3ds Max, Maya, Arnold – używaj programów jak profesjonalista

3ds Max, Maya, Arnold - używaj programów jak profesjonalista


Zacznij tworzyć bez barier! Z programami 3ds Max, Maya czy Arnold jedynym ograniczeniem jest Twoja wyobraźnia i.. oczywiście umiejętności. Dzięki serii filmów stworzonych przez specjalistów Autodesk możesz wejść na wyższy poziom tworzenia projektów 3D!


Modeluj w programie 3ds Max
3ds Max jest najpopularniejszym programem do wizualizacji. W 2020 roku obchodził swoje 30 urodziny. Staje się on z wersji na wersję coraz bardziej intuicyjny i prostszy w obsłudze. Każda nowa aktualizacja dodaje narzędzia przydatne dla architekta. Pozwala małym nakładem pracy stworzyć fotorealistyczną wizualizację, zapierającą dech w piersiach każdego odbiorcy. Architekt czy wizualizator, chcący używać 3ds Max do stworzenia fotorealistycznego obrazu, powinien opanować podstawy tej sztuki już po szkoleniu podstawowym.

Modelowanie w 3ds Max Physically Based Rendering w 3ds Max
Ta lekcja dotyczy materiałów w programie 3ds Max, a w szczególności materiałów fizycznych.Materiały fizyczne pozwalają łatwo zdefiniować wygląd obiektu, taki jak kolor, połysk i przezroczystość, w zależności od tego, jak odbija on światło i jak przez niego przechodzi. W tym filmie Zap Andersson, ekspert od renderowania w 3ds Max, przedstawia użytkownikom najlepsze praktyki dotyczące pracy z materiałami PBR, które są w pełni obsługiwane w 3ds Max.

Animuj w programie Maya
Autodesk Maya to kreatywne oprogramowanie 3D używane przez artystów na całym świecie. Jest bardzo rozbudowana, datego może być używana do realistycznej animacji 3D, modelowania 3D, kompleksowego tworzenia postaci i animacji, efektów wizualnych i wielu innych. Takie efekty i animacje są wykorzystywane są między innymi w filmach animowanych, reklamach, grach itp.

Częste błędy w riggowaniu w Maya Opcja „Preserve Curve Shape” w Maya
Ten film pokazuje niektóre z najczęstszych pułapek i sugeruje najlepsze praktyki podczas tworzenia postaci w Maya. Maya 2020 dodaje ponad 60 nowych funkcji animacji i aktualizacji. W tym nagraniu wideo Mark Tanner omawia nową funkcję edytora wykresów, która pozwala zachować kształt krzywej.

Renderuj w programie Arnold

W roku 2016 za sprawą Autodesk stał się integralną częścią programów takich jak 3ds Max, Maya zastępując Mental Ray. Obecnie oferuje fotorealizm na poziomie V-Ray. Co raz częściej używany do tworzenia wizualizacji architektonicznych. Jest bardzo rozbudowanym renderem, ale zarazem z małą ilością tzw. suwaków czyli ustawień. Szybko można go poznać i poczuć się w nim swobodnie! Sporą wadą jest brak wsparcia GPU, ale wciąż rozwijany i w produkcji jest wersja oparta na GPU rendering.

Podstawy renderowania w Arnoldzie Oświetlenie wnętrza w Arnoldzie
W tej lekcji poznasz Arnolda – najnowszą implementację silnika renderującego w 3ds Max.Chociaż może być bardzo potężny, może być również bardzo łatwy w użyciu. Jest również kompatybilny ze 3ds Max Lights (Photometric) i materiałami (Physical Material), co jeszcze bardziej usprawnia jego integrację. Dowiedz się, jak ustawić Arnolda, aby oświetlał i renderował wnętrze architektoniczne. Zaczniesz od prostego środowiska przestrzeni salonu i nauczysz się, jak korzystać z funkcji Arnolda i procesów roboczych, aby oświetlić scenę od zera.

Może warto przypomnieć sobie podstawy?
 

Kurs wideo 3ds Max Kurs wideo Maya
Darmowy kurs wideo 3ds Max Darmowy kurs wideo Maya