Program AutoCAD nie chce się uruchomić przy pierwszym uruchomieniu? Koniecznie przeczytaj ten artykuł!
Naprawa menadżera licencji
Czy zdarzyło Ci się, że po uruchomieniu dowolnego programu z rodziny AutoCAD 2017/2018 pojawił się komunikat: Menedżer licencji nie działa lub nie został prawidłowo zainstalowany.
Przyczyna błędu nie jest jednoznaczna, poniżej propozycja pięciu rozwiązań.
Rozwiązanie 1: Sprawdź, czy poprawnie działa usługa licencjonowania FlexNet
Kliknij przycisk START i wybierz URUCHOM
Wpisz: msc
W kolumnie Nazwa znajdź pozycję FlexNet Licensing 64 i upewnij się, że jej status jest uruchomiony
Jeżeli FlexNet Licensing 64 jest już uruchomiony to zamknij okno i przejdź do Rozwiązania 2
Jeśli nie jest uruchomiony, w kolumnie Typ uruchomienia kliknij prawym przyciskiem myszy Ręcznie i wybierz Właściwości (musisz mieć uprawnienia Administracyjne).
Użyj menu rozwijalnego i zmień na tryb Automatyczny.
Aby zmienić status FlexNet na Running kliknij prawym przyciskiem myszy w pustą komórkę Status i wybierz Start z menu kontekstowego.
Rozwiązanie 2: Uruchom jako administrator
Kliknij prawym przyciskiem myszy na ikonę programu AutoCAD i wybierz opcję Uruchom jako administrator.
Rozwiązanie 3: Odtwórz plik danych licencyjnych
AutoCAD może nie się nie uruchomić, jeżeli brakuje pliku danych licencjonowania lub jest on uszkodzony.
Dla wersji 2017: C:\ProgramData\Autodesk\CLM\LGS\<Product_Key>_2017.0.0.F
Dla wersji 2018: C:\ProgramData\Autodesk\CLM\LGS\<Product_Key>_2018.0.0.F
UWAGA: zastąp numer klucza numerem dla swojej licencji. Aby znaleźć swój klucz zaloguj się na swoje konto Autodesk na stronie www.manage.autodesk.com
Jeżeli nie ma takiego folderu to upewnij się, że nie jest on ukryty
Jeżeli folder nie istnieje – utwórz go
Jeżeli plik LGS.data znajduje się w folderze, usuń go.
Użyj edytora tekstu (np. Notatnik) aby utworzyć plik tekstowy o nazwie LGS.data w tym folderze.
Otwórz plik i wpisz jedną z następujących komend:
_STANDALONE (jeżeli Twoja licencja ma numer seryjny)
_NETWORK
_USER (jeżeli Twoja licencja bazuje na Twoim Autodesk ID i nie ma numeru seryjnego)
Zapisz plik LGS.data i zamknij edytor tekstu
UWAGA: sprawdź, czy edytor tekstu nie zapisał pliku LGS.data z ukrytym rozszerzeniem .txt.
Rozwiązanie 4: Instrukcja dla zaawansowanych
Zeskanuj system oprogramowaniem antywirusowym, aby sprawdzić adware i wirusy.
Wyłącz oprogramowanie antywirusowe
Ponownie aktywuj licencje:
C:\Users\<username>\AppData\Roaming\Autodesk\ADUT i usuń wszystkie pliki
C:\Users\<username>\AppData\Local\Autodesk\WebService i usuń plik LoginState.xml
C:\ProgramData\FLEXnet i usuń wszystkie pliki, których nazwy zaczynają się od adskflex.
W opcjach internetowych wybierz zaawansowane i w ustawieniach przejdź do zabezpieczeń. Upewnij się, czy ssl 3.0 jest włączony
Odinstaluj i ponownie zainstaluj wszystkie biblioteki C++
Uruchom program AutoCAD i spróbuj go aktywować
Odinstaluj program AutoCAD i zainstaluj go ponownie korzystając z funkcji Odinstaluj w panelu sterowania
UWAGA: Jeżeli pojawiają się błędy licencyjne ze wszystkich produktów Autodesk może być konieczne przeprowadzenie czystej deinstalacji. Przed tym procesem należy wykonać kopię zapasową systemu!
Rozwiązanie 5: Utwórz wdrożenie, aby ponownie zainstalować produkt AutoCAD.
Instalacja wdrażania jest przydatna, gdy normalna instalacja nie przebiegła pomyślnie z powodu zablokowania lub usunięcia informacji o licencji. Instalacja ta zbiera informacje o licencji przed próbą uruchomienia produktu i zastępuje utracone/uszkodzone informacje.
Spróbuj tego rozwiązania tylko wtedy, gdy problem po kroku 1-4 nie zostanie rozwiązany.
Odinstaluj program AutoCAD z menu panel sterowania – Odinstaluj
Zlokalizuj plik exe w ścieżce wdrożenia
Kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz opcję Uruchom jako administrator
Postępuj zgodnie z instrukcją instalacyjną
Uruchom ponownie komputer i uruchom produkt AutoCAD
My, PCC Polska Spółka Jawna, i nasi partnerzy, korzystamy na naszych stronach z plików cookies (ciasteczek). Część z nich jest niezbędna dla funkcjonowania stron. Pozostałe możemy wykorzystywać do:
- analizy w jaki sposób korzystasz z naszej strony,
- personalizacji prezentowanych Ci treści,
- marketingu, reklamy i na potrzeby mediów społecznościowych.
Te pliki cookie sa niezbędne dla poprawnego funkcjonowania strony internetowej. Umożliwiają działanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie, preferencje prywatności, logowanie, wypełnianie formularzy i zapytań o ofertę. Nie mogą być wyłączone w naszej witrynie.
Preferencje
Służą do przechowywania informacji o preferencjach, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik. Wykorzystywane są w celu interakcji z użytkownikiem, który wcześniej odwiedził witrynę.
Statystyka
Te pliki cookie pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób różni użytkownicy zachowują się na stronie, gromadząc i raportując anonimowe informacje.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia użytkownika w witrynach internetowych, aby prezentować mu odpowiednie reklamy, interesujące i zgodnie z profilem użytkownika. Są bardziej cenne dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych.