Blended Box Map Funkcja ta pozwala uproszczenie i udoskonalenie procesu mieszania ze sobą map. |
Jak działa to narzędzie? Znajduje się ono w edytorze materiałów: Wystarczy z wybranego materiału (nie każdy materiał obsługuje to narzędzie) wybrać typ mapy w zakładce General i z rozwijanego paska wybrać narzędzie BlendedBoxMap: Ukaże nam się osobny materiał, który posiada wiele opcji do wyboru. Najpierw wybierzemy jednak materiały do zmieszania. W tym przypadku będą to klasyczne Bitmapy: Przy zerowym mieszaniu otrzymamy materiał, prezentujący się na sferze następująco: Stopniowo zwiększając zmienną Blend Amount zwiększamy poziom mieszania tekstur: © Patryk Konieczny PCC Polska |
Renderowanie w 3ds Max Wraz z premierą 3ds Max’a 2018, firma Autodesk przestaje wspierać silniki NVIDIA Mental Ray, oraz Iray, jako jego integralną część. Zamiast tego, użytkownicy, będą mieli możliwość korzystania z nowego silnika renderującego Arnold. Technologie: Scanline, Quicksilver, VUE File Renderer oraz Autodesk Raytracer (ART.) nadal pozostaną dostępne. |
© Patryk Konieczny PCC Polska |
Ponadto: MAX to LMV Odtwarzaj pliki 3ds Maxa używając Forge Viewer’a w przeglądarce internetowej, pokaż się w sieci udostępniając swoje prace. |
Firma Autodesk zdecydowała się stworzyć otwarte środowisko silników renderujących, nie chcąc narzucać użytkownikom wcześniej wyznaczonych standardów. W sferze tzw. „rendererów” jest zbyt wiele innowacji i różnorodności, które dają użytkownikowi wybór między szybkością, ceną, jakością, oraz kompatybilnością. Z tego powodu, firma Autodesk daje użytkownikowi możliwość wyboru silnika (wliczając w to NVIDIA Mental Ray i Iray). Zmiany te nie są kompatybilne wstecz, będą one dotyczyć tylko i wyłącznie użytkowników 3ds Maxa 2018. Aczkolwiek użytkownicy którzy przenoszą swój projekt w technologii Nvidia do 3ds Max’a 2018 nie muszą się obawiać, wystarczy uzyskać licencję od producenta tego silnika i kontynuować pracę w 3ds Max 2018.
Jedynym wyjątkiem, w którym użytkownik będzie mógł kontynuować użytkowanie dotychczasowej licencji na Nvidia mental ray i Iray to wersja Standalone. By zaktualizować swoją licencję Standalone należy się skontaktować z partnerem NVIDIA lub z samym producentem.
Skontaktuj się z nami. Nasi konsultanci przygotują optymalną ofertę, dopasowaną do Twoich potrzeb.