Nowa aktualizacja programu 3ds Max 2022. Pierwszy tak duży update od Autodesku, który ma na celu min. przyśpieszenie tworzenia brył w 3ds Maxie jak i poprawę modyfikatorów od deformacji.
Pierwsze wydanie Smart Extrude umożliwiało artystom szybkie tworzenie bryły w 3ds Maxie przy użyciu modyfikatorów Editable Poly lub Edit Poly.
Ta aktualizacja wprowadza polepszenie wydajności przy inteligentnym wyciąganiu siatki i face’ów. Dodatkowo można je wykorzystywać już z większa ilością poligonów, co może wpłynąć nawet na 20-krotną szybkość działania przy wycinaniu i łączeniu geometrii brył.
Pozwalają na dużo szybszą pracę z modyfikatorami odpowiadającymi za deformację siatki, takimi jak Skin, Path Deform, Bend, FFD, Mirror, Noise, Skew, Taper, Twist, Affect Region, Linked XForm, Melt, Skinwrap Patch, Spherify czy Surf Wrap.
Smooth Modifier 3Ds Maxa to ważne I wymagające narzędzie, pozwalające na tworzenie wielu treści. Poprawa w jego działaniu, pozwala na czyszczenie danych Normals z obiektu źródłowego, dzięki temu po zastosowaniu go do obiektu, możemy w łatwy sposób tworzyć nowe dane Normals.
Nowy filtr „ignoruj zablokowanie” został dodany do modyfikatorów Edit Poly i Editable Poly w 3Ds Maxie. Po właczeniu, artyści mogą wybierać tylko te komponenty (Vertexy, Edge, Polygony), które są widoczne w ich widoku. Pozwala to na usprawnienie procesu modelowania Polygonów.
Szybko i łatwo przywróć 3ds Max do początkowej konfiguracji startowej, gdy uszkodzone ustawienia aplikacji mogą powodować nieoczekiwane artefakty interfejsu użytkownika lub problemy z wydajnością. Narzędzie The Recovery Factory Settings ponownie zainicjuje ustawienia aplikacji i przywróci wyizolowane skrypty i ikony zdefiniowane przez użytkownika bez konieczności nawigowania po folderach instalacyjnych lub systemowych.
Narzędzie podobne jak Recovery Factory Settings, z tym że po uruchomieniu 3Ds Maxa, Max wykryje i naprawi uszkodzone ustawienia aplikacji, które mogą spowodować awarię programu.
Vertex Colors są teraz wspierane w imporcie FBX.
Usprawnienia starszej Legacy Noise map
Poprawa szybkości w obszarze roboczym i renderingu w momencie konwertowania do formatów danych GPU
Narzędzia do retopo od teraz są częścią głównej instalacji 3ds Max 2022.1
Data Fluid Loader został zaktualizowany, aby pomóc artystom VFX prawidłowo eksponować dane Particle ID, ułatwiając systemom identyfikację każdego unikalnego bitu danych zawartych w obiekcie Fluid Loader
Autor: Jakub Baran, Michał Chmielewicz | PCC Polska