Jedna sprawa jest pewna – w pojedynczym programie nie da się stworzyć całej gry. W czym najlepiej tworzyć gry, żebyśmy nie mogli oderwać oczu od telewizora a rąk od padów? O tym w artykule – przeczytaj!
W branży twórców gier jest ogromna różnorodność, firmy mają rozmaite podejście do tworzenia gier i używają wszelkiej maści oprogramowania. Jednym programem nie ma możliwości stworzenia całej gry. W tym artykule skupię się na znanych grach i na tym jak rozwiązania dostarczone przez Autodesk pomogły w tym długotrwałym procesie.
#Autodesk Games Showreel
Po spędzeniu wielu godzin na Playstation VR w grze EVE: Valkyrie, zainteresowałem się tym jak ją zrobiono, że to aż tak dobrze działa. Tym bardziej, że jest to tytuł, który wyszedł na premierę PS VR. Firmy nie miały jeszcze aż tak dużego doświadczenia z wirtualną rzeczywistością i w sporą część nie dało się po prostu grać przez problemy z błędnikiem. Grę stworzono przy pomocy programów 3ds Max i Maya. Dla zainteresowanych więcej szczegółów i wywiad z twórcami.
#Autodesk Eidos Montreal
#Playstation NaughtDog Uncharted 4
#Autodesk Ubisoft Assassin’s Creed
#Autodesk Insomniac Games
Z naszych polskich klientów z programów Autodesk korzysta: Fuero Games, Techland, CI Games, Bloober Team, CD Projekt, People Can Fly i wiele innych.
Osobiście korzystam z:
Dodatkowo mogę polecić program Shotgun. Jeszcze z niego nie korzystałem, ale wiem, że sporo firm zagranicznych używa go do zarządzania projektem. Bardzo przydatne narzędzie poprawiające przepływ informacji w firmie. W Polsce też już co raz częściej spotykany.
Tak wygląda mój workflow przy tworzeniu treści do gier. Wszystko oczywiście zależy od projektu i potrzeb. Wielu naszych klientów również używa wyżej wymienione oprogramowanie, ale dużo też zależy od specjalistów, bo każdy ma swoje upodobania.
Autor: Jakub Baran | PCC Polska