Najnowszy 3ds Max 2023 jest skoncentrowany na zwiększaniu produktywności, współpracy w zespole i tworzeniu nowoczesnych asset’ów.
Wersja 2023 oprogramowania 3ds Max firmy Autodesk to:
✔️ nowe możliwości do popularnego zestawu narzędzi do retopologii i Working Pivot,
✔️ ulepszenia do systemu Autobackup, zgłaszane przez użytkowników,
✔️ usprawnienia glTF w celu przyspieszenia współpracy w czasie rzeczywistym pomiędzy zespołami, i wiele innych…
CENA 3DS MAX 2023 NA ROK >> | CENA 3DS MAX 2023 NA 3 LATA >>
Indywidualna i zespołowa produktywność
Studia kreatywne zderzają się z ciągle z rosnącą potrzebą produkowania większej ilości treści i z większą dokładnością, jednocześnie dysponując taką samą ilością czasu. 3ds Max udostępnia środowiska pracy, które pozwala na terminowe wykonywanie zadań i rozwija produktywność zespołu.
Tworzenie nowoczesnych modeli
Artyści stale poszukują rozwiązań umożliwiających przesuwanie granic podczas produkcji szerokiego zakresu treści dla filmów, telewizji, gier i projektów wizualizacji. Potrzebują narzędzi, które rozwijają się wraz z upływem czasu, a jednocześnie są intuicyjne i uzupełniają proces tworzenia treści.
Współpraca w czasie rzeczywistym
Tworzenie w czasie rzeczywistym jest kluczowym elementem wielu branż, nie tylko rozrywkowej, a także w przestrzeniach takich jak XR czy eTail. Artyści i studia potrzebują dostępu do najnowszych formatów danych 3D, aby móc łatwo współpracować ze sobą.
✔️ Łatwe publikowanie materiałów 3D bezpośrednio w formacie glTF 2.0, aby wykorzystać je w aplikacjach internetowych, sklepach internetowych, grach przeglądarkowychych, i innych nowoczesnych punktach sprzedaży online, dbając przy tym o zachowanie jakości wizualnej.
✔️ Podgląd materiałów glTF daje artystom możliwość otworzenia zasobów glTF we Viewport i dokładnego sprawdzenia, jak będą one wyglądać po wyeksportowaniu, eliminując zgadywanie i dając pewność, że zasoby będą wyglądać tak, jak zamierzono w różnych środowiskach, poza 3ds Max.
✔️ Użyj nowego eksportera w czasie rzeczywistym do wyeksportowania danych mesha i powiązanego z nim materiału do formatu glTF 2.0 lub GLB, wtedy gdy jesteś gotowy do wprowadzenia zasobu do przeglądarki glTF.
*glTF to specyfikacja umożliwiająca efektywne przesyłanie scen 3D, która stała się formatem de-facto dla 3D w sieci i sklepach internetowych.
Retopology 1.2 w 3ds Max 2023
Pre-Processing: przetwarzaj złożone dane siatki (mesha) modelu szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, używając nowej opcji „Pre-Process” znajdującej się w opcjach ReForm retopology. Dzięki tej funkcji narzędzie ReForm wygeneruje pośrednią i uproszczoną siatkę, która dokładnie odwzoruje wejściową geometrię. Po ponownym wygenerowaniu siatki, dane umożliwią stworzenie czytelnej, złożonej wyłącznie z czworokątów, geometrię. Niweluje to potrzebę przygotowywania modelu modyfikatorami takimi jak SubDivide czy ProOptimize, a jednocześnie zapewnia równie zadawalające wyniki jakie by się oczekiwało od narzędzia ReForm.
Propagacja danych: To nowe narzędzie w 3ds Max 2023, umożliwiające propagację istniejących danych siatki, takich jak Smoothing Groups, UV, Normalne i kolor wierzchołków, z topologii wejściowej do siatki wyjściowej po zastosowaniu Remesh i Retopology. Ta nowa funkcjonalność zachowuje jednocześnie informacje o danych siatki modelu. Podczas korzystania z narzędzia ReForm Auto Edge Contraints, artyści 3D posiadają elastyczność w transferowaniu kluczowych danych siatki modelu, która już była wygenerowana, do ich wyjściowego modelu.
