Autodesk Maya

Autodesk dla branży 3D

Maya – Kompleksowe środowisko pracy


Oprogramowanie do trójwymiarowej animacji Autodesk Maya zapewnia kompleksowe środowisko pracy wspomagające proces twórczy za pomocą wszechstronnych narzędzi do animacji, modelowania, symulacji, tworzenia efektów wizualnych, renderowania, technologii matchmoving oraz compositingu na platformie zapewniającej duże możliwości rozszerzania.


W branży filmowej, przy tworzeniu gier komputerowych, w branży telewizyjnej, reklamowej, poligraficznej czy graficznej, Maya oferuje zestawy najnowocześniejszych narzędzi, połączonych w jedno, przystępne cenowo rozwiązanie, które pozwoli spełnić wysokie wymagania stawiane obecnie w tych branżach. Autodesk Maya zapewnia zestawy nowych narzędzi do wstępnej wizualizacji i tworzenia prototypów gier, rozszerzone możliwości symulacji oraz ulepszoną integrację organizacji produkcji.


Rendering w Maya

Renderowanie wysokiej jakości obrazów może być wyzwaniem. Optymalizacja jakości obrazu, zarządzania złożonością i odpowiedni wygląd może zużywać dużo czasu i tworzyć poważne zatory w przepływie pracy. Maya 2017 jest zintegrowana z silnikiem Arnold, stosowanym przez największych artystów wizualnych, który zawiera efekty i animacje do rozwiązywania najbardziej złożonych problemów z renderowaniem. Teraz Maya ułatwia renderowanie dużych obrazów szybko i sprawnie.

Dla osób korzystających z innych rozwiązań renderujących, Maya pozostaje otwartą platformą do pracy, użytkownik decyduje o współpracy oraz wsparciu renderu z pozycji Maya. Zastąpienie Mental Ray Arnoldem zmienia całą obsługę renderowania.


Animacja w Maya 2017

Maya 2017 jest rozbudowana pod kątem szybkości z bardziej przyjaznymi narzędziami artystycznymi  i wydajnościowymi, aby wykonać  animację w programie Maya w sposób szybszy i bardziej intuicyjny niż kiedykolwiek wcześniej. Użytkownik otrzyma większą  wydajność animacji i przyspieszone odtwarzanie oraz  interaktywną platformę.

Maya 2017 wykorzystuje inteligentniejsze metody oceny, aby poprawić tryb oceny równoległej. Na przykład, podczas odtwarzania poprawia widoczność co pomaga animatorom skupić się na najważniejszych częściach scen i uniknąć poświęcania wydajności na mniej ważne części. Dodany został kompleksowy pakiet diagnostyki i narzędzia introspekcji, co pozwala na prostszą animację.

Nowe narzędzie Quick Rig pozwala na szybkie wprowadzenie znaków w kilka sekund, dzięki czemu łatwiej na wszystkich poziomach  i szybkie wprowadzenie animacji postaci do życia.

Maya 2017 zawiera również nowe narzędzie Time Editor, bardziej elastyczne i wydajne dla nieliniowej edycji animacji system, który zastąpił edytora Software Maya Trax. Artyści mogą pracować nieprzerwanie z wszelkiego rodzaju ruchem: przegrupowaniem, remixami, oraz eksperymentować z animacją i audio klipami.

Graph Editor został przeprojektowany dla Maya 2017 na bardziej nowoczesny z lepszą interaktywnością z wieloma elementami wizualnymi (opływowe widoki). Ulepszenie narzędzia GPU sprawia, że jest szybkie i interaktywne. Wspólnie narzędzia Time Editor  i Graph Editor dają jednolitą możliwość animacji, która jest szybsza i łatwiejsza w obsłudze.

Ponadto narzędzia MASH w Maya 2017 sprawiają, że animacja to coś więcej niż tylko animacja warstwy interfejsu. Sprawia, że animacja jest łatwa do zastosowania proceduralnych, nieniszczących efektów animacji w Maya z dynamiczną funkcją drag-and-drop, która sprawia, że może być to zabawa i eksperymentowanie dopóki nie uzyskamy odpowiedniego efektu. Bardziej zaawansowani użytkownicy mogą uzyskać dostęp do węzłów bezpośrednio.

10259129_10152688522636501_414523075639620356_o


Maya w pakietach

me-collection-badge-256

Pakiet Media & Entertainment Collection jest doskonałym rozwiązaniem dla kreatywnych grafików i animatorów, chcących zajmować się o wiele bardziej kompleksowymi projektami. 

Kupując Media & Entertainment Collection jesteśmy w stanie wykonać każde możliwe zadanie, począwszy od modelowania, przez animację, rendering i symulacje fizyczne. Wszystko znacznie taniej niż kupując każdy z programów osobno.

Więcej o Kolekcji >>


Certyfikaty legalności

Do każdej zakupionej licencji Maya otrzymają Państwo, bezpośrednio z Autodesk, certyfikat legalności oprogramowania. Taki certyfikat klient może dołączać do swoich ofert handlowych podnosząc wiarygodność swojej firmy, jako profesjonalny użytkownik legalnego oprogramowania Autodesk.



