Menu

Autodesk Maya 2019 już jest!



Kategoria: Aktualności, Tagi: , , , ,

Czekanie wreszcie się opłaciło. Od dziś można zaktualizować swój program Autodesk Maya do wersji 2019. Jakich ulepszeń możemy się spodziewać w tej wersji?


Co nowego w wersji Maya 2019?

Użytkownicy Autodesk Maya, w roku 2018 wyjątkowo nie otrzymali nowszej wersji programu. Z opóźnieniem pojawia się dnia 15.01.19! Czy warto było czekać? Co nowego wprowadza? Na te pytania odpowiadamy poniżej.

 

Oto niektóre z wprowadzonych ulepszeń:

Lepsza animacja

Cached Playback – Playblast już nie jest konieczny w celu szybkiej oceny danej sekwencji. Cached Playblack działa w tle i każda poprawka jest aktualizowana automatycznie. W moment możemy ocenić czy ruch naszej postaci jest naturalny. Wykorzystuje pamięć GPU albo pamięć ram komputera. Cached Playback zmienia i przyspiesza sposób pracy animatorów.

  • Jest nowym narzędziem, które działa w tle. Inteligentnie zapisuje scenę, przy której animator pracuje i przyspiesza prędkość odtwarzania animacji w Viewport.
  • Od teraz animatorzy mogą używać Viewportu do oceny ich pracy – wcześniej był do tego wykorzystywany głównie playblast.
  • Wszelkie ustawienia nowego narzędzia są w dodanym menu – nie każdy tego używa, więc po prostu można włączyć/wyłączyć lub dopasować odpowiednie parametry.


Dużo bardziej przewidywalne podglądy

Ulepszenie silnika renderującego Arnold, który od teraz w Viewport 2.0 daje artystom możliwość podglądu pracy bez konieczności robienia ciągłych podglądów przy pomocy renderów.  Od razu widać wszelkie zmiany w projekcie, które są bliskie finalnemu renderowi.

  • Poprawiony AI Standard Surface Shader
  • Oświetlenie i odbicie widoczne w Viewport 2.0


Szybsze narzędzia

Zauważalne w codziennej pracy, znacznie usprawniona wydajności i stabilności. Są to godne uwagi ulepszenia w wielu obszarach Maya 2019.

  • Szybsze ładowanie scen
  • Szybsze ładowanie i interakcja z ukrytymi obiekatmi
  • Szybsze ładowanie materiałów i tekstur
  • Szybsze zaznaczanie w Viewport 2.0
  • Szybsze i łatwiejsze zaznaczanie w obiektach z gęstą siatką
  • Przyjaźniejsze narzędzia do rozmieszczania obiektów względem siebie w scenie (Snap)


I oczywiście inne mniejsze, bądź większe nowości:

  • Nowe filtry ułatwiające oczyszczanie i prace z danymi z motion capture
  • Ulepszenia w tworzeniu szkieletu, skóry i innych
  • Próbki gotowych modeli z riggiem i animacją
  • Poprawki środowiska deweloperskiego

Aby być na bieżąco, dołącz do nas na Facebook’u, oraz zapisz się do naszego Newsletter’a


Źródło: Autodesk