„3ds Max to świetne oprogramowanie, jeśli jesteś indywidualnym artystą lub pracujesz w małym zespole i musisz szybko coś naprawić. To narzędzie dla osób, które bardzo szybko potrafią znaleźć rozwiązanie pewnego problemu…”
–Tomek Baginski, Director Platige Image.
Serię nowych narzędzi Working Pivot dodano by rozwinąć schemat pracy artystów, zaczynając od modelowania z użyciem funkcji takich jak Smart Extrude do tworzenia rig’ów i kończąc na animacji. Artyści zawsze potrzebują tworzyć nowe obiekty Pivot Helper w 3ds Max, w celu usprawnienia tworzenia hierarchii, riggów i markerów.
Place Wroking Pivot w 3ds Max 2023:
Narzędzie Place Working Pivot zapewnia metodę szybkiego dostosowywania pozycji i orientacji wektorów. Gdy ta funkcja jest włączona, możesz umieścić wektor typu Working Pivot na dowolnym wierzchołku, krawędzi, powierzchni wielokąta czy punkcie środkowym tych komponentów w aktywnym obiekcie w scenie.
Create Point from Working Pivot w 3ds Max 2023:
Używając narzędzia Working Snap Pivot – Create Point Helper from Working Pivot, zostanie dodany do sceny nowy obiekt Pivot Helper, przypisany do pozycji i orientacji z wybranego Working Pivot’a. Ułatwia to tworzenie i przypisywanie wielu obiektów Pivot Helper podczas pracy nad sceną i organizowania jej hierarchii.
Create Grid from Working Pivot w 3ds Max 2023:
Twórcy mogą teraz z łatwością umieścić i aktywować Grid Helper w scenie w 3ds Max przy pomocy funkcji narzędzia Working Snap Pivot – Create Grid from Working Pivot. Grid Helper przypisze do aktualnej pozycji i orientacji wybranego Working Pivot’a umożliwiając artystom bardziej intuicyjne rozwijanie sceny.
Align Working Pivot w 3ds Max 2023:
To nowe narzędzie pozwala artystom na interaktywne dostosowywanie i ponowne przypisanie orientacji osi obiektu Working Pivot, poprzez kliknięcie i przeciągnięcie osi do właściwego komponentu wierzchołka, krawędzi lub powierzchni wielokąta.
Selection Pivot w 3ds Max 2023:
Podczas korzystania z Selection Pivot, artyści i animatorzy mogą przypisać pozycję i orientację obiektu Working Pivot do średniej wyciągniętej z wybranych wierzchołków, krawędzi lub powierzchni wielokątów.
Physical Material w 3ds Max 2023:
Physical Material jest teraz dopasowane do Autodesk Standard Surface i jest wspierane przez FBX w celu udostępniania materiałów pomiędzy 3ds Max a Maya bez utraty danych. Dodano także dwie nowe właściwości do Physical Material: Sheen do tkanin i Tin Film do baniek mydlanych lub oleistych powierzchni.
Nowy pasek narzędzi Autobackup został dodany do standardowego UI. Pasek ten zapewnia nieinwazyjne i przystępne sposoby wizualizacji i interakcji wraz z systemem Autobackup oraz informuje użytkowników kiedy Autobackup ma zostać aktywowany za pomocą nowego UI Autobackup Timer.
Dodatkowo Autobackup w 3ds Max 2023 pozwala artystom na:
✔️ pominięcie automatycznego zapisu, tymczasowe wyłączenie funkcji automatycznego zapisywania lub modyfikację ustawień Autobackup.
✔️ pozostanie produktywnymi jednocześnie będąc spokojnym ze względu na rozwiązania, które przynosi ze sobą Autobackup w przypadku awarii zasilania, awarii programu czy błędów twórczych.
Usprawnienia do systemu Autobackup, w tym poprawki na prośbę użytkowników, pozwalają artystom skupić się na wykonywaniu swoich zadań, z mniejszą ilością czynników zakłócających pracę:
✔️ Scena nie jest uznawana jako „zmieniona” dopóki wykonane operacje nie zostaną zastosowane. Zapisywanie sceny od teraz resetuje zegar Autobackup, by zapobiec sytuacjom, w których 3ds Max mógł próbować wykonać automatyczny zapis bezpośrednio po zapisaniu ręcznym.
