Menu

Autodesk 3ds Max 2017

Autodesk dla branży 3D


3ds Max 2017 – Nowości


Najnowsza wersja 3ds Max 2017 daje użytkownikom narzędzia 3D, których potrzebują, aby pomóc tworzyć (niezależnie od wymagań branżowych) z dużą szybkością i skutecznością. Są tu również liczne aktualizacje i ulepszenia do modelowania, animacji i renderingu, a także usprawnione przepływy pracy.

Użytkownicy mogą teraz manewrować i modelować obiekty szybciej niż kiedykolwiek z ulepszonymi narzędziami, uproszczoną kontrolą i aktualizacjami w UV Mapping. Dla zwiększenia wydajności zostały wprowadzone również ulepszenia TrackView do Motion Panel i ustawienia animacji wraz z nowym wyglądem i skalą dostosowaną do najnowszych wyświetlaczy wysokiej rozdzielczości.

banner

Narzędzie Scene Converter w nowym 3ds Max 2017 umożliwia szybsze przemieszczanie się z jednego do drugiego renderera lub pomiędzy innymi silnikami w czasie rzeczywistym bardziej płynnie i spójnie. Natomiast nowe narzędzie Raytracer Render (ART) pozwoli użytkownikom osiągnąć gotowy foto realistyczny obraz i film również w czasie rzeczywistym. Użytkownicy będą mieli ścisłą integrację z narzędziami dzięki rozszerzonym i  ulepszonym zestawem narzędzi Python / NET.


Najważniejsze cechy i zalety 3ds Max 2017

Nowy wygląd oraz wsparcie wyświetlaczy High DPI

3ds Max 2017 będzie miał nowy wygląd, a najnowsze wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości DPI dają mu możliwość działania na monitorach Hi-DPI i laptopach podczas prawidłowego skalowania ekranu dla systemu Windows, dzięki czemu interfejs będzie bardziej czytelny. Zastosowany został nowoczesny wygląd ( jak określono w nowym przewodniku), styl wizualny, jak również nowoczesne multi skalowalne ikony.

3dsMax2017-HighDPIDisplay-Final

UV Mapping – aktualizacje

Aktualizacje UV Mapping w nowym 3ds Max 2017 – UVW Unwrap został przeprojektowany, aby usprawnić przepływ pracy i zwiększyć wydajność dzięki gęstej geometrii i wysokiej rozdzielczości map. Jest to teraz łatwiejsze do otwierania modeli definiując punkt po punkcie podczas przeglądania krawędzi cięcia i rozwijania klastrów w jednym trybie. Aktualizacja jest natychmiastowa, o znacznie zwiększonej dokładności i symetrii. Zniekształcenia mogą być wizualizowane w zacienionym widoku klastra lub kratki z nowymi mapami, które dostarczają więcej informacji zwrotnej na temat tego modelu. Jest to przydatne dla interaktywnych korekt dokonanych z nowym narzędziem Relax paintbrush. Dodatkowo  w nowym 3ds Max 2017 zostało dodane wsparcie dla layoutów multi-tile, a także wiele usprawnień przepływu pracy, takich jak dostęp do ID materiałów i ulepszone metody wyboru.

3dsMax2017-UVW_Mapping-Final

Biblioteka zasobów 3ds Max

Instalując Autodesk Exchange App Store użytkownicy mają szybki dostęp do swoich lokalnych i sieciowych bibliotek modeli, aby prościej przeszukiwać wszystkie aktywa, przeciągając i upuszczając je w danym projekcie. Użytkownicy 3ds Max 2017 będą mogli łatwo dodać lokalizacje nowych zasobów do szybkiego wyszukiwania.

biblioteka-elementow

Autodesk Raytracer Renderer (ART) – tworzenie rzeczywistych obrazów i filmów

Autodesk Raytracer Renderer (ART)  to nowe szybkie narzędzie, oparte na fizycznym rendererze, idealne do wizualizacji przepływów pracy wykorzystywanych w Revit, Inventor Fusion 360 oraz innych aplikacjach Autodesk. Rendering ART w 3ds Max zapewnia poznany już przepływ pracy i podobne rezultaty dla użytkowników którzy przenoszą danych z tych aplikacji. Wyposażony jest w minimalistyczne ustawienia, działanie procesora i doskonałe wykorzystanie oświetlenia obrazu.