Service Packi oraz poprawki

Poniżej umieściliśmy linki do najnowszych uaktualnień i poprawek dla Autodesk Maya:


Skontaktuj się z nami

Nowości Autodesk Maya 2017


Maya została wyposażona w silnik Arnold – jeden z najlepszych dostępnych silników  renderujących, aby przyspieszyć proces renderowania i osiągać lepsze jego wyniki.  Przepływ pracy w nowym edytorze Time Plus ulepszony jest o funkcje o Graph Editor dzięki czemu animacja w programie Maya jest szybsza.

Maya 2017 zawiera również zestaw nowych narzędzi graficznych ruchu, po raz pierwszy wprowadzony w Maya 2016.  Rozszerzenie nr 2  umożliwia projektantom tworzenie unikalnych animacji w sposób szybki i łatwy


Maya 2017

Arnold umożliwia renderowanie obrazów wysokiej jakości i skalowanie z mocy obliczeniowej w złożone projekty. Jest to wyrafinowany silnik, który zmniejsza liczbę iteracji, aby uzyskać doskonały efekt, więc artyści mogą spędzać mniej czasu na renderingu i więcej na tworzeniu danego projektu.

Maya 2017 posiada ulepszenia rzutni 2.0, które pozwalają artystom na lepszą wizualizację wyników w silniku Arnold, jak również nowego Arnold RenderView, który oferuje szybki interaktywny rendering. Nowością jest sekwencja renderingu, która pozwala na podgląd klatek bezpośrednio w Maya. Również skalowanie do większych projektów jest proste: wystarczy zaimplementować go do Arnolda z lokalnych zasobów lub dzięki usłudze w chmurze przy użyciu Google Cloud Platform ZYNC Render.


Maya w Animacji. I dużo więcej…

Maya 2017 obejmuje MASH, po raz pierwszy wprowadzony w 2016 Maya z rozszerzeniem 2. Ten formalny  zestaw narzędzi oparty na węzłach pozwala projektantom połączyć węzły i szybko stworzyć unikalne animacje.  Jego intuicyjny, łatwy w obsłudze proceduralne Instancing i animacja to idealny zestaw narzędzi do tworzenia kompleksowej animacji, projektowanie UI, środowisk i efektów.

Ulepszenia MASH w Maya 2017 łatwiej niż kiedykolwiek pozwalają na tworzenie złożonych animacji i efektów. Nowy interfejs użytkownika sprawia, że korzystanie z MASH jest bardziej intuicyjne dla projektantów i użytkowników podobnie jak ruch w 3D Photoshop – więc jest to proste: można  dodać, zmienić kolejność i eksperymentować z węzłami. Nowe węzły i ulepszone funkcje
(w tym odnowiony węzeł audio) sprawiają, że MASH jest szybszy, łatwiejszy w obsłudze i umożliwia artystom tworzenie zupełnie nowych efektów. Ulepszone jest również narzędzie Tekst 3D, łatwy sposób komendy kopiuj-wklej do przepływu pracy dla plików SVG, nowe narzędzie Curve Warp oraz wiele innych.

Maya 2017

Ponadto Maya 2017 zawiera teraz mechanizm renderujący Arnold, przynoszący zaawansowane, filmowej jakości rendering do world of motion design. Arnold ułatwia wykonanie wszystkich efektów specjalnych przygotowanych w  Maya, takich jak włosy i woluminy, łącząc łatwość obsługi i dostosowanie do wydajności, która jest stabilna nawet w najbardziej złożonych projektach. Projektanci ruchu mogą szybko i interaktywnie renderować i tworzyć wysokiej jakości obrazy z wbudowanymi kanałami, umożliwiając elastyczność przeróbek i tworzenia kompozycji (w tym w tym Adobe After Effects). Jasna, prosta dokumentacja zyskuje większą rzeszę użytkowników.

Wreszcie w wersja 2.0 Maya 2017 zapewnia wyższą wydajność i większą wierność obrazu, niż można dostać z innymi narzędziami 3D. Wersja ta daje artystom lepsze zrozumienie tego, jak końcowe sceny będą wyglądać (bez marnowania czasu przy podglądzie), dzięki czemu łatwiej niż kiedykolwiek wykonać większą pracę przy jednoczesnym spełnieniu terminów Motion Graphics. Wersja 2.0 może być również stosowana jako renderowanie w czasie rzeczywistym.


maya2017-2

Wszechstronne funkcje. Łatwiejsze niż kiedykolwiek do użycia.

W Maya 2017 łatwiej niż kiedykolwiek, możesz modelować unikalne modele. Nowe narzędzia Shape-authoring pozwalają rzeźbić dokładniej odpowiednie elementy, bez względu na to, jak są subtelne i skomplikowane. Nowe funkcja XGEN ułatwia tworzenie elementów z włosów lub futra, co daje możliwość czyszczenia znaków bezpośrednio w rzutni.

