Pobierz postać obcego „Teuthisan” do bezpłatnego użytku w Unreal Engine 5 Early Access!
Stworzony w ciągu zaledwie sześciu tygodni przy użyciu Unreal Engine 5 Early Access, MetaHuman Creator i niewielkiego zespołu artystów, THE EYE: CALANTHEK to enigmatyczny i trzymający w napięciu film krótkometrażowy autorstwa Aaron Sims Creative.
Film opowiada historię międzygalaktycznej konserwatorki Valentiny (nazwanej tak na cześć Walentyny Tereshkovej, pierwszej kobiety w kosmosie), która zostaje wezwana do naprawy drona na odległej planecie, gdzie napotyka wrogie stworzenie i dziwną siłę, która nie pozwala jej opuścić planetę.
W ramach projektu Aaron Sims Creative udostępnia do pobrania obcego, którego nazwali Teuthisan (od starożytnej greki oznaczającego „kałamarnicę”), do bezpłatnego użytku w Unreal Engine 5 Early Access. POBIERZ >>>
Ponieważ film był początkowo pomyślany jako film akcji na żywo, który miał być kręcony przy użyciu wirtualnych technik produkcji na scenie LED, jego twórcy zostali zmuszeni do przejścia na produkcję w całości z powodu nieprzewidzianych okoliczności. Ta zmiana skróciła również i tak już ambitny harmonogram, wymagając od zespołu dokonania ostrożnych wyborów dotyczących dalszego postępowania.
Valentina pierwotnie miała być prawdziwym aktorem. Do niedawna stworzenie przekonującego cyfrowego człowieka mogło zająć tygodnie lub miesiące. Ale Aaron i zespół byli w stanie zwrócić się do MetaHuman Creator, który umożliwia każdemu stworzenie jednego w godzinę lub mniej.
Strój kosmiczny i hełm Valentiny zostały wykonane w Maya. Zasłaniając jej usta, zespół był w stanie uniknąć spędzania czasu na synchronizacji ruchu ust, co nie pasowałoby do wyjątkowo napiętego harmonogramu.
Aby naszkicować animację postaci, Aaron i aktor motion capture Christopher Graham użyli kostiumu Xsens i rękawic StretchSense, aby uchwycić ruch zarówno Valentiny, jak i obcego w zaciszu własnego domu. Korzystając z Live Link , mogli podglądać ujęcia w czasie rzeczywistym.
„Oznaczało to, że nie musieliśmy spędzać dni na animacji klatek kluczowych, aby zablokować działanie postaci, co przyspieszyło cały proces” — mówi Aaron. „To doprowadziło nas do czegoś jako weryfikacji koncepcji bardzo szybko”.
Autor: Adrian Kaźmierczak | PCC Polska