Instrukcja poprawnej instalacji lub deinstalacji oprogramowania firmy Autodesk jest jednym z najczęściej czytanych artykułów w naszej bazie wiedzy. Postanowiliśmy go uaktualnić.
Poprawne odinstalowanie programów Autodesk
Problem:
Próba zainstalowania lub odinstalowania produktu firmy Autodesk ® zakończyła się niepowodzeniem i użytkownik nie może zainstalować programu.
Starasz się uaktualnić program do nowej wersji i wciąż pojawiają się błędy.
Próbowałeś zainstalować produkt po raz pierwszy, a instalacja zatrzymała się w połowie.
Zainstalowałeś program, ale program się nie uruchamia.
Rozwiązanie:
W powyższych przypadkach zalecamy czyszczenie systemu przez odinstalowywanie wszystkich produktów Autodesk ® i pomocniczych aplikacji (rozszerzenia, narzędzia, odblokowania itd.) przed podjęciem próby ponownego zainstalowania oprogramowania.
Przed rozpoczęciem procedury
Procedury te są przeznaczone do całkowitego usunięcia produktów firmy Autodesk ® i plików pomocniczych związanych z komputerem, łącznie z plikami dostosowywania menu, np. AutoLISP, pliki PGP, itp. Jeśli chcesz zachować istniejące dostosowania, należy ręcznie zrobić kopie zapasowe tych plików przed wykonaniem procedury.
Przed rozpoczęciem odinstalowywania produktów firmy Autodesk ® zaleca się, ponowne uruchomienie komputera, aby upewnić się, że oczekujące aktualizacje systemu Windows OS są zainstalowane.
Metoda 1: Narzędzie Uninstall Tool
Większość programów Autodesk można usunąć wykorzystując do tego narzędzie Uninstall Tool. Pozwala ono na wybór za jednym razem wszystkich aplikacji Autodesk i powiązanych dodatków jakie chcemy usunąć z systemu.
Metoda 2: Tradycyjne usuwanie oprogramowania
Można też skorzystać z tradycyjnej metody usuwania oprogramowania przez Panel Sterownia – Dodaj usuń programy i wybierać poszczególne składniki i programy do usunięcia.
Mimo, że instalacja produktów odbywała się jednorazowo z pakietu to każdy produkt Autodesk i powiązane rozszerzenia, dodatkowe aplikacje wspomagające, należy odinstalować osobno! To bardzo ważne – opisujemy to wiec krok po kroku poniżej.
Krok 1: Odinstalowanie aplikacji towarzyszących
Jeśli masz zamiar odinstalować produkt, należy odinstalować powiązane aplikacje, sterowniki przed odinstalowaniem głównej aplikacji. Kolejność jest tutaj kluczowa.
Na przykład: Jeśli zamierzasz odinstalować program 3ds Max, należy najpierw odinstalować dodatek FBX do programu 3ds Max. Odinstaluj to i wszelkie inne powiązane rozszerzenia, a następnie odinstaluj główną aplikacje. Dotyczy to również modułów VBA enabler, pakietów Subscription Advantage Pack i biblioteki materiałów Autodesk ®.
Uwaga:podczas odinstalowywania bibliotek materiałów Autodesk ® ważne jest, aby pamiętać, że są współużytkowane przez wszystkie produkty Autodesk ® i nie powinny zostać usunięte, jeśli nie usuwasz wszystkie produktów Autodesk ® z systemu.
Podczas odinstalowywania bibliotek materiałów, proces deinstalacji najlepiej rozpocząć od największej do najmniejszej. Rozpocznij od odinstalowania obrazów o średniej rozdzielczości, następnie biblioteki obrazów podstawowej rozdzielczości, a potem bibliotekę materiałów Autodesk ®.
Krok 2: Odinstalowywanie produktów firmy Autodesk ®
Po odinstalowaniu wszystkich aplikacji, sterowników, możesz rozpocząć odinstalowywanie głównych programów Autodesk
Wybierz produkt, aby odinstalować i kliknij łącze „Odinstaluj/Zmień”.
Na tym etapie Instalator Autodesk ® zostanie otwarty w trybie zmiany, gdzie są opcje: Dodaj lub usuń elementy, napraw lub zainstaluj ponownie lub Dezinstalacja wybrany produktu.
Uwaga: Procedura usuwania niektórych produktów firmy Autodesk ® może wymagać ponownego uruchomienia komputera po zakończeniu dezinstalacji. Uruchom ponownie komputer, zgodnie z instrukcjami, powrócić do panelu sterowania i usuń wszystkie pozostałe produkty Autodesk ®.