Aktualizacja do zintegrowanego zestawu narzędzi Bifrost ułatwiają tworzenie niezwykłych efektów płynów w Maya 2017 bez wtyczek lub złożonej konfiguracji. Bifrost Ocean Simulation System (BOSS) pozwala tworzyć bardziej realistyczne powierzchnie oceanu, w tym fal czy piany. Ponadto, jest to bardzo proste do skonfigurowania z przewodnikiem płynnych symulacji, które pozwalają artystom kontrolować zachowanie cieczy. Nowa kontrola lepkości pomaga przejść w płynny przepływ cieczy w symulacji i tworzenia lepkich efektów jak lawa lub pasta do zębów. Nieważne czy są tworzone oceany, szklanka piwa lub abstrakcyjny efekt płynu – z Maya można uzyskać wszystkie potrzebne rzeczywiste efekty.

Dzięki ulepszeniom UI, które można uzyskać w Maya 2017 – to najbardziej przyjazna dla użytkownika wersja do tej pory. Obszary robocze zdefiniowane są poprzez  konfiguracje okien i paneli, zapewniając większą elastyczność rekonfiguracji ich układów. Możliwe jest otwieranie, zamykanie okien i paneli oraz przenoszenie, przeciąganie i upuszczanie do pozycji dokowania i oddokowania, prawie z każdej pozycji interfejsu.

Nowa zawartość przeglądarki, która zastąpiła starą Visor w Maya, to one-stop shop pozwala na znalezienie materiałów do budowy sceny: wystarczy przeciągnąć pliki do panelu widok z projektów Maya, lokalnych i sieciowych katalogów i bibliotek próbek. W połączeniu z nowym Time Editor Content Browser, powoduje to, że w prosty i szybki sposób można zorganizować i tworzyć z bibliotek animacje aby zapisywać i ponownie udostępniać stworzone prace.

Maya


LISTA NAJWAŻNIEJSZYCH NOWOŚCI I ULEPSZEŃ W MAYA 2017

BOSS:

System Bifrost Ocean Simulation pozwala na tworzenie realistycznych powierzchni z fal, wsadów i piany. Praca rozpoczyna się z płaskiej siatki, a następnie mieszasz warstwę i wpływy na powierzchni.  Każdy element jest niezależny od rozdzielczości na innych, a każdy z nich może być buforowany oddzielnie dla szybszego odtwarzania. Można użyć wynikową utworzoną siatkę bezpośrednio lub przesłać wynik do innej siatki. Można również korzystać z pamięci podręcznej plików EXR jak mapy wektora przemieszczenia podczas renderowania.

Kierunki płynnych symulacji

Teraz łatwiej można założyć płynne symulacje. Można użyć deformacji lub innej płaskiej siatki jako przewodnika, zamiast używać eforming. Ponadto można ograniczyć symulacje w konkretnych regionach lub symulować warstwę na górnej krawędzi prowadnicy.

Lepkość

Można ustawić fizycznie poprawną wartość lepkości w węźle Bifrost Liquid Properties Container. Skala jest wciąż dostępna jako czynnik prędkości wygładzania, dla szybszych rezultatów w sytuacjach, w których nie jest wymagana dokładność.

Płynne kanały utraty krzywizny

Nowe kanały krzywizny i Churn pozwalają zobaczyć, gdzie występuje krzywizna i gdzie one są generowane w cieczy. Po włączeniu, Bifrost oblicza krzywizny i Churn wartości, które można wyświetlać w kanałach kolorów w rzutni. To pozwala wizualizować potencjalne lokalizacje dla emisji piany w cieczy przed dodaniem obiektu piany. Można również wykorzystać te informacje w celu określenia dokładnych wartości Min Liquid Churn i Min Liquid Curvature przed symulacją.

Erozja

Nowe atrybuty w narzędziu Erozja pozwalają kontrolować sposób ściśle granicę cieczy z pozycją cząstek. Można użyć tych atrybutów, aby uniknąć problemów w efektach takich jak woda niegazowana, cienkie przepływ lub energiczny rozprysk.
Z burzliwych płynów, zastosowano atrybuty erozji, aby uniknąć problemów takich jak cząstki „surfowania” na przodzie łodzi, odpychania cieczy, cząstek zbitych i cząstki wspinaczki w pobliżu zderzenia z powierzchnią np. murem. Ustawienia erozji mogą również przyczynić się do osiągnięcia równowagi w efektach wodnych.

Pola ruchu

Teraz można wpływać na prędkość cząstek bezpośrednio za pomocą Motion Fields:

  • Uaktywnianie i kontrolowanie różnych składników, w tym przeciąganie i turbulencje.
  • Przekształcenie właściwość pola w przestrzeni.
  • Można wybrać granicę kształtu, który ogranicza efekt do określonej objętości z opcjonalnym falloff, lub po prostu zmienić użycie osi przez opcje: wzdłuż osi, wokół osi, z dala od osi.

Kill fields

Użyj Kill fields, aby usunąć niepożądaną ciecz, pianę lub lotne cząstki w symulacji Bifrost.

USER INTERFACE W MAYA 2017

Obszary robocze

Obszary robocze definiowane w konfiguracji okien i paneli. Można modyfikować obszar roboczy przez otwieranie, zamykanie i przenoszenie okien i paneli lub zadokować lub oddokować je poprzez przeciąganie i upuszczanie. Te zmiany są automatycznie nadpisać w bieżącym obszarze roboczym.

Obszary robocze są bardziej elastyczne niż układy paneli, ponieważ można przenieść lub zadokować niemal każde okno lub panelu. Obszary robocze są zapisywane jako osobne pliki w katalogu użytkownika, a nie w scenach.

