Aktualizacja Arnold 7.1



Opublikowane: 11 kw. / 2022 Kategoria: Aktualności, Tagi: ,

Arnold pomaga artystom w realizacji złożonych projektów, dostosowywaniu swojego pipelinu i szybkim renderowaniu wysokiej jakości obrazów 3D z dużą szybkością.


Szybsze renderowanie dzięki Arnold

Dzięki tej aktualizacji (7.1) artyści otrzymują OptiX 7 Denoiser firmy NVIDIA, zapewniający spójny, wysokiej jakości Denoiser firmy NVIDIA OptiX 7, a także potężne ulepszenia w USD, interaktywnym renderingu i shaderze Triplanar.

Efekty, jakie ta aktualizacja pomaga osiągnąć klientom

Obsługę złożonych projektów: Studia mogą polegać na Arnoldzie w zakresie szybszego i wydajniejszego renderowania, aby sprostać rosnącym wymaganiom widzów. Doskonale radzi sobie z dużymi zbiorami danych oraz ze złożonymi pracami, wykorzystując USD i przełączając się między renderowaniami na CPU i GPU w zależności od potrzeb produkcji.

Dostosowywanie potoków: Artyści mogą bezproblemowo zintegrować Arnolda z najlepszymi narzędziami do tworzenia w 3D, takimi jak:  Maya, 3ds Max, Houdini, Cinema 4D i Katana.

Renderowanie wysokiej jakości obrazów 3D: Arnold oferuje potężne, łatwe w użyciu narzędzie do renderowanie, które zapewnia piękne i przewidywalne rezultaty, pozwalając artystom skupić się na byciu kreatywnym.


Nowe możliwości

Denoiser OptiX 7

Artyści mogą szybko renderować realistyczne efekty na GPU dzięki OptiX 7 Denoiser firmy NVIDIA w Arnoldzie. Zaktualizowany OptiX 7 Denoiser obsługuje spójną denoizację AOV, która jest niezbędną funkcją produkcyjną w procesach kompozycji. Podczas renderowania za pomocą Arnolda artyści często renderują klatkę rozkładaną na wiele warstw lub AOV, które są następnie ponownie składane w narzędziu do compositingu. Ponieważ denoizacja modyfikuje AOV w celu redukcji szumu, istotne jest, aby była ona spójna dla wszystkich AOV. Umożliwi to artyście ich ponowne złożenie bez artefaktów.

Trójplanarny shader

Triplanarny shader Arnolda pozwala artystom na rzutowanie tekstury ze wszystkich sześciu stron, bez użycia mapy UV. Jest to wszechstronne narzędzie, które może być używane do teksturowania otoczenia lub definiowania wyglądu kreskowania w toon renderingu. Ta aktualizacja rozszerza jego istniejące możliwości, pozwalając artystom na użycie konkretnej tekstury dla każdego kierunku projekcji.

Ulepszenia USD

Artyści mogą skorzystać z wielu ulepszeń w procedurze USD i Delegacie Renderingu Hydry. Hydra Render Delegate obsługuje teraz shadery otoczenia, shadery tła i shadery rampy z połączonymi kolorami. Te ulepszenia pozwalają artystom na bardziej efektywne radzenie sobie w każdym przypadku. Arnold USD obsługuje wersję USD 21.11, dostępną zarówno jako część wtyczek Arnolda, jak i jako projekt open source

Ulepszenia interaktywności

Arnold oferuje zoptymalizowane wrażenia użytkownika podczas interaktywnego renderowania sceny. Sceny z imagerami i shaderami atmosfery korzystają z ulepszeń interaktywności na CPU i GPU. Pozwala to artystom na harmonijne iterowanie sceny w trakcie renderowania. Dzięki ustalonej minimalnej częstotliwości odświeżania obrazu mogą oni również korzystać z ulepszonego interaktywnego renderowania na GPU podczas pracy z cięższymi scenami.

Więcej

  1. Ta aktualizacja zawiera nowsze komponenty, takie jak MaterialX 1.38.3 i Alembic 1.8.3.
  2. Arnold nadal koncentruje się na stabilności, poprawiając ponad 70 nowych błędów.
  3. Wersja 7.1 korzysta z licencji 2023, wymaga nowszego sterownika NVIDIA (495 lub nowszego) w systemach Linux i Windows oraz wymaga upgradowania wtyczek innych firm.

Autor: Anetta Hauzer | PCC Polska