Kliknij opcję Dezinstalacja, a następnie kliknij przycisk Dalej, aby potwierdzić, że chcesz usunąć produkt z komputera (jeśli zostanie wyświetlony komunikat, aby usunąć pliki udostępnione, kliknij przycisk potwierdzający).
Po zakończeniu dezinstalacji, kliknij przycisk Zakończ, aby zamknąć program instalacyjny.
Krok 3: Usuwanie pozostałych plików z programów Autodesk
Ostrzeżenie: usuniecie tych plików może oddziaływać na wszystkie zainstalowane produkty firmy Autodesk ®.
Za pomocą Eksploratora Windows, znajdź i usuń folder z plikami dla każdego produktu firmy Autodesk ®, który został odinstalowany w poprzednich procedurach, np.:.
C:\ProgramData\Autodesk
C:\Program Files\Autodesk\
C:\Program Files\AutoCAD 2015
C:\Program Files\Autodesk\AutoCAD 2016
Usuń taakże folder:
C:\Program Files\Common Files\Autodesk Shared
Krok 4: Usuwanie plików w profilu użytkownika
Usuń następujące foldery profilu użytkownika – zastąp swoją nazwę logowania %username%):
Uwaga: Jeśli nie posiadasz produktów Adobe na swoim komputerze również powinieneś usunąć następujący folder: /Library/Application Support/Flexnet Publisher
Krok 6: Usuwanie wpisów z rejestru Windows
Ostrzeżenie: Niewłaściwa edycja rejestru systemu Windows może uszkodzić system operacyjny. Przed wykonaniem poniższych czynności utwórz kopię zapasową rejestru.
Zaloguj się na stacji roboczej jako Administrator.
Uruchom edycję rejestru REGEDIT
W Edytorze rejestru Znajdź i Usuń następujące podklucze:
Przed ponowną instalacją innych produktów Autodesk ®
Przed rozpoczęciem instalacji nowego oporgramowania, zaleca się wykonać następujące czynności:
Ponowne uruchomienie komputera. Ponowne uruchomienie systemu, pozwala upewnić się, że oczekujące aktualizacje systemu Windows zostały zainstalowane.
Usunąć zawartość folderu Temp systemu Windows. Folder można zlokalizować wprowadzając % TEMP % w pasku adresu programu Windows Explorer.
Zamknąć wszystkie uruchomione aplikacje.
Wyłączyć całe oprogramowanie antywirusowe, działające w systemie. Aplikacje antywirusowe mogą zablokować niektóre czynności potraktowane jako podejrzane, np. uzyskiwanie dostępu do pliku rejestru lub Dodawanie/usuwanie/uaktualnianie DLL plików, nawet jeśli te czynności są wspólne podczas instalowania lub usuwania programów. Nie tylko może to spowolnić proces instalacji, ale również uniemożliwić zakończenie. Więc upewnij się, że Twoje oprogramowanie antywirusowe jest wyłączone, przed zainstalowaniem, i upewnij się, że można włączyć je ponownie kiedy instalacja zostanie ukończona.
Gotowe!
Teraz twój komputer jest gotowy do zainstalowania programów Autodesk.
My, PCC Polska Spółka Jawna, i nasi partnerzy, korzystamy na naszych stronach z plików cookies (ciasteczek). Część z nich jest niezbędna dla funkcjonowania stron. Pozostałe możemy wykorzystywać do:
- analizy w jaki sposób korzystasz z naszej strony,
- personalizacji prezentowanych Ci treści,
- marketingu, reklamy i na potrzeby mediów społecznościowych.
Te pliki cookie sa niezbędne dla poprawnego funkcjonowania strony internetowej. Umożliwiają działanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie, preferencje prywatności, logowanie, wypełnianie formularzy i zapytań o ofertę. Nie mogą być wyłączone w naszej witrynie.
Preferencje
Służą do przechowywania informacji o preferencjach, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik. Wykorzystywane są w celu interakcji z użytkownikiem, który wcześniej odwiedził witrynę.
Statystyka
Te pliki cookie pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób różni użytkownicy zachowują się na stronie, gromadząc i raportując anonimowe informacje.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia użytkownika w witrynach internetowych, aby prezentować mu odpowiednie reklamy, interesujące i zgodnie z profilem użytkownika. Są bardziej cenne dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych.