Aktualizacja programu Maya 2019.1



Opublikowane: 10 Cze / 2019 Kategoria: Grafika 3D, Tagi: , ,

Maya 2019.1, czyli nowy update do Maya, wprowadzający sporo nowych funkcji i ulepszeń. Na pytanie co dokładniej nowego otrzymujemy odpowiadamy w artykule.


Aktualizacja programu Maya 2019.1

Do najważniejszych usprawnień wersji 209.1 należą:


✔️ Render Setup and Light Editor improvements:

  • Możemy teraz łatwo dodawać lub wyłączać światła, a także zastępować atrybuty światła w render layer

https://help.autodesk.com/videos/9vdXF5ZzE6cabE4Qnrz2I12DXTuKb4gL/video.webm

  • Ustawianie wielu świateł w scenie jest teraz łatwiejsza, dodatkowo możemy ustawić tę samą wartość dla wszystkich wybranych świateł!
  • Praca z Light Editor jest teraz szybsza, ponieważ Property Editor ma teraz dynamiczny system just-in-time, który ładuje tylko 20 elementów na raz, a resztę w razie potrzeby.


✔️ Cached Playback:

  • Możemy teraz opróżnić pamięć podręczną bezpośrednio z Time Slider – klikając prawym przyciskiem myszy i wybierając Cached Playback -> Flush Cache z menu Animation Controls,
  • Nowe Cache Smooth Meshes w ustawieniach Cached Playback – pozwala wyłączyć buforowanie Smooth Mesh Preview w animowanych modelach. Bardzo przydatne, gdy korzystamy ze starszego sprzętu a chcemy uzyskać płynny pogląd animacji.

✔️ Improvements to Outliner performance:

Nowe preferencje interfejsu Outliner zostały stworzone, aby umożliwić zwiększenie prędkości podczas rozszerzania lub wybierania obiektów w Outlinerze. Wcześniej praca z zestawami obiektów zawierającymi dużą liczbę face’ów mogła stać się wolna.


✔️ Evaluation Toolkit:

Nowe narzędzie do rozwiązywania problemów zostało dodane do sekcji Evaluation Toolkit Debugging: Launch Scene Lint window. To narzędzie umożliwia uruchamianie wybranych skanów w celu zlokalizowania i usunięcia potencjalnych wąskich gardeł spowodowanych nieefektywnymi procesami, takimi jak płaskie krzywe animacji i nieużywane wyniki wyrażeń.


✔️ Help reading the Profiler:

Do dokumentacji programu Profiler dodano dwa nowe tematy, aby pomóc w zlokalizowaniu spowolnień wydajności w twojej scenie. Jeden z tematów Profiler colors, zawiera legendę wyjaśniającą, co reprezentuje każdy blok kolorów pojawiający się w zdarzeniu profilera.

https://help.autodesk.com/view/MAYAUL/2019/ENU/?guid=GUID-54095CD4-7C0E-4031-8981-A45131348182

https://help.autodesk.com/view/MAYAUL/2019/ENU/?guid=GUID-0FF1BA78-0493-463F-8E66-8014FB0F47BC


✔️ Booleans improvements:

Narzędzia boolowskie nie będą już tworzyć ani modyfikować nieprawidłowych siatek, co powodowało awarię Top 10 CER w poprzednich wersjach.

Możemy zobaczyć nieprawidłowości w odczycie plików z przed aktualizacji – nieprawidłowe siatki nie będą już wyświetlane w scenie.


Szczerze mówiąc osobiście najbardziej czekałem na update Bifrost’a (dodanie dymu i ognia), ale niestety tego jeszcze nie otrzymaliśmy. Mimo wszystko otrzymujemy sporo nowych funkcji i ogromną ilość poprawek. Zainteresowanych zapraszam tutaj: https://help.autodesk.com/view/MAYAUL/2019/ENU/?guid=Maya_ReleaseNotes_2019_1_release_notes_html

 

Program Maya można znaleźć w naszym sklepie internetowym >>>

 

Autor: Jakub Baran | PCC Polska; Autodesk