New Content Browser

Nowa przeglądarka treści służy jako centrum jednego okienka dla przykładów, scen i innych materiałów stosowanych do projektów w Maya. Istnieje możliwość nawigacji do plików w projektach Maya, lokalnych i sieciowych katalogów i bibliotek próbek, a następnie przeciąganie i upuszczanie ich w panelu widoku.

ANIMACJA W MAYA 2017

Graph Editor

Graph Editor jest kręgosłupem pola roboczego animacji. Ma nowy, bardziej intuicyjny interfejs zaprojektowany w celu usprawnienia procesu animacji. Przeprojektowany Graph Editor kładzie nacisk na krzywą widoczności zwiększając kontrast między krzywymi i tłem, upraszczając ułożone widoki i przesuwając oś czasu na górę w edytorze graficznym.

Edytor czasu

Time Editor, clip-edytor służą do edycji nieliniowej animacji na wysokim szczeblu. W przeciwieństwie do Trax Editor, który wymaga zestawu  znaków, Trax Editor zwalnia animatorów do pracy na dowolnym atrybucie z krzywych animacji, w tym znaków, aparatów i kolorów. Łatwo edytować istniejące wcześniej, w tym animacji motion capture (nawet multitake plików FBX) i klatek kluczowych ruchu, z intuicyjnym wykończenia, skali, pętli, Split, grupy i kontroli crossfade. Time Editor pozwala także na edycję klipów audio z przepływów pracy na podstawie standardowego oprogramowania mieszania audio, więc można mieszać w tworzeniu animacji ruchu.

WYDAJNOŚĆ I POPRAWKI W MAYA 2017

Evaluation Toolkit

Evaluation Toolkit to nowy zestaw narzędzi kontroli i debugowania zaprojektowanych w celu diagnozowania problemów z wydajnością poprawności i sceny. Jest to przeróbka poprzedniego Menedżera debugowania półki (wcześniej dostępne jako półka Maya i rozpowszechniane z Narzędzi bonus). Narzędzia te dostępne są bezpośrednio w Maya (Windows > Redakcja Ogólne > Evaluation Toolkit) oferuje dostęp do każdego, kto chce zrozumieć konsekwencje nowych metod oceny. Evaluation Toolkit przyspiesza animację, z funkcjami, które pozwalają manipulować wszystkimi aspektami Evaluation Manager.

MODELOWANIE W MAYA 2017

Interaktywne modelowanie włosów (XGEN)

Modelowanie wszystkich rodzajów włosów i sierści w XGEN jest łatwiejsze i szybsze z interaktywnym Groom Splines. Nowe intuicyjne narzędzia pędzla zapewnia większą kontrolę i precyzję do stylizacji i tworzenia włosy lub futra.

XGEN pozwala również na tworzenie nowego opisu w Maya, rzeźbienia włosów i węzłów modyfikujących. Za pomocą warstw modyfikujących Sculpt do mieszania, warstwy lub kluczowych efektów stworzonych przez interaktywne narzędzia. Inne interaktywne modyfikatory zapewniają dodatkowe możliwości kształtowania elementów typu włosy i pozwalają je ożywić lub symulować.

Węzły te oblicza systemowy procesor graficzny (GPU), co sprawia, pociągnięcia pędzla są wyświetlane w czasie rzeczywistym, zapewniając interaktywny przepływ pracy. Wszystkie interaktywnie oczyszczone dane spline są zapisywane do plików sceny Maya bez użycia dodatkowych plików Ptex XPD.

Shape Editor – ulepszenia

Szereg ulepszeń zostały wykonane na kształt przepływy autorskie w edytorze Shape, w tym polecenia:
• Można łączyć kilka elementów w obszarze kształtów.
• W międzyczasie cele mają teraz przycisk przełączania widoczności; można kierować kształty, dzięki czemu można pokazać i ukryć ich wpływ na siatkę.

Uwaga: Shape Editor został wprowadzony w Maya 2016 Extension 2. Nowy Shape Editor zastępuje Bland Shape Editor jako miejsce do tworzenia, edycji i zarządzania kształtami. Nowe funkcje obejmują grupowanie, odbicie, skakanie, powielanie oraz importowanie i eksportowanie kształtów.

Transfer Vertex ID

• Można modyfikować i przesyłać rozkazy wierzchołka.
• Można zmienić kolejność wierzchołków wielokąta na obiekcie przy użyciu narzędzia Reorder

RENDERING W MAYA 2017

Arnold dla Maya

Maya 2017 zawiera obecnie Arnolda dla Maya. Ten plug-in jest ładowany automatycznie, a Arnold jest ustawiony jako preferowany silnik renderujący w Maya.  Arnold łatwo przystosowuje się do istniejącego przepływu pracy. Kompozycja renderingu jest łatwa w obsłudze. Dla użytkowników bardziej technicznych, Arnold jest w pełni konfigurowalny, z potężnym narzędziem API do tworzenia rozwiązań niestandardowych.

Konfiguracja Arnold wraz z Maya Render pozwala zautomatyzować pracochłonne zadanie utworzenia renderu w jednym oknie. Nieważne, czy użytkownik pracuje nad swoim najnowszym filmem czy zajmuje się tylko szybką animacją wszystko to jest łatwiejsze niż kiedykolwiek.

