Aplikacja na pulpit Autodesk pokazuje aktualizacje do usuniętych programów



Opublikowane: 21 cze / 2022 Kategoria: Aktualności, Tagi: ,

Przeczytaj co zrobić kiedy po uruchomieniu Aplikacji na Pulpit Autodesk w zakładce Moje Aktualizacje pokazują się aktualizację do starych wersji programów, które zostały usunięte.


Usunięcie informacji o nieużywanym oprogramowaniu Autodesk

Takie zachowanie programu występuję jeżeli w rejestrze systemu Windows pozostają wpisy wskazujące, że usunięty program jest nadal zainstalowany. Aby usunąć informację o aktualizacjach do usuniętych programów należy pozbyć się informacji o nich z systemu Windows. Rozwiązanie tego problemu to skorzystanie z narzędzia Microsoft FIX które czyści klucze rejestru: https://support.microsoft.com/en-us/help/17588/fix-problems-that-block-programs-from-being-installed-or-removed


Jeśli powiadomienia o aktualizacjach nadal są wyświetlane w aplikacji na pulpit Autodesk, należy użyć  Edytora rejestru systemu Windows i usunąć odpowiednie wpisy, jak pokazano poniżej:

  • Naciśnij WINDOWS-Rna klawiaturze, aby wyświetlić okno Uruchom, wprowadź REGEDIT i kliknij „OK”.
  • W Edytorze rejestru systemu Windows przejdź do katalogu
    „Komputer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Autodesk\UPI2\”

Uwaga:zawartość będzie się różnić w zależności od zainstalowanych aplikacji.

Autodesk stare oprogramowanie

 

  • Kliknij w katalog i z prawej strony sprawdź wpis ProductName i RELEASE, tu jest informacja o programie i jego wersji.
  • Usuń wszystkie wpisy, które odnoszą się do usuniętego oprogramowania.
  • Zamknij Edytor rejestru systemu Windows.
  • W zasobniku ikon systemu Windows (pasek zadań systemu Windows) kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę aplikacji Aplikacja na Pulpit Autodesk i kliknij „Zakończ”, aby zamknąć aplikację.
  • Uruchom Aplikacja na Pulpit Autodesk z ikony na pulpicie lub z menu Start systemu Windows. Sprawdź czy nie ma nowych powiadomień dla usuniętego oprogramowania.

Chcesz wiedzieć więcej? Zapytaj nas!


Autor: Tomasz Jarmuszczak | PCC Polska