Menu

Testujemy silnik renderujący Arnold



Kategoria: Grafika 3D, Tagi: , ,

Silnik renderujący Arnold to program z dużym potencjałem. Poddaliśmy go testom na architektonicznej scenie. Zobacz jak wypadł. 


Test silnika renderującego Arnold

W jednym z naszych newsletterów była zapowiedź testów silników renderujących w programie 3ds Max. Na pierwszy ogień idzie Arnold Render czyli silnik, który zastąpił już niewspieranego Mental Ray’a. Opisywany jako silnik wszechstronny i często używany przez duże firmy do produkcji filmowych czy reklam. Kupując subskrypcję 3ds Max czy Maya mamy go w pakiecie z programem. Jest to oczywiście wersja komercyjna, bez żadnych tzw. znaków wodnych i w ramach subskrypcji mamy zawsze jego najnowszą wersję. Obecnie silnik wykorzystuje moc tylko CPU, ale w tamtym roku pojawiły się zapowiedzi wersji wspierającej GPU.

Wracając do sceny – pierwotnie zrobiona w programie Maya i modele zostały przeniesione do 3ds Max. Jestem głównie użytkownikiem programu Maya, lecz architekci korzystają głównie z programu 3ds Max, więc musiałem szybko się z niego podszkolić i zrobić test. Ku mojemu zdziwieniu po dwóch dniach klikania zacząłem czuć się w tym programie już bardziej pewnie. Wszystkie tekstury i shadery zrobiłem na standardowym materiale Arnold’a czyli Standard Surface. Do sceny dodałem siedem źródeł oświetlenia i jeden portal lights. Każde światło ma w ustawieniach w sample „3”. Poniższy załączony finalny render prosto z programu bez żadnych poprawek i postprodukcji.


Render zrobiliśmy na dwóch różnych konfiguracjach, w rozdzielczości 1920 x 1080.

Specyfikacja pierwszego komputera:

  • Xeon E3-1225 v3 3,2GHz (4 rdzenie/4 wątki)
  • GTX 1050 2GB
  • 16GB Pamięci ram
  • Windows 7 Professional

Przy tej konfiguracji czas: 42m 26s

Jakub Baran PCC Polska (3ds Max 2019 – Arnold) Czas pierwszego renderu

Specyfikacja drugiego komputera:

  • Xeon W – 2123 3.60GHz (4 rdzenie/8 wątków)
  • Quadro P2000 5GB
  • 16GB Pamięci ram
  • Windows 10 Professional

Przy tej konfiguracji czas: 27m 54s

Jakub Baran PCC Polska (3ds Max 2019 – Arnold) Czas drugiego renderu

Jakub Baran PCC Polska (3ds Max 2019 – Arnold) Finalny render

Podsumowanie testu silnika Arnold

Podsumowując Arnold Render spisał się wyśmienicie. Przy wysokiej rozdzielczości FHD, średnich ustawieniach jakości, ilości źródeł oświetlenia 7, zachował czasy renderów poniżej godziny! Polecam sprawdzić i przetestować, tym bardziej, że jest bardzo intuicyjny i łatwy do nauczenia!

Autor: Jakub Baran | PCC Polska