Ta aktualizacja integruje Universal Scene Description (USD) w Bifrost – ułatwia współpracę oraz umożliwia artystom łatwe ładowanie i edytowanie ogromnych zbiorów danych w ciągu sekundy. Ale to nie wszystko co potrafi nowy Bifrost.
Universal Scene Description (USD) firmy Pixar to standard wymiany danych 3D, który koncentruje się na współpracy, wydajności pipelinu i skali. Szybko zyskuje popularność jako kluczowy standard w wielu branżach, ponieważ artyści poszukują narzędzi, które są elastyczne, solidne i otwarte.
USD zostało stworzone w celu stosowania uniwersalnego systemu zapisu danych scen 3D, skąd też powstała nazwa „Universal Scene Description”, czyli w skrtócie USD.
Universal Scene Description to pierwsze publicznie dostępne oprogramowanie, które odpowiada na potrzebę solidnej i skalowalnej wymiany i rozszerzania dowolnych scen 3D, które mogą składać się z wielu elementarnych zasobów.
Aktualnie USD jest obsługiwane i jednocześnie rozwijane między innymi przez: Autodesk, Nvidia, SideFX, Apple, Bifrost, EpicGames.
Silnik graficzny Hydra
Hydra to silnik graficzny dostarczany wraz z USD. Łączy on w sobie narzędzia pobierające dane sceny i narzędzia, które wysyłają dane sceny do określonych renderów, w taki sposób, że delegaty renderowania i sceny mogą być mieszane i dopasowywane zgodnie z potrzebami aplikacji i konsumentów.
Pierwszym i podstawowym delegatem renderującym jest Storm renderer, który na początku był nowoczesnym rendererem OpenGL. Storm jest wysoce skalowalny, wieloprzebiegowy i wykorzystuje OpenSubdiv do renderowania siatki.
Więcej informacji: graphics.pixar.com/usd/release/
Bifrost jest skoncentrowany na pomocy artystom proceduralnym w obsłudze złożonych środowisk, płynnej pracy w zespołach między współpracownikami i tworzeniu oszałamiających efektów. Rozszerzenie Bifrost dla Maya to wtyczka, która jest zintegrowana z oprogramowaniem Maya ale wydawana jest także osobno.
Omawiana aktualizacja integruje Universal Scene Description (USD) z Bifrostem, ułatwiając ich współpracę. Pozwala użytkownikom na łatwe ładowanie i edycję ogromnych zbiorów danych w ciągu kilku sekund. Artyści mogą również pracować szybciej dzięki nowemu selektorowi kolorów (color picker), suwakowi multi-selekcji, oraz ulepszeniom MPM i solvera Aero w Bifrost.
Obsługa złożonych środowisk: Studia mogą polegać na Bifrost, aby robić wszystko szybciej i wydajniej, a tym samym sprostać rosnącym wymaganiom widzów. Wizualne środowisko programowania Maya obsługuje teraz ogromne, złożone pliki i biblioteki, bez spowalniania wydajności lub innych opóźnień, a co za tym idzie niedotrzymywania terminów.
Płynna praca między zespołami: Artyści potrzebują narzędzia do niedestrukcyjnej, zespołowej edycji, aby poradzić sobie ze złożonymi projektami. Bifrost-USD umożliwia dodawanie do sceny nowych materiałów pochodzących od różnych artystów, działów i studiów w sposób zachowujący wszystkie właściwości (bez niszczenia czegokolwiek).
Dostarczaj szczegółowe, naturalnie wyglądające efekty: Bifrost 2.4 oferuje możliwość budowania własnych efektów lub szybkiego osiągnięcia 90% drogi do efektu końcowego. Dzieje się to z już gotowymi wykresami, dzięki czemu artyści mogą tworzyć szczegółowe, naturalnie wyglądające efekty, takie jak dym, ogień, eksplozje, piasek czy śnieg, bez względu na ich poziom zaawansowania technicznego.
Ta aktualizacja wprowadza USD do Bifrost, rozszerzając możliwości artystów w Maya i ułatwiając studiom kreatywnym przejście na USD w ich pipelinie.
Bifrost USD to nowy pakiet operatorów, które odczytują, zapisują i edytują dane USD. Dzięki temu w pipelinach nowej, kolejnej generacji artyści będą mogli:
Bifrost USD w połączeniu z Maya USD daje artystom to, co najlepsze z obu światów, dając studiom kreatywnym możliwość korzystania z oprogramowania Maya prawie wszędzie tam, gdzie w ich pipeline jest implementacja USD. Od tradycyjnych pipelinów w Maya do proceduralnych pipelinów w Bifrost. Użytkownicy mogą teraz zastosować funkcje Maya USD do Bifrost USD, takie jak eksploracja danych USD w Outlinerze, interakcja z danymi USD w Viewport i używanie Attribute Rditor.
Nody lo-level w Bifrost USD to USD API widoczne w nodach i stanowiące podstawę Bifrost USD.
Każda edycja, która jest możliwa przy użyciu USD API, jest również możliwa w Bifrost graph. Połączenia (compounds) w Bifrost graph, które przekształcają geometrię Bifrostu w geometrię USD, są programowane za pomocą nodów low-level. To ma duże powiązania ponieważ praktycznie każdy przepływ pracy w USD może być teraz zaimplementowany i zautomatyzowany w Bifrost.
Bifrost USD zawiera również High-Level Compounds, które wykonują typowe operacje, takie jak konwersja danych danych Bifrost na USD i odwrotnie. Szczególnie interesujące są te, które zajmują się rozpraszaniem i instancjonowaniem (scatteringiem i instancingiem). Scatter Pack z Bifrostu może być łatwo przekonwertowany na USD i użyty do instancjonowania istniejących zasobów USD. W miarę jak produkcje będą przechodzić na USD, artyści mogą spodziewać się coraz większej liczby assetów w USD, które będą gotowe do użycia w scenariuszach ze scatteringiem i instancingiem.
Autor: Anetta Hauzer | PCC Polska