ART pomaga zapewnić szybkie, fotorealistyczne wyniki renderingu dla większości projektów  i architektury zewnętrznej. Dzięki wsparciu dla IES i świateł fotometrycznych z Revit, użytkownicy będą w stanie stworzyć bardzo dokładnych obrazy scen architektonicznych.

  • Zapewnia szybki, interaktywny przepływ pracy w połączeniu z oknem ActiveShade, dzięki czemu użytkownicy mogą szybko manipulować oświetleniem, materiałami i obiektami jednocześnie widząc wyniki, które mogą stopniowo udoskonalać.
  • Zawiera Filtr Noise, który może przyczynić się do zmniejszenia ilości wykonywanych renderów i poprawy jakości renderingu.
  • Idealny dla wizualizacji architektonicznych, produktów oraz wizualizacji przemysłowych i animacji.

art-renderer

 

3dsMax2017-ART-Final

Fast Form Hard Surfaces

Narzędzie Fast Form Hard Surfaces służy do  efektywnego tworzenia twardych form powierzchniowych w sposób szybszy. Dzieje się to za pomocą nowego zestawu niezawodnych narzędzi do modelowania, takich jak zaktualizowane Booleans, które teraz oferują podwójną precyzję i bardziej wiarygodne wyniki. Dodawania i usuwania operandów, jak również sortowanie lub tworzenia zagnieżdżonych logicznych wartości jest również teraz bardzo uproszczone. Narzędzie Bevel Profil Modifier ma takie same kontrole ukośne wprowadzone w narzędziu TextPlus, co umożliwia artystom tworzenie w nowym 3ds Max 2017  pożądanego skosu lub używanie tych samych z ustawień w TextPlus.

3dsMax2017-FastFormHardSurface-Final

Udoskonalone narzędzia Object

Wybór obiektów i manipulowanie nimi w 3ds MAx 2017 zostało usprawnione do modelowania, animacji i niektórych innych zadań bardziej efektywnych i twórczych z pomocą kilku udoskonaleń:

  • Working Pivot mogą być teraz dostępne bez konieczności przechodzenia do panelu hierarchii. Pojawiła się nowa opcja o nazwie Pin Working Pivot, która po włączeniu Working Pivot pozostaje w tym samym miejscu, a wszystkie pozostałe obiekty zostają wybrane. Kiedy wyłączymy, Working Pivot resetuje swoją pozycję, w momencie gdy artysta tworzy nowy wybór. Gdy edytujemy Working Pivot ma nowego ‘caddy’, który pozwala twórcy zresetować, zaakceptować lub anulować zmiany naniesione w tym narzędziu.
  • Local Align to nowa funkcja dostępna w Reference Coordinate System rozwijana w głównym pasku narzędzi. Tylko zastosowanie modyfikatora edit poly i edycji poli, ta nowa metoda osi align pozwala artyście uzyskać bardziej przewidywalny wynik stosując różne transformacje do wyboru obiektów
  • Sub Object Pick – upraszcza przełączanie pomiędzy różnymi trybami sub-object (Vertex, EDGE, face i boundary) przez jedno przejście skrótu między trybami. To pozwala artyście spędzać mniej czasu na poszukiwaniu i więcej czasu na swoim projekcie. To jest tylko dla modyfikatora edit poly i edycji poly.
  • Point to Point Selection pozwala zaoszczędzić czas użytkowników poprzez zmniejszenie zapotrzebowania na dostęp do ukrytych obszarów i sposobów, aby wybrać elementy podrzędne obiektu. Narzędzie pozwala wybrać punkt-punkt, przytrzymując klawisz Shift, podczas gdy w poprzednich wersjach 3ds Max, użytkownik może przytrzymać klawisz Shift, a następnie wybierz dwa sąsiednie elementy, aby dokonać wyboru pętli. Jeśli użytkownik wybiera nie sąsiadujące elementy, wybierając punkt z podglądem, aby można zobaczyć dokładnie to, co jest zaznaczone. Możliwe dla modyfikatora edit poly i edycji poli

lokalne-dopasowanie

point-to-point-selection

Animacja i produktywność

W produktywności Autodesk skupił się na ułatwianiu doświadczeń dla animatorów. Codzienne zadania, takie jak kadrowanie, wybór i key framing zostały udoskonalone, aby pomóc użytkownikom skupić się na wykonywaniu danego projektu a nie na narzędziach.