Nowy Render Setup:

  • Zbiory hierarchiczne są teraz obsługiwane w systemie ustawień renderingu, poprawiając wydajność i pozwalając na lepszą organizację i kontrolę. Łatwiej rozpoznać obiekty i węzły.
  • Światła są dodawane do renderowania warstw domyślnie. Nie jest już konieczne przeciąganie i upuszczanie światła, aby dodać go do warstwy.
  • Można utworzyć AOV przesłania, aby włączyć lub wyłączyć różne AOVsy lub wyeksportować AOVs i importować je do innej sceny.
  • Istnieje możliwość przetwarzania plików sceny z renderowania albo setup lub legacy renderowania warstw, bez konieczności przełączania tynku NAST.OGÓLNE preferowane w Maya.

Uwaga: Konfiguracja systemu Render Maya została wprowadzona w Maya 2016 Extension 2. Zastępuje renderowanie układu warstw, co upraszcza zarządzanie złożonymi scenami. Przynosi nowoczesne podejście do dodawania shotbased przesłonięcia do scen, co pozwala łatwo tworzyć szablony konfiguracyjne

Kolejność renderowania w interfejsie

Teraz można uczynić sekwencję klatek interaktywną. Można zrobić sekwencję klatek animacji bez renderowania wsadowego. Dla wygody, można także dodać te obrazy do widoku renderingu dla podglądu.

Podgląd skokowy OSD w VP2

Użyj metody adaptacyjnej rzutni 2.0 do wyświetlania wyników z mapy przemieszczeń, co daje lepszy wynik jak to będzie wyglądać w końcowym renderze.

Obiekt włosów w Hypershade

Teraz można renderować shader włosów przy użyciu geometrii próbek włosów w materiale Viewer w Hypershade.

OCIO – zarządzanie kolorami

Maya 2017 zawiera wiele usprawnień i poprawek dla systemu zarządzania kolorami.
W OpenColorIO zmienne środowiskowe OCIO_ACTIVE_DISPLAYS i OCIO_ACTIVE_VIEWS są obsługiwane. Maya 2017 obsługuje również Akademia / ASC pliki w formacie Common LUT (.clf). Mogą być dodawane jako kolor użytkownika.

MOTION GRAPHICS W MAYA 2017

Ulepszenia MASH

Toolkit przeszedł szereg usprawnień, w tym do menu zacieru i Workspace. MASH ma teraz swoje własne menu, które można znaleźć w zestawach menu animacji.

MASH Editor

Nowy MASH Edytor jest zaprojektowany, aby pomóc zarządzać sieciami w swoich scenach. Stąd można wybrać poszczególne sieci, zmienić lub usunąć je, dodawać węzły, włączanie / wyłączanie węzłów, a kolejność węzłów zmieni ich łączny wpływ na sieć.

Ulepszona obsługa kanału

Już nie trzeba stosować niektórych węzłów do określonych kanałów atrybutów. Zamiast tego, wszystkie węzły teraz wpływają na odpowiednie kanały jednocześnie. Na przykład, gdy wcześniej stworzono węzeł szumów dla przeliczenia danej sieci i skalować (zarówno w przestrzeni lokalnej lub świata), pojedynczy węzeł kontrolował poziom hałasu.  Dodatkowo, wszystkie węzły mają obecnie jedno połączenie przychodzące i wychodzące. To znacznie zmniejsza bałagan w edytorze graficznym.

Uwaga: Sieci utworzone w poprzednich wersjach MASH zachowają swoje stare funkcjonalności i interfejsy węzła, ale będą zmostkowane za pomocą dodatkowego węzła konwersji Legacy.

Nowe węzły

  • Breakout – Nowy węzeł  zastępuje starą metodę w oparciu o skrypt wydobywania informacji z sieci MASH.
  • Signal – łączy i rozszerza się na funkcjonalności starego hałasu i węzłów trygonometrii. Może to wpływać na Translate, obracanie i skalowanie kanałów jednocześnie.
  • Siła– Nowy węzeł Siła zastępuje i rozszerza swoje funkcjonalności starego węzła Mute. Może to wpływać na Translate, obracanie i skalowanie kanałów jednocześnie.
  • Węzeł Kolor: mapowanie UV Mesh- Nowe gniazdo siatki UV został dodany do węzła kolor, który przypisuje siatki UVS do sieci MESH, aby pomóc jej w kolorze prymitywów.

Rozszerzenia węzłów:

Dystrybucja węzłów posiada szereg nowych i ulepszonych funkcji, w tym:
• Wsparcie dla twarzy i selekcji krawędzi zestawów, oprócz zestawów wyboru Vertex.
• Nowe efekty malarskie w trybie dystrybucji.
• Wsparcie dla makiet oglądalności podłączonych siatek.

Węzeł lotu: wzmocniony układ kierowniczy – Nowe atrybuty w węźle Flight umożliwiają automatycznie orientowanie się do ich aktualnego kierunku lotu. (Poprzednio wymagane było dołączenie dodatkowego węzła Orient).

