Nowa aktualizacja do Vantage wprowadza szereg usprawnień z nową technologią NVIDIA na czele. Nowy DLSS 3.5 denoiser wykorzystuję technologię AI wraz z zupełnie nową Rekonstrukcją Promieni (Ray Reconstruction).
Wykorzystując nowe technologie możemy skrócić czas renderowania sceny nawet trzykrotnie, nie tracąc na jakości obrazu.
DLSS jest technologią firmy NVIDIA, która służy do zwiększania wydajności podczas używania kart graficznych tego producenta. Do tego celu wykorzystuje się głównie tak zwany upscaling, czyli sztuczne zwiększanie rozdzielczości wygenerowanego obrazu. Choć o DLSS najczęściej słyszy się w kontekście gier komputerowych, swoje zastosowanie znajduje także w branży wizualizacyjnej. W wersji DLSS 3.5 wprowadzono usprawnienie dotyczące śledzenia promieni (Ray Tracing), które znacznie zwiększa wydajność i trafność odszumiania otrzymanego obrazu.
Zmiana zadziała na każdej karcie graficznej z serii RTX, należy jednak pamiętać o aktualnych sterownikach. Aby wypróbować nową technologię w Vantage 2 wystarczy podążać za poniższą instrukcją:
Edit > Preference > Render Defaults > Primary (when moving) > DLSS Ray Reconstruction.
– Wsparcie dla refrakcji odbić (Refraction Glossiness) – techniki z silnika V-Ray odpowiedzialnej za załamania i odbicia w materiałach szklanych i szklanopodobnych
– Eksperymentalne wsparcie dla dedykowanych kart graficznych Intel Arc.
System operacyjny: Windows 10 (v10.019031) lub nowszy.
Pamięć RAM: Taka sama ilość, jaką posiada Twoja karta graficzna (minimum 8GB).
Licencjonowanie: Licencja Vantage z Licence Server 4.5.1 lub nowszym.
Karta graficzna: NVIDIA – Seria RTX lub nowsza, wersja sterownika 515 lub nowszy (rekomendowany sterownik w wersji 530 lub nowszej).
AMD – Seria Rx 6000 lub nowsza.
Intel – Seria Intel Arc Alchemist lub nowsza.
(obsługa do dwóch kart graficznych jednocześnie)