Menu

Maya Creative – koniec subskrypcji Maya LT

Maya Creative - koniec subskrypcji Maya LT

Kategoria: Bez kategorii, Tagi: , ,

14 września 2022 roku Autodesk wprowadził na rynek oprogramowanie Maya Creative.


Maya Creative – następca programu Maya LT

Bardziej przystępną cenowo, usprawnioną wersję oprogramowania Autodesk Maya z potężnymi narzędziami do modelowania, animacji i renderingu, przeznaczonymi do produkcji filmowej, telewizyjnej i gier.

Produkcja filmowa, telewizyjna i gamedev. Artyści i studia mogą uzyskać dostęp do oprogramowania Maya Creative dzięki tokenom Flex, która jest płatna i umożliwia codzienne korzystanie z produktu.


Poniżej prezentujemy FAQ, czyli najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi odnośnie zmiany programów:

1. Co to jest Maya Creative?

Maya Creative oferuje narzędzia do modelowania, animacji i renderowania dla artystów i zespołów, które chcą zwiększyć tempo pracy i dostęp do profesjonalnych narzędzi.

W przeciwieństwie do Maya, Maya Creative jest pozbawiona dostępu do API i możliwości rozbudowy, które są niezbędne do procesów produkcyjnych.

Będzie obsługiwana tylko w systemach Windows i Mac. Wtyczka Bifrost będzie dostępna w Maya Creative jako tylko do odczytu. Klienci mogą uzyskać dostęp do Maya Creative tylko za pomocą tokenów Flex z opcją pay-as-you-go dla codziennego użytkowania produktu.

2. Dlaczego Autodesk oferuje program Maya Creative?

Wraz z rosnącym zapotrzebowaniem na elastyczność i przystępność cenową, Autodesk może lepiej zaspokoić potrzeby klientów oferując konkurencyjną, elastyczną i dostępną opcję profesjonalnych narzędzi do modelowania, animacji i renderingu. Wrażliwi na cenę artyści i zespoły często korzystają z konkurencyjnego oprogramowania, które jest darmowe lub tanie. Maya pozostaje standardowym produktem branżowym, a dzięki Maya Creative zapewniamy bardziej przystępną opcję dla artystów rozważających konkurencyjne narzędzia.

  • 14 września 2022 – Zakończenie sprzedaży trzyletnich nowych i odnowionych subskrypcji Maya LT.
  • 7 grudnia 2022 – Zakończenie sprzedaży nowych i odnowienie subskrypcji Maya LT w przypadku subskrypcji rocznych i miesięcznych.

3. Jak klienci mogą uzyskać dostęp do Maya Creative?

Klienci mogą uzyskać dostęp do Maya Creative poprzez tokeny Flex. Klienci mogą kupić tokeny i przypisać użytkowników z ich kont Autodesk.

4. Ile tokenów dziennie będzie kosztować Maya Creative?

Maya Creative będzie kosztować jeden token Flex na 24 godziny.

5. Jak długo klienci mogą używać swoich tokenów od daty zakupu?

Klienci będą mieli rok od daty zakupu, aby wykorzystać swoje tokeny dla Flex.

Flex jest modelem pay-as-you-go, tokeny nie są odnawiane. Klienci mogą zakupić dodatkowe pakiety tokenów w dowolnym momencie. Klienci będą otrzymywać powiadomienia od Autodesk w przypadku niskiego stanu saldo tokenów.

6. Czy będzie dostępna studencka wersja programu Maya Creative?

Wersja studencka nie będzie dostępna dla Maya Creative. Studenci i nauczyciele mają możliwość dostęp do programu Maya poprzez Autodesk Education Community.

7. Czy Maya Creative jest okrojoną wersją programu Maya?

Maya Creative jest usprawnioną wersją programu Maya. W przeciwieństwie do Maya, Maya Creative jest pozbawiona dostępu do API i rozszerzalności potrzebnej do przepływów pracy produkcyjnej i będzie obsługiwana tylko w systemach Windows i Mac. Takie cechy i funkcje, jak dynamika i efekty, niestandardowe narzędzia i niestandardowe wtyczki oraz wsparcie dla systemu Linux nie będą zawarte w Maya Creative.

8. Czy Maya Creative jest dostarczana z możliwościami renderowania?

Tak, Maya Creative zawiera zintegrowany renderer Arnold.

9. Czy Maya Creative zawiera Bifrost?

Klienci Maya Creative będą mogli używać aktywów Maya zawierających grafy Bifrost. Nie będą jednak mieli dostępu do wizualnego środowiska programistycznego oprogramowania Bifrost i nie będą mogli autoryzować wykresów.

10. Czy będzie wersja 3ds Max programu Maya Creative?

Nie ma jeszcze wersji 3ds Max programu Maya Creative w fazie rozwoju. Zespół programistów 3ds Max ciężko pracuje nad udoskonaleniem funkcji i narzędzi, które zostały stworzone na podstawie opinii użytkowników, takich jak Smart Extrude i Bake to Texture, ulepszając Viewport i dodając nowe, potężne przepływy pracy, takie jak 3ds Max USD.

 


Autor: Anetta Hauzer | PCC Polska