Wraz z oficjalnym wydaniem wersji 2019 3ds Max’a, doczekaliśmy się nowych narzędzi i funkcjonalności. Poza tym 3ds Max dostaje coraz więcej poprawek, dzięki czemu przyspieszy to działanie samego programu. Inżynierowie z Autodesk wyraźnie przyspieszają działanie samego programu z wersji na wersję.
Ponad to wprowadzone zostają spore zmiany w materiałach, pozwalając artystom skupić się na swoim zawodzie, coraz bardziej odciążając ich od pracy stricte inżynierskiej, programistycznej.
Najważniejsze zmiany w wersji 2019:
Wsparcie dla technologii Open Shading Language (OSL)
Jest to język shaderów stworzony przez firmę Sony Pictures Imageworks do użycia w Raytracerze Arnold Renderer. Jest również wspierany przez V-Ray’a w wersji 3.X.
Pełnię możliwości tej technologii można podziwiać w takich produkcjach jak „Men in Black 3”, „The Amazing Spiderman”, czy „Hotel Transylvania”.
Inżynierowie Autodesk zbudowali od nowa system mapowania drewna, możliwy do wykorzystania w silnikach Arnold oraz Scanline. Tekstury drewna są teraz rozprowadzane po obiekcie proceduralnie.
Rozbudowanie tego narzędzia pozwala na łączenie linii w nowe jednolite kształty, dzięki czemu możemy uzyskiwać swoistego rodzaju rysunki.
Shared Views
Od tej wersji dostaliśmy możliwość bezpośredniego transferowania swoich obiektów, a nawet całych scen do przeglądarki internetowej, a co za tym idzie, możliwość ciągłego prezentowania swoich prac.
Wystarczy zaznaczyć pożądany przez nas element lub całą scenę, kliknąć „File” a następnie „Share”.
Wsparcie dla eksportu physical based materials (renderingu bazującym na fizyce, czyli fizycznym zachowywaniu się światła i materiałów ) do środowiska DCC (m.in. Civil View). Wsparcie to dotyczy zarówno statycznych obiektów typu mesh jak i tych zanimowanych.
Usprawniono działanie tych narzędzi w zakresie poligonów. Podczas używania extrude i bavel na wielu poligonach na raz, brane są teraz pod uwagę normalne Face’ów, które posiadają wspólne krawędzie i są ustawione pod różnymi kątami. Można teraz definiować kąt odchylenia edytowanych Face’ów.
Wprowadzono nowy rodzaj Viewportu, w którym dzięki swojemu zestawowi do VR (wirtualna rzeczywistość) możemy edytować swoją scenę bezpośrednio w nim. Dzięki temu osiągniemy rezultaty dokładnie takie jakich oczekujemy w naszej scenie VR.
Całe narzędzie stanowi integralną część 3ds Maxa i bazuje na silniku Stingray Engine.
Renderable Spline Modifier
Pozwala teraz na modyfikację skrętów zamkniętych linii poprzez dodawanie krzywych beziera, można w ten sposób zwiększać ilość segmentów oraz zaokrąglać „ostre” fragmenty.
Project folders
Wprowadzono kilka usprawnień w funkcji Project folder, dzięki czemu znacznie ułatwi to tworzenie nowych folderów jak i podpinanie projektów pod wcześniejsze.
Zwiększone bezpieczeństwo
Kod wykonywalny zaszyty w projektach 3ds Maxa, oraz MAXScript został zabezpieczony dodatkowymi sygnaturami by zwiększyć bezpieczeństwo Twoich projektów.
My, PCC Polska Spółka Jawna, i nasi partnerzy, korzystamy na naszych stronach z plików cookies (ciasteczek). Część z nich jest niezbędna dla funkcjonowania stron. Pozostałe możemy wykorzystywać do:
- analizy w jaki sposób korzystasz z naszej strony,
- personalizacji prezentowanych Ci treści,
- marketingu, reklamy i na potrzeby mediów społecznościowych.
Te pliki cookie sa niezbędne dla poprawnego funkcjonowania strony internetowej. Umożliwiają działanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie, preferencje prywatności, logowanie, wypełnianie formularzy i zapytań o ofertę. Nie mogą być wyłączone w naszej witrynie.
Preferencje
Służą do przechowywania informacji o preferencjach, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik. Wykorzystywane są w celu interakcji z użytkownikiem, który wcześniej odwiedził witrynę.
Statystyka
Te pliki cookie pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób różni użytkownicy zachowują się na stronie, gromadząc i raportując anonimowe informacje.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia użytkownika w witrynach internetowych, aby prezentować mu odpowiednie reklamy, interesujące i zgodnie z profilem użytkownika. Są bardziej cenne dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych.