Menu

Autodesk Maya LT 2016 – nowości w najnowszej wersji



Kategoria: Aktualności, Tagi: There is no tags

Zapoznaj się z nowościami w nowej wersji Autodesk Maya LT 2016.

Wykorzystaj nowe narzędzia i możliwości.


Autodesk Maya LT ™ 2016 jest efektywnym programem do animacji 3D i modelowania dla profesjonalnych twórców gier. Funkcje w Maya LT są zaprojektowane tak, aby każdy etap procesu twórczego 3D przebiegał szybciej (dla doświadczonych artystów) i był łatwiejszy do nauki dla nowych użytkowników. Zestaw kreatywnych narzędzi 3D w Maya LT umożliwia twórcom, wykorzystanie swego potencjału.
Maya LT 2016 wprowadza nowe funkcje do rzeźbienia na bazie narzędzi modelowania, które poprawiają przepływ pracy. Inne ulepszenia obejmują: nowe materiały w oparciu o ShaderFX, SplineIK, odkształcenia klastra, ulepszenia rzutni i małe poprawki w oparciu o opinie użytkowników.

Nowości Maya LT 2016

 

Zintegrowane narzędzia rzeźbiarskie:

Brush-based w Maya LT daje użytkownikom możliwość rzeźbienia na wysokim poziomie bez konieczności eksportu do innego narzędzia. Pomaga to łatwiej osiągnąć artystom odpowiedni efekt przez szybszy czas przekazywania modeli , gdy potrzebne są tylko niewielkie korekty. Włączenie podstawowych narzędzi rzeźbiarskich, które można wykorzystać jako punkt wyjścia oszczędza czas i stanowi pomoc również początkującym. Przez to praca staje się szybsza i efektywniejsza.

 

Udoskonalone narzędzia animacyjne

Maya LT 2016 posiada rozszerzone narzędzia dostępne dla animacji postaci i obiektów do gier. Nowy Spline IK i grupy nowych funkcji do animacji ułatwia pracę, zwiększając różnorodność postaci w grze. Eksport animacji jest dużo łatwiejszy i szybszy wraz z aktualizacją do gry poprzez Game Exporter. Wspomaga on zarządzanie i eksportowanie wielu animowanych klipów w jednym lub w wielu plikach.

Ulepszone narzędzia do modelowania i UV

Nowa aktualizacja narzędzi do modelowania i UV Maya LT 2016 pozwala łatwiej tworzyć i edytować mapy UV. Nowy zestaw funkcji UV na podstawie Autodesk Mudbox zapewnia bardziej intuicyjny przepływ pracy dla użytkowników. W tym również: interaktywne wycinanie i tworzenie krawędzi, automatyczne narzędzia projekcji, przypinanie, spawanie, funkcja rozłamu i rozwinięcie szczotki.

Ulepszenia rzutni

Maya LT 2016 zyskała ulepszenia, które ułatwiają oglądanie modeli w rzutni.
Ma ona możliwość załadowania tekstury w taki sposób, że można rozpocząć pracę na scenie szybciej, bez konieczności czekania na załadowanie całej pierwszej sceny. Dodatkowe efekty np. mgły, mogą być teraz dostępne w rzutni, aby pomóc użytkownikowi skupić się tylko na obiekcie najbliżej położonym. Zapewnia to szybki sposób oceny odległości od aparatu do obiektu i łatwiejszą manipulację.

Wzrost możliwości eksportu

Maya LT 2016 ma możliwość obsługi sceny lub wyboru scen do eksportu do 100.000 wielokątów (quadów) w formatach OBJ i FBX. Artyści wciąż mogą tworzyć sceny w nieograniczonych rozmiarach w ramach Maya LT i zapisać te sceny w jej formacie (MLT).

Ogólna poprawa przepływu pracy

Maya LT 2016 posiada również kilka innych usprawnień w różnych obszarach, które ułatwiają codzienną pracę. Na przykład: domyślne środowisko oświetleniowe może być teraz zdefiniowane dla importowanych aktywów, co daje krótszą drogę do standaryzacji wyglądu modeli.