Menu

3ds Max, Maya, Arnold – używaj programów jak profesjonalista

3ds Max, Maya, Arnold - używaj programów jak profesjonalista


Zacznij tworzyć bez barier! Z programami 3ds Max, Maya czy Arnold jedynym ograniczeniem jest Twoja wyobraźnia i.. oczywiście umiejętności. Dzięki serii filmów stworzonych przez specjalistów Autodesk możesz wejść na wyższy poziom tworzenia projektów 3D!


Modeluj w programie 3ds Max
3ds Max jest najpopularniejszym programem do wizualizacji. W 2020 roku obchodził swoje 30 urodziny. Staje się on z wersji na wersję coraz bardziej intuicyjny i prostszy w obsłudze. Każda nowa aktualizacja dodaje narzędzia przydatne dla architekta. Pozwala małym nakładem pracy stworzyć fotorealistyczną wizualizację, zapierającą dech w piersiach każdego odbiorcy. Architekt czy wizualizator, chcący używać 3ds Max do stworzenia fotorealistycznego obrazu, powinien opanować podstawy tej sztuki już po szkoleniu podstawowym.

Modelowanie w 3ds Max Physically Based Rendering w 3ds Max
Ta lekcja dotyczy materiałów w programie 3ds Max, a w szczególności materiałów fizycznych.Materiały fizyczne pozwalają łatwo zdefiniować wygląd obiektu, taki jak kolor, połysk i przezroczystość, w zależności od tego, jak odbija on światło i jak przez niego przechodzi. W tym filmie Zap Andersson, ekspert od renderowania w 3ds Max, przedstawia użytkownikom najlepsze praktyki dotyczące pracy z materiałami PBR, które są w pełni obsługiwane w 3ds Max.

Animuj w programie Maya
Autodesk Maya to kreatywne oprogramowanie 3D używane przez artystów na całym świecie. Jest bardzo rozbudowana, datego może być używana do realistycznej animacji 3D, modelowania 3D, kompleksowego tworzenia postaci i animacji, efektów wizualnych i wielu innych. Takie efekty i animacje są wykorzystywane są między innymi w filmach animowanych, reklamach, grach itp.

Częste błędy w riggowaniu w Maya Opcja „Preserve Curve Shape” w Maya
Ten film pokazuje niektóre z najczęstszych pułapek i sugeruje najlepsze praktyki podczas tworzenia postaci w Maya. Maya 2020 dodaje ponad 60 nowych funkcji animacji i aktualizacji. W tym nagraniu wideo Mark Tanner omawia nową funkcję edytora wykresów, która pozwala zachować kształt krzywej.

Renderuj w programie Arnold

W roku 2016 za sprawą Autodesk stał się integralną częścią programów takich jak 3ds Max, Maya zastępując Mental Ray. Obecnie oferuje fotorealizm na poziomie V-Ray. Co raz częściej używany do tworzenia wizualizacji architektonicznych. Jest bardzo rozbudowanym renderem, ale zarazem z małą ilością tzw. suwaków czyli ustawień. Szybko można go poznać i poczuć się w nim swobodnie! Sporą wadą jest brak wsparcia GPU, ale wciąż rozwijany i w produkcji jest wersja oparta na GPU rendering.

Podstawy renderowania w Arnoldzie Oświetlenie wnętrza w Arnoldzie
W tej lekcji poznasz Arnolda – najnowszą implementację silnika renderującego w 3ds Max.Chociaż może być bardzo potężny, może być również bardzo łatwy w użyciu. Jest również kompatybilny ze 3ds Max Lights (Photometric) i materiałami (Physical Material), co jeszcze bardziej usprawnia jego integrację. Dowiedz się, jak ustawić Arnolda, aby oświetlał i renderował wnętrze architektoniczne. Zaczniesz od prostego środowiska przestrzeni salonu i nauczysz się, jak korzystać z funkcji Arnolda i procesów roboczych, aby oświetlić scenę od zera.

Może warto przypomnieć sobie podstawy?
 

Kurs wideo 3ds Max Kurs wideo Maya
Darmowy kurs wideo 3ds Max Darmowy kurs wideo Maya

 

No votes yet.
Please wait...