✔️ Autobackup jest nieaktywny w momencie kiedy artysta za pomocą myszki w 3ds Max wchodzi w interakcję ze sceną, oknem roboczym, elementami UI, edytuje wartości w widżetach UI, pracuje w modalnych oknach dialogowych lub w momencie gdy 3ds Max procesuje symulacje, generuje podglądy, wykonuje operację texture baking i inne.
✔️ Sesje 3ds Max uruchomione jednocześnie nie będą nadpisywać innych plików zapasowych do momentu aż limit ustawiony przez użytkownika nie zostanie osiągnięty dla wybranej lokalizacji i kombinacji nazw pliku zapasowego.
✔️ Podstawowy interwał zegara Autobackup został zwiększony z 10 do 15 minut, jednocześnie podstawowa liczba kopii zapasowych została zwiększona z 3 do 10.
✔️ Użytkownik może zdecydować się dołączyć nazwę aktualnej sceny do plików zapasowych, co zapewnia większą przejrzystość w tym, dla której sceny były wykonywane kopie zapasowe.
✔️ Nowe ustawienia Autobackup zezwalają na większą elastyczność w tym, w jaki sposób mają być organizowane kopie zapasowe.
3ds Max 2023 zawiera najnowszą wersję silnika renderującego Arnold. Pomaga ona artystom w realizacji złożonych projektów. Dzięki Arnold 7.1. możesz dowolnie modyfikować swój production pipeline i szybko renderować wysokiej jakości obrazy 3D.
W skład nowych opcji wchodzi również NVIDIA OptiX 7 Denoiser zapewniający spójny, wysokiej jakości denoising, jak również potężne usprawnienia do systemu USD, interaktywnego renderingu i do Triplanar shader.
Jeśli chcesz dowiedzić się więcej o możliwościach silnika Arnold, zaglądnij na naszą dedykowaną stronę.
Artyści mogą teraz generować wierzchołki, krawędzie lub komponenty wielokątów typu Occluded szybciej niż kiedykolwiek – nawet w wielokątnych modelach składających się z milionów trójkątów. Dokładność zaznaczania również została znacząco poprawiona, jako że nie opiera się już na pikselach ekranu. Teraz dystans obiektu na ekranie nie będzie miał wpływu na dokładność z jaką komponenty są zaznaczane, a luki w geometrii czy dziury nie będą już pozwalały na wybór elementów, które ludzki mózg uznałby za niewidoczne.
Dodatkowo, podczas używania trybu widoku Ortograficznego, narzędzie Occlude Selected jest teraz dokładniejsze w przypadku używania różnych trybów zaznaczania, takich jak prostokąt, koło czy forma dowolna.
Narzędzia w 3ds Max 2023 sa jeszcze bardziej inteligentne. Funkcje takie jak Partial Cut-through, Smart Extrude, Union/Subtraction oraz możliwość wycinania przestrzennych czworokątów i wielokątów są dostępne teraz z poziomu modyfikatora Edit Poly.
✔️ Wydajność zapisu skompresowanego pliku sceny
Skompresowanie pliki sceny będą teraz zapisywane dwa razy szybciej dzięki nowej archiwizacyjnej bibliotece, wielowątkowości i innym optymalizacjom.
✔️ Python 3.9
3ds Max jest teraz dostarczany wraz z Python 3.9.7 rekomendowanym przez VFX Platform, który może się pochwalić usprawnieniami wydajności, przydatnymi nowymi funkcjami string i ogólną poprawą jakości.
✔️ SSSE dla Scene Script Assets
3ds Max 2023 chroni swoich użytkowników przed potencjalnymi szkodliwymi skryptami, które są traktowane jako asset’y sceny i mogłyby zostać wykonane bez zgody użytkownika.
✔️ Stworzony przy użyciu Visual Studio 2019
3ds Max 2023 został stworzony przy użyciu Visual Studio 2019, jednego z najbardziej zaawansowanych narzędzi do tworzenia wydajnego i solidnego oprogramowania. Dzięki temu ta wersja programu i wszyscy twórcy zewnętrznych wtyczek mogą czerpać korzyści z optymalizacji kompilatora i ulepszeń czasu życia programu.
✔️ Per Viewport Filtering: MAXScript Expousre
Użytkownicy mają teraz dostęp do dodatkowych funkcji w MAXScript dla Per Viewport Filtering.
✔️ Per Viewport Filtering: Multi-Select
Wszyscy mogą teraz wykonać wielokrotne zaznaczenie obiektów w oknie dialogowym Per Vieport Filetring