Sprawdź jakie nowości i usprawnień istniejących narzędzi znajdziesz w nowej wersji Autodesk Maya LT – oprogramowania dedykowanego niezależnym twórcom gier.
Remesh i Retopologize w Maya LT 2020
Maya LT 2020 to przede wszystkim dwa nowe narzędzia, które ułatwiają naprawę lub dodanie topologii do wybranego mesha. Po wyborze komponentu, lub całej siatki uruchamiamy Remesh. Dodaje on szczegóły i równomiernie rozmieszcza egdes na meshu. Natomiast Retopologize przekształca wszystko w równomierne quady. Dzięki temu możemy zaoszczędzić mnóstwo czasu na ręcznej topologi.
Auto Snap Keys (ASK) dla całego frame’u w Maya LT 2020
Gdy przesuwasz lub skalujesz „klucze” w Time Slider i w Graph Editor, i masz włączone klawisze Auto snap keys, funkcja ta automatycznie przyciągają wybrane klawisze do najbliższej całej klatki. Pomaga nam to w uniknięciu wielu problemów przy skalowaniu czy przesuwaniu frame’ów.
Usprawnienia Ghostingu w Maya LT 2020
Przełączanie widoczności ghostów: Wybierz nową opcję Visualize -> Show/Hide ghosts (Pokaż/Ukryj ghosts), aby przełączyć widoczność ghosts w swojej scenie bez utraty jakichkolwiek istniejących parametrów.
Ghost opacity and color: Nowe zachowanie nieprzezroczystości ghostów ułatwia rozróżnienie poszczególnych klatek animacji. Gradient nieprzezroczystości przesuwa się teraz liniowo w dół od ghosta, znajdującego się najbliżej bieżącej klatki, do ghosta znajdującego się najdalej. Możemy zmienić gradient przy użyciu opcji Pre Frame Alpha i Post Frame Alpha w Attribbute Editor. W połączeniu z opcjami Pre Frame Color i Post Frame Color można również łatwo identyfikować ghosty, które znajdują się przed i po bieżącym frame.
Usprawnienia w Graph Editor w Maya LT 2020
Wiele motywów kolorów w Graph Editor pozwala użytkownikom szybko wybierać między jasnymi, ciemnymi i klasycznymi motywami, a także motywami, które pomagają w przypadku problemu z widocznością.
Sporo nowych skrótów, z którymi warto sie zapoznać (np. ctrl+alt+.).
Usprawnione menu.
i wiele innych…
Inne nowości i usprawnienia w Maya LT 2020
Szybsze i łatwiejsze zaznaczanie gęstej geometrii lub/i dużej ilości mniejszych siatek w UV editor.
Nowa regulacja głośności dźwięku na Time Sliderułatwia nam na dostosowanie dźwięku podczas wykonywania wielu zadań. Na przykład jest to przydatne, gdy pracujemy w Mayi i jednocześnie słuchamy muzyki lub kursu online. Kilka nowych funkcji audio pomaga również zarządzać klipami audio: dostosowywać dźwięk za pomocą regulacji głośności, usuwać dźwięk bezpośrednio z timeline’u, widoczne są nody dźwięku w outliner i wiele innych.