔️ Paint Skin Weights Tool:

Usprawnienia narzędzie Paint Skin. Łatwiejsze znalezienie i zaznaczanie przy rozbudowanych rigach, automatyczne przełączanie na Verticles, wygodniejsze zarządzanie zakładkami „wpływów”.

✔️ HumanIK: Neck movement reduction:

W Attribute Editor-> HIKProperties-> Retarget Specific dodano nowy suwak do kontrolowania wychyłów szyi. Działa poprzez uśrednienie ruchów szyją a klatką piersiową postaci.

✔️ Export support for .hikc v1:

Nowa zmienna środowiskowa (MAYA_WRITE_HIK_V1) umożliwia programowi Maya eksportowanie plików .hikc z bieżących wersji Maya.  Maya 2018 zaimplementowała zaktualizowaną wersję .hikc, która zawierała dodatkowe połączenia typu roll, które nie były dostępne w środowisku wykonawczym HIK 2017. Ta nowa zmienna środowiskowa jest szczególnie przydatna dla każdego, kto używa starszego oprogramowania.

✔️ Usprawnienia Script Editor:

Do Script Editor dodano nowe opcje, aby ułatwić pracę z zakładkami.  Podobnie jak w przypadku kart w przeglądarce internetowej, można kliknąć prawym przyciskiem myszy kartę w Edytorze skryptów, aby uzyskać dostęp do opcji tworzenia, zmiany nazwy lub usuwania kart. Zaktualizowane skróty klawiszowe dla edytora skryptów są bardziej intuicyjne. Można teraz zamknąć kartę, klikając środkowym przyciskiem lub przycisk X. Ponadto opcje zakładek zostały przeniesione z menu poleceń do menu zakładek.

✔️ Import FBX:

Standard surface materials są teraz uwzględniane podczas importowania lub eksportowania obiektu lub sceny przy użyciu pliku FBX.

✔️ Arnold for Maya 4.0.4:

Ta wersja zawiera kilka poprawek do aktualizacji IPR i ulepszonego menedżera Tx. Ponadto nowe log window w Arnold RenderView, a także kilka innych ulepszeń i poprawek błędów.

 

A to tylko kilka z tych najważniejszych moim zdaniem. Cały bardzo rozbudowany spis znajdziemy pod linkiem:  https://knowledge.autodesk.com/support/maya/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2020/ENU/Maya-ReleaseNotes/files/Maya-ReleaseNotes-2020-3-release-notes-html-html.html

 

Autor: Jakub Baran | PCC Polska