Szlaki węzła: kompatybilność koloru – Szlaki są obecnie podłączone do kanału koloru. Wybierz węzeł szlaków i włącz kolorowanie wierzchołków.

Czas ulepszenia węzłów- Atrybut Time Scale został dodany do węzła czasu, co pozwala losowo skalować długość pętli animacji na cząstkę. Poza tym, ten węzeł jest już dodawany automatycznie podczas tworzenia sieci z typu Mesh Geometry.

Węzeł audio: ulepszona funkcjonalność
• wygładzanie, które można wykorzystać w celu wygładzenia drgań,
• filtrowanie w celu zmniejszenia nasilenia zmian amplitudy nagłych,
• skalowanieFouriera, które można wykorzystać do wyolbrzymiania amplitud.

Ulepszenia wydajności Node

Esplozja, losowość, symetria i przekształcanie zostały zoptymalizowane w celu poprawienia wydajności.

Nowe opcje MASH – Tworzenie sieci

Teraz można przypisać domyślną nazwę rozkładów dla procesu tworzenia sieci MASH. Funkcje obejmują:
• Nowy UINew dla FX.
• Węzły obsługują wiele kanałów.
• Łączność: nowy węzeł łamiący Color obsługuje mapowanie UV, węzeł dystrybucyjny Farba FX.
• Ulepszenia audio: wybór częstotliwości i regulacji dźwięku.
• Zintegrowany mechanizm renderujący.

 

Autodesk Maya 2016


Wydajność animacji

Doświadcz wyraźnie zwiększonej wydajności podczas podglądania animacji oraz manipulowania rigiem postaci dzięki nowej funkcji równoległych obliczeń – Parallel Rig Evaluation. Ten nowy, wielowątkowy system pracy ze sceną został zaprojektowany tak, aby mógł dzielić obliczenia pomiędzy wszystkie rdzenie procesorów oraz kartę graficzną. Wydajność sceny możesz jeszcze bardziej zwiększyć dzięki profilerowi wydajności (Performance Profiler), wprowadzonemu w rozszerzeniu Maya 2015 ext 1, który pozwala wizualizować i poprawiać „wąskie gardła” przy obliczaniu sceny oraz użytych pluginów.

foto1

Nowe narzędzia do rzeźbienia

Nowy wbudowany zestaw narzędzi do rzeźbienia pozwala na dowolne i bardziej intuicyjne kształtowanie geometrii. Nowe narzędzia są ogromnym usprawnieniem w porównaniu do poprzednich możliwości rzeźbienia w programie Maya, zapewniając lepsze detale i rozdzielczość. Nowe pędzle są wyposażone w przestrzenne oraz powierzchniowe ograniczenia wpływu, wzorniki, możliwość rzeźbienia wierzchołków UV oraz obsługę wektorowych map displacement.

foto2

Piana i bąbelki w Bitfrost

Nareszcie można dodawać pianę i bąbelki do symulacji cieczy w systemie Bitfrost, co pozwala na osiągnięcie jeszcze większego realizmu w scenach z oceanem, plażą, jeziorami oraz sztormowymi falami. To nowe narzędzie korzysta także systemu adaptywnego, który pilnuje, aby symulacje w wysokiej rozdzielczości powstawały tylko w najbliższym otoczeniu kamery, tam gdzie są najbardziej widoczne. Dzięki temu zmniejsza się ilość niepotrzebnych obliczeń w pozostałych obszarach sceny, a ogólny czas symulacji wyraźnie spada.

foto3


Nowy wygląd i działanie

Program Maya 2016 zyskał zupełnie nowy wygląd i sposób działania. Wprowadzone zostały nowe ikony które poprawnie skalują się na ekranach o wysokich rozdzielczościach. Przeorganizowano menu oraz uporządkowano od nowa metody pracy z narzędziami pogrupowanymi kolorystycznie, dzięki czemu praca w programie Maya stała się łatwiejsza i bardziej intuicyjna.

foto4


Nowości w edytorze Hypershade

Wprowadzone zostały usprawnienia przy projektowaniu shaderów, dzięki czemu codzienna praca z materiałami w programie Maya 2016 jest dużo przyjemniejsza i bardziej intuicyjna. Nowe uproszczone metody pracy i unowocześniony interfejs użytkownika pozwalają na sprawniejszą pracę, a przebudowany edytor node’ów ułatwia łączenie, układanie i pracę z elementami składowymi shaderów. Dodatkowo zwiększona wydajność pozwala na niczym niezakłóconą pracę z edytorem Hypershade.

foto5


Efekty atmosferyczne w module Bifrost

Nowy adaptywny solwer Aero w Bifrost pozwala na tworzenie efektów atmosferycznych takich jak dym czy bryza. W porównaniu do starszego systemu Maya Fluids, Aero tworzy symulacje dokładniejsze i fizycznie poprawne. Tak jak nowe narzędzie symulacji sterowanej (Guided Simulation), symulacje Aero o wysokiej rozdzielczości można tworzyć na bazie symulacji z małą ilością detali. Adaptywność w module Aero działa podobnie jak adaptywność piany, można zdefiniować obszary, wewnątrz których zależy nam na wysokiej liczbie detali, dzięki czemu skraca się czas symulacji.