Ponownie został zaprojektowany domyślny layput i nie ma znaczenia jaki użyjemy, będzie utrzymywać się pomiędzy sesjami w 3ds Max 2017. W panelu Motion, która stanowi centrum sterowania platformy animacji, została ona ulepszona bezpośrednia aktywacja kontrolerów z listy, reset kontrolera i kopiowanie/ wklejanie pomiędzy ścieżkami. Zostały poprawione atrybuty użytkownika, aby umożliwić odczyt i zapis wartości zadanych, pozwalając animatorom szybko przechodzić między ułożeniami/pozami.

3dsMax2017-AnimationProductivity-Final

wbudowany-stingray

Scene Converter – więcej technologii renderowania.

Scene Converter w nowym 3ds Max 2017 pozwala na przejście pomiędzy rendereami w czasie rzeczywistym. Łatwa migracja scen między rozwiązaniami renderingu pozwala szybko przygotować projekt w silniku w czasie rzeczywistym, w tym prawidłowe ustawienie świateł, materiałów i niektórych innych funkcji z Scene Converter.

Użytkownicy 3ds Max 2017 mogą łatwo dostosować zestawienie i dostrojenie  istniejących skryptów konwersji za pomocą prostego interfejsu użytkownika, aby pomóc w tworzeniu źródła do systemu TARGET – reguły konwersji batch. Jak zrobić aby technologie renderingu były bardziej dostępne ? Możliwości Scena Converter można łatwo rozszerzyć za pomocą nowych presetów firmy Autodesk oraz społeczności użytkowników, a także w oparciu o konwertery skryptów , które mogą być dostosowane do indywidualnych potrzeb.

3dsMax2017-SceneConverter-Final

Integracja narzędzi Pipeline

3ds Max 2017 posiada ściślejszą integrację z kilkoma narzędziami pipeline z pomocą nowo rozszerzonych i ulepszonych zestawów narzędzi Python / NET. Integracja wykorzystuje standardowy język programowania jako alternatywny język skryptów dla użytkowników Max co pomaga programistom Pythona do tworzenia 3rd party plug-ins, dzięki czemu nowe narzędzia pipeline są większe i bardziej dostępne.

 UV-mapping

Inne zalety i funkcje 3ds Max 2017

Max Creation Graph – udoskonalone narzędzie do tworzenia treści proceduralnych, które oparte są na wizualnym środowisku programistycznym.

Skin Weighting z Geodesic Voxel & Heatmap Skinning – Dzięki narzędziu Skin Weighting z Geodesic Voxel and Heatmap Skinning  użytkownicy są w stanie wygenerować większą wagę skóry w ułamku czasu w porównaniu z tradycyjnymi metodami skinningu.

Narzędzi dot. tekstu i kształtu – Dodawanie danych do scen z nowego narzędzia 3D text nigdy nie było łatwiejsze. Z kontroli globalnych i lokalnych możliwości edycji, użytkownicy mogą wybrać dokładny poziom kontroli niezbędny do ich pracy.

Near Seamless Art-to-Engine Workflows – Game Exporter pozwala użytkownikom przesyłać różne rodzaje danych z 3ds Max 2017 do silników gier: Unity, Unreal Engine i silnika Stingray, z wykorzystaniem technologii FBX.

Creative Market Integration – wyposażony w wysokiej jakości 3D i 2D assetsy. Użytkownicy mogą je w ramach licencji wykorzystać we własnych projektach.

Send to Print Studio- pozwala na druk 3D z pozycji projektowania lub po prostu przez uruchomienie Print Studio bezpośrednio z 3ds Max 2017 za pomocą jednego kliknięcia.

Simulation Data (CFD)- użytkownicy mogą teraz wizualizację swoich danych symulacyjnych przedstawiać w zupełnie nowy sposób w Max Creation Graph.

mapa-ciepla MCG-spline 3dprint-studio  symulacje-cfd
Zapisz się na newsletter
 
  Skontaktuj się z nami  


Zapytanie ofertowe

Skontaktuj się z nami. Nasi konsultanci przygotują optymalną ofertę, dopasowaną do Twoich potrzeb.


    Informujemy, że przetwarzamy Twoje dane zgodnie z RODO i z naszą Polityką prywatności.
    Please prove you are human by selecting the flag.

    Promocje



    Rating: 4.00/5. From 1 vote.
    Please wait...