Menu

Bifrost 2.6 – bardziej elastyczny dla użytkowników

Bifrost 2.6 - bardziej elastyczny dla użytkowników-min

Kategoria: Grafika 3D, Tagi: , ,

Zmień swój kreatywny przepływ pracy dzięki otwartemu, bardziej elastycznemu systemowi Bifrost. Sprawdź ulepszenia wersji 2.6.

Bifrost 2.6 – bardziej elastyczny program

Autodesk Bifrost to narzędzie do tworzenia efektów specjalnych, takich jak symulacja cząsteczek, płyny, dym i ogień, które można łatwo integrować z animacjami 3D w programie Autodesk Maya. Umożliwia ono tworzenie realistycznych efektów, które są trudne do osiągnięcia za pomocą tradycyjnych metod animacji.

Przekształć swój kreatywny przepływ pracy dzięki otwartemu, bardziej elastycznemu Bifrostowi 2.6. Ta aktualizacja kontynuuje rozwój Bifrost jako oparty na węzłach system programowania wizualnego do tworzenia proceduralnego w tym symulacji, rozpraszania i przepływu pracy USD. Otwiera integrację Bifrost-USD, poprawia UX dzięki tłu i notatkom, edycji UI i zawiera liczne ulepszenia dla symulacji i geometrii proceduralnej.


Co otrzymujemy dzięki aktualizacji Bifrost 2.6?

Zwiększenie elastyczności i skalowalności pipline: Studia mogą polegać na Bifrost przy produkcji szybciej i bardziej efektywnie, aby sprostać rosnącym wymaganiom widzów. Z niestandardowymi USD, będziesz mógł zbudować Bifrost-USD obok Arnold-USD i Maya-USD.

Usprawnienie współpracy: Autorzy wykresów zyskują lepsze narzędzia do tworzenia wykresów, aby organizować i opisywania złożonych projektów w ramach współpracy.

Zwiększenie kreatywności, estetyki i jakości: Użytkownicy MPM znajdą w Solverze MPM więcej potężniejszy i bardziej konfigurowalny do tworzenia szczegółowych, naturalnie wyglądających efektów. Ponadto, wszyscy użytkownicy symulacji uznają, że ich symulacje są łatwiejsze do zrozumienia dzięki diagnostyce.


Nowe możliwości Bifrost

✔️ Otwarte źródło Bifrost-USD

Bifrost-USD jest teraz open source. Po wydaniu Operator SDK w Bifrost 2.5, teraz wydajemy duży projekt, który jest zbudowany przy jego pomocy – integrację Bifrost-USD. teraz wydajemy duży projekt, który jest zbudowany z tego zestawu – integracja Bifrost-USD. Bifrost-USD istnieje teraz obok Arnold-USD i Maya-USD jako ekosystem open-source USD wewnątrz Maya. Bifrost-USD jest również użyteczny poza Mayą. Projekt Bifrost-USD jest dostępny na GitHubie z permisywną licencją Apache Version 2.0. Zawiera on.

Opakowane typy USD, które przepływają w grafie, operatory, które eksponują niskopoziomowe operatory USD, „tablice tłumaczeniowe”, które obsługują integrację z hostem DCC, system do budowania tego wszystkiego. „tabele tłumaczeniowe”, które obsługują integrację z hostem DCC, system do budowania tego wszystkiego, związki związków, które eksponują funkcjonalność Bifrost-USD dla użytkowników, ich dokumentację, oraz testy, które zapewnić, że całość działa poprawnie.

Placówki, które posiadają własne kompilacje USD będą mogły budować Bifrost-USD z resztą ekosystemu MayaUSD. Użytkownicy SDK będą mieli działający przykład znaczącego projektu.

✔️ Tło i Sticky Notes

Dzięki kompletnej przebudowie tła, adnotacje w Bifrost są piękniejsze i bardziej funkcjonalne. Tam gdzie wcześniej tła były używane zarówno do organizacji jak i do adnotacji, teraz są dwie uzupełniające się funkcje: Tła służą do obrysowywania, identyfikowania i oddzielania godnych uwagi obszarów w wykresach. Karteczki samoprzylepne służą do nanoszenia adnotacji, są idealne do komentarzy, wyjaśnień i instrukcji.