foto6


Symulacje sterowane w Bifrost

Nowe narzędzie symulacji sterowanych (Guided Simulation) pozwala wpływać na zachowanie cieczy przy pomocy poprzedniej symulacji lub animowanych obiektów geometrycznych. Można na przykład użyć niskiej rozdzielczości symulacji w całej objętości płynu do wygenerowania wysokiej rozdzielczości symulacji tylko na jego powierzchni. Pozwala to na zwiększenie ilości detali na powierzchni, przy zachowaniu ogólnego ruchu i wyglądu oryginalnej symulacji.

foto7


Moduł XGen – szybszy i łatwiejszy w obsłudze

Nowy sposób pracy z presetami, który pozwala na szybkie przenoszenie konfiguracji z jednej geometrii na inną, co ułatwia rozpoczęcie pracy, to jeden z powodów, dla których XGen jest teraz szybszy i łatwiejszy w obsłudze. Dodatkowo, wśród presetów, dostępne są teraz te, które poprzednio wykorzystywał moduł włosów Maya Fur. Nowy pędzel do kształtowania krzywych sterujących (guides) pozwala na tworzenie ich w sposób szybszy i bardziej interaktywny. Nowa opcja kontroli szerokości krzywych pozwala na tworzenie nowych geometrii, takich jak liście, łuski czy pióra. Dodatkowo, wielowątkowość przyspiesza proces generowania podglądu oraz poprawia interaktywność.

foto8


Modyfikator Delta Mush

Na prośbę wielu użytkowników, został stworzony nowy modyfikator Delta Mush, który łagodzi deformacje, zbliżając topologię finalnej bryły do oryginalnej geometrii. Przydaje się to w wielu przypadkach, takich jak skinowanie za pomocą pędzli, wygładzanie zgrubnych rezultatów symulacji oraz udoskonalanie już skończonej animacji. Jeśli masz pomysł na nową funkcjonalność lub chcesz zagłosować na już zgłoszone pomysły, odwiedź stronę Small Annoying Things lub forum Ideas for Maya.

foto9


Dla posiadaczy subskrypcji do programu Autodesk Maya dodano nowe funkcjonalności:

  •  Maya DX11Shader dodającej mocy Microsoft DirectX 11 (technologia do viewportów (rzutni) Maya 2016)
  •  Nowe narzędzia Scene Assembly
  •  Dzięki nim budowa i zarządzanie dużymi i kompleksowymi worldami będzie łatwiejsza.

Skontaktuj się z nami


Autodesk Maya 2016 – wymagania sprzętowe i systemowe


Wersja 64-bitowa

Software:
Operating system:

  • Microsoft® Windows® 7 (SP1) and Windows® 8.1 Professional operating system
  • Apple® Mac OS® X 10.9.5 and 10.10.x operating system
  • Red Hat® Enterprise Linux® 6.5 WS operating system
  • CentOS 6.5 Linux operating system

Browser:

Autodesk recommends the latest version of the following web browsers for access to online supplemental content:

  • Apple® Safari® web browser
  • Google Chrome™ web browser
  • Microsoft® Internet Explorer® web browser
  • Mozilla® Firefox® web browser
Hardware:
Procesor: 64-bit Intel® or AMD® multi-core processor
Graphic Hardware: Refer to the Recommended Hardware wizard for a detailed list of recommended systems and graphics cards
RAM: 4 GB of RAM (8GB recommended)
Disk Space: 4 GB of free disk space for install
Pointing Device: Three-button mouse


Skontaktuj się z nami


Autodesk Entertainment Creation Suite Ultimate Student

Wersja studencka pakietu Autodesk Entertainment Creation Suite Ultimate Student może służyć wyłącznie do niekomercyjnej, samodzielnej nauki programu dla studenta / ucznia szkoły wyższej / średniej posiadającego od co najmniej 6 miesięcy ważną legitymację.

Wersji studenckiej nie można wykorzystywać do prowadzenia jakichkolwiek płatnych korepetycji lub pracy nad projektami komercyjnymi. Istnieje możliwość upgrade wersji studenckiej do pełnoprawnej komercyjnej po atrakcyjnej cenie.


Uwaga!

Często otrzymujemy zapytania o zakup edukacyjnej wersji 3ds Max od prywatnych firm szkoleniowych. Musimy podkreślić, że wersje edukacyjne lub studenckie nie mogą służyć do zarobkowych szkoleń przeprowadzanych przez nieuprawnione do tego firmy i instytucje.

Korzystanie z wersji edukacyjnych bez uprawnień lub/i w celach komercyjnych jest traktowane tak samo jak akt piractwa komputerowego i ścigane ze wszystkimi konsekwencjami. Firmy szkoleniowe, chcąc nauczać programu 3ds Max, muszą kupić na każde stanowisko pełną komercyjną wersję programu.


Skontaktuj się z nami

Dlaczego warto zamówić subskrypcję?


Rekomendujemy zakup subskrypcji do tego oprogramowania. Poniżej prezentujemy atuty takiego rozwiązania.


Zdobądź najnowszą wersję oprogramowania

Gdy w trakcie obowiązywania subskrypcji wydana zostanie nowa wersja oprogramowania, subskrybent otrzyma ją natychmiast. Uzyska on także dostęp do najnowszych dodatków i usprawnień zwiększających funkcjonalność.


