Menu

Autodesk 3ds Max 2018

Autodesk dla branży 3D


Nowości w Autodesk 3ds Max 2018

Najnowsza odsłona 3ds Max wyewoluowała w nowy i innowacyjny sposób. W wersji 2018 program staje się jeszcze bardziej profesjonalny, zachowując zarazem swoją prostotę użytkowania i intuicyjność. Możliwości w 3ds Max 2018 stają się jeszcze większe, za sprawą implementacji nowego silnika renderującego „Arnold Render” który od tej pory będzie standardem, stale rozwijanym i udoskonalanym.


Najważniejsze zmiany w wersji 2018:

Co nowego w interfejsie? (UI)

Interfejs (UI)

W 3ds max 2018 zauważalną zmianą jest interfejs użytkownika, który zdaje się być prostszy i bardziej czytelny. Najbardziej przykuwa uwagę wstążka, na której znajdują się wszystkie funkcjonalności programu (kliknij w obrazek, aby go powiększyć).

Grafika-2

© Patryk Konieczny PCC Polska

Main Toolbar

Udoskonalony pasek narzędzi, staje się teraz w pełni modyfikowalny. Dobieraj narzędzia które potrzebujesz mieć zawsze pod ręką, przesuwaj je tam gdzie uważasz za stosowne dzięki nowym możliwościom. Kliknij w obrazek, by zobaczyć przykład zmodyfikowanego paska narzędzi.

grafika 3

grafika 4

© Patryk Konieczny PCC Polska

Viewport Tear Off (wyodrębnianie poszczególnych okien)

Nowy interfejs 3ds Maxa pozwala również na wyodrębnienie konkretnych narzędzi, dzięki czemu możemy mieć je zawsze pod ręką!

grafika-kule

© Patryk Konieczny PCC Polska

Co nowego w animacji?

Motion Paths (ścieżki animacyjne)

Funkcja ta pozwala na śledzenie twojej animacji bezpośrednio w projekcie (bez potrzeby używania suwaka na osi czasu). Opcja ta również pozwala w pewnym stopniu edytować animację.

Przykładowe zastosowania:

  • Podgląd przebiegu animacji w widoku 3D
  • Dodawanie i kasowanie kluczy w ścieżce animacyjnej.
  • Modyfikacja ścieżki animacji, z zastosowaniem podstawowych funkcji tj. przesunięcie czy obrót.
  • Modyikacja ścieżki animacji poprzez przesuwanie znaczników, dołączonych do każdego klucza na osi czasu.
  • Tworzenie ścieżki animacji za pomocą narzędzia Spline (rysowanie ścieżki)
  • Konwersja ścieżki animacji do obiektu typu Spline
  • Możliwość implementacji kontrolerów Transform do skrótów klawiszowych.

Narzędzie Motion Paths posiada wiele funkcjonalności, dla tego zapraszamy do zapoznania się z nim.

UWAGA: Ścieżki animacji na razie nie są wspierane przez warstwy animacji, producent uznał, że narzędzie jeszcze nie jest na tyle zoptymalizowane by było gotowe w obecnym wydaniu.

Ścieżka animacyjna z sześcioma kluczami:

sciezka animacyjna z szescioma klucxzami

© Autodesk


Co nowego w modelowaniu i teksturach?

Blended Box Map

Funkcja ta pozwala uproszczenie i udoskonalenie procesu mieszania ze sobą map.

Jak działa to narzędzie? Znajduje się ono w edytorze materiałów:

grafika 7

Wystarczy z wybranego materiału (nie każdy materiał obsługuje to narzędzie) wybrać typ mapy w zakładce General i z rozwijanego paska wybrać narzędzie BlendedBoxMap:

grafika 8

Ukaże nam się osobny materiał, który posiada wiele opcji do wyboru. Najpierw wybierzemy jednak materiały do zmieszania. W tym przypadku będą to klasyczne Bitmapy:

grafika 9

Przy zerowym mieszaniu otrzymamy materiał, prezentujący się na sferze następująco:

grafika 10

Stopniowo zwiększając zmienną Blend Amount zwiększamy poziom mieszania tekstur:

grafika 11

grafika 12

grafika 13

© Patryk Konieczny PCC Polska

Renderowanie w 3ds Max

Wraz z premierą 3ds Max’a 2018, firma Autodesk przestaje wspierać silniki NVIDIA Mental Ray, oraz Iray, jako jego integralną część.

Zamiast tego, użytkownicy, będą mieli możliwość korzystania z nowego silnika renderującego Arnold.

Technologie: Scanline, Quicksilver, VUE File Renderer oraz Autodesk Raytracer (ART.) nadal pozostaną dostępne.

grafika 14

© Patryk Konieczny PCC Polska

Ponadto: MAX to LMV

Odtwarzaj pliki 3ds Maxa używając Forge Viewer’a w przeglądarce internetowej, pokaż się w sieci udostępniając swoje prace.


Dlaczego Autodesk opracował takie zmiany?

Firma Autodesk zdecydowała się stworzyć otwarte środowisko silników renderujących, nie chcąc narzucać użytkownikom wcześniej wyznaczonych standardów. W sferze tzw. „rendererów” jest zbyt wiele innowacji i różnorodności, które dają użytkownikowi wybór między szybkością, ceną, jakością, oraz kompatybilnością. Z tego powodu, firma Autodesk daje użytkownikowi możliwość wyboru silnika (wliczając w to NVIDIA Mental Ray i Iray). Zmiany te nie są kompatybilne wstecz, będą one dotyczyć tylko i wyłącznie użytkowników 3ds Maxa 2018. Aczkolwiek użytkownicy którzy przenoszą swój projekt w technologii Nvidia do 3ds Max’a 2018 nie muszą się obawiać, wystarczy uzyskać licencję od producenta tego silnika i kontynuować pracę w 3ds Max 2018.

Jedynym wyjątkiem, w którym użytkownik będzie mógł kontynuować użytkowanie dotychczasowej licencji na Nvidia mental ray i Iray to wersja Standalone. By zaktualizować swoją licencję Standalone należy się skontaktować z partnerem NVIDIA lub z samym producentem.



 

 

Zapytanie ofertowe

Skontaktuj się z nami. Nasi konsultanci przygotują optymalną ofertę, dopasowaną do Twoich potrzeb.


    Informujemy, że przetwarzamy Twoje dane zgodnie z RODO i z naszą Polityką prywatności.
    Please prove you are human by selecting the car.

    Promocje



    Rating: 5.00/5. From 1 vote.
    Please wait...