Karteczki samoprzylepne mają wstępnie ustawioną paletę kolorów, a tła mają dopasowaną paletę półprzezroczystych kolorów. Razem mogą one zakodować kolorystycznie wykres, dzieląc go na wizualnie wyróżniające się regiony o zdyscyplinowanej estetyce. zdyscyplinowaną estetykę.

Tła w starszych zasobach są automatycznie konwertowane na nowe tła i karteczki samoprzylepne. Autorzy wykresów natychmiast skorzystają z nowych układów i nie będą musieli martwić się o aktualizację swoich treści. swojej zawartości. Tła są znacznie bardziej użyteczne dzięki licznym ulepszeniom i poprawkom błędów.

✔️ Edycja UI

Bifrost jest platformą dla Ciebie, abyś mógł tworzyć własne związki poprzez programowanie wizualne – bez kodu. Zsuwaki, selektory kolorów, zupełnie nowe pole kombi i więcej widżetów w przyszłości, autorzy związków i wykresów mogą dodać te widżety do swoich własnych związków bez edytowania kodu JSON. Narzędzia edycji UI na mogą być również używane do tworzenia grupowania portów.

✔️ Symulacja MPM

Druga część aktualizacji granularnych dla MPM wprowadza lepkość kolidera i aktywację na cząstki. aktywację. Lepkość sprawia, że łatwo i intuicyjnie można uzyskać uderzenie kuli śnieżnej z pożądaną ilość śniegu przylegającego do ściany. Wpływ aktywacji pozwala na uzyskanie złożonych efektów dezintegracji a także aktywację opartą na lokalizacji, umożliwiającą efektywną symulację kroków, zwłaszcza w dużych środowiskach.

✔️ Diagnostyka symulacji i zakresy

Symulacje fizyczne mogą być skomplikowanymi projektami. Czasami uzyskuje się nieoczekiwane wyniki, a wizualizacja tego, co dzieje się pod maską, może naświetlić to lepiej niż tysiąc słów. W związku z tym do MPM i Aero dodano ulepszony, ujednolicony zestaw diagnostyki .Można łatwo wizualizować prędkości, temperatury i wiele innych. Możesz zbadać stan wewnętrzny solwera aby zrozumieć, co się dzieje i zobaczyć niewidzialne szczegóły fizyki.

✔️ Ocena niskoprocentowa

Bazując na pracy w Bifrost 2.5.1, kontynuujemy próby odblokowania Bifrost w riggach animacyjnych. Różne koszty ogólne zostały znacznie zredukowane. W niektórych przykładach, takich jak tablice danych wejściowych, prędkość uruchamiania wykresu, łącznie z kosztami ogólnymi, wzrosła 30-krotnie. Te ulepszenia są najważniejsze dla Bifrost Board, ale mają również zastosowanie do węzła Bifrost Graph Shape.

✔️ Geometria Bifrost, przeniesienie własności i Alembic

Bifrost czyni stałe postępy jako platforma do manipulacji geometrią. Bifrost może być niskopoziomowym językiem programowania, pozwalającym na tworzenie algorytmów geometrii od podstaw. Jednakże, był jeden punkt zaczepienia: radzenie sobie z dużą ilością niestandardowych właściwości. Naprawiamy to za pomocą transferu właściwości i tworząc pierwszą partię proceduralnych związków geometrii w tym procesie. Obejmuje ona podstawowe związki takie jak punkty usuwania i filtrowania, twarze i pasma, z których każdy może zachować dane takie jak UV, normale i wszelkie dane użytkownika. Zawierają również oddzielenie siatki, oderwanie twarzy i dodanie punktów. Wszystkie te funkcje służą również jako przykłady jak zaimplementować węzły geometrii, które w pełni obsługują wszystkie dane użytkownika. Mamy też nowe niskopoziomowe obiekty, takie jak filter_array i prefix sum, pozwalające na to, by te związki były wydajne i proste.

Dodatkowo, implementacja Alembic znacznie lepiej radzi sobie z indeksowanymi właściwościami, takimi jak UV i normale wierzchołków twarzy, zachowując dane użytkownika. Istnieje również rozwiązanie pozwalające jednym kliknięciem przekonwertować .Bifrost na siatkę Maya.

Autor: Adam Jakubek | PCC Polska