Zyskaj dodatkową licencję, by móc pracować także poza biurem

Dzięki dodatkowej licencji Home Use Benefit będzie możliwa praca w dowolnym miejscu. Dodatkowa instalacja i autoryzacja pozwala na korzystanie z oprogramowania w domu i poza biurem.


Korzystaj z nieograniczonej mocy obliczeniowej

Platforma Autodesk 360 to internetowa „chmura”, która znacząco usprawnia pracę dzięki nieograniczonej mocy obliczeniowej. Umożliwia ona pracę z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie.


Zaoszczędź do 70% kosztu ewentualnego uaktualnienia (upgrade)

Zakup subskrypcji może być nawet o 70% tańszy niż późniejszy zakup uaktualnienia (upgrade). Przewidywalne koszty i znajomość terminu odnowienia subskrypcji, sprawiają, że jest ona atrakcyjną formą planowania wydatków związanych z oprogramowaniem Autodesk, pozwalającą na wcześniejsze budżetowanie tych wydatków oraz optymalne rozłożenie inwestycji w czasie.


Nie trać czasu na wdrożenia i instalacje

Po otrzymaniu uaktualnienia (upgrade) subskrybent nadal może używać poprzedniej wersji programu. Nie ma konieczności przerywania prac nad projektem, by wdrożyć lub zainstalować najnowszą wersję.


Dopasuj wersję językową do potrzeb zagranicznych kontrahentów

Zmiana wersji językowej to opcja, która idealnie sprawdza się w przypadku współpracy z klientem zagranicznym. Od teraz wszystkie projekty można przedstawić jako zrealizowane w języku kontrahenta. Zdecydowanie podnosi to poziom konkurencyjności na rynkach międzynarodowych.


Skorzystaj z pomocy i wsparcia profesjonalistów

Subskrybent otrzymuje dostęp do internetowego Centrum Subskrypcyjnego, co zapewnia kompleksową obsługę subskrypcji od jej zarejestrowania, przez instalację po jej odnawianie. W przypadku problemów uzyska pomoc i wsparcie techniczne bezpośrednio od konsultantów firmy Autodesk.


Zdobądź dodatkową wiedzę dzięki szkoleniom e-Learning

Istnieje możliwość samodzielnego uzupełnienia wiedzy z zakresu obsługi i funkcji danego produktu. Szkolenia dostępne są w formie krótkich interaktywnych ćwiczeń i symulacji.


Jak zamówić subskrypcję?

Wystarczy skontaktować się z naszym działem sprzedaży. Konsultanci udzielą wszystkich niezbędnych informacji. Więcej informacji prezentujemy na specjalnej stronie Subskrypcja Autodesk »


Dowiedz się więcej na temat subskrypcji

Autodesk Maya 2016 – cena


Cena programu zależy od jego wersji, ilości zamówionych sztuk oraz rabatów, jakie jesteśmy w stanie w danym momencie zaoferować. Zachęcamy do kontaktu z nami w tej sprawie.


Nasi konsultanci zaproponują optymalną ofertę cenową. Można się z nami skontaktować na kilka róznych sposobów:

  • Rozmowa przez czat (prawy dolny róg strony, w tygodniu w godzinach 8:00 – 16:00)
  • Telefon: 71 347 10 41 (w tygodniu w godzinach 8:00 – 16:00)
  • Formularz kontaktowy (po prawej stronie)
  • Mail na adres: pccpolska@pccpolska.pl


Dlaczego warto?

W ciągu ponad 12 lat obecności na rynku współpracowaliśmy już z ponad dwoma tysiącami klientów. Jako Autodesk Gold Partner jesteśmy w stanie zaoferować Państwu atrakcyjną i konkurencyjną ofertę.


Skontaktuj się z nami

Autodesk Maya 2015 – nowości


nHair

Jeszcze bardziej realistyczne owłosienie z nowym systemem symulacji nHair. Jest on w pełni zintegrowany z innymi symulatorami jak NCloth lub nParticles.


Viewport 2.0

Kolejne usprawnienia dla Viewport 2.0. Bezpośrednia praca w Maya jest teraz jeszcze bardziej płynna i wydajna dzięki zoptymalizowanemu systemowi Viewport 2.0. Możemy wykorzystywać go do renderowania wysokiej jakości pre-wizualizacji oraz cinematików.


Bullet Physics

Użytkownicy mogą teraz korzystać z wysokowydajnego open source’owego systemu AMD Bullet Physics do symulacji fizycznych miękkich i twardych ciał. System ten jest doskonały zarówno dla rozwiązań stosowanych w grach komputerowych jak i zaawansowanych filmowych efektów specjalnych.


ATOM Animation Transfer

Od teraz użytkownicy mogą swobodnie przenosić dane animacji pomiędzy różnymi programami dzięki systemowi ATOM.





Skontaktuj się z nami



Zapytanie ofertowe

Skontaktuj się z nami. Nasi konsultanci przygotują optymalną ofertę, dopasowaną do Twoich potrzeb.




Promocje

Autodesk Maya, 5.0 out of 5 based on 1 rating

Copyright 2015-2016 PCC Polska. Wszystkie prawa zastrzeżone.