Bifrost jest technologią symulowania cieczy, dzięki temu animacje, w których występuje ciekły stan skupienia, stają się realistyczne i pełne dynamizmu. Przeczytaj o możliwościach narzędzia!
Bifrost jest technologią symulowania cieczy, dzięki temu animacje, w których występuje ciekły stan skupienia, stają się realistyczne i pełne dynamizmu. Bifrost pozwala zarówno na generowanie subtelnych cieków wodnych jak np. gęstego płynu przelewającego się z naczynia do naczynia, jak i burzliwych scen na ogromną skalę – jak sztorm pośrodku oceanu. Jest bardzo prosty w obsłudze i nie wymaga mocnego sprzętu! Mniejsze sceny zrobimy nawet na kilkuletnim laptopie! Bifrost w Maya, w 3ds Max nazwany Max Fluids. Oprócz innej nazwy jest to to same narzędzie.
Na próbę zrobiłem prostą scenę. Kran, z którego do miski leci woda:
Przy pomocy StandardSurface z Arnold’a, stworzyłem materiał wody :
Podsumowując. Małym nakładem pracy i czasu uzyskałem efekt, który jest realistyczny i zadowalający. Pamiętajmy, że jest to narzędzie dostarczone w cenie w raz z 3ds Max i Maya, czyli nie musimy ponosić dodatkowych kosztów.
Świetne przykłady innych zastosowań, np. w przypadku tworzenia wizualizacji produktów spożywczych:
Autodesk
Przykład symulacji na większą skalę:
Autodesk
A to dopiero początek, bo Autodesk wciąż rozwija symulacje w programach 3ds Max i Maya. Oprócz cieczy, wkrótce otrzymamy symulację np. ognia i dymu!