Podsumowań bieżącego roku nadszedł czas, więc i my prezentujemy zestawienie 11 najchętniej czytanych artykułów z newslettera dla branży animacyjnej w 2019 roku.
Poniżej prezentujemy zestawienie najchętniej czytanych tematów z newsletterów z każdego miesiąca:
Styczeń |
Podmiana mesha w animacjiW styczniu największą popularnością cieszył się artykuł z serii tips & tricks. Omawiał sprytne narzędzie do edycji mesha – Substitute Geometry, dzięki któremu można było dokonywać zmian w zanimowanym już projekcie. |
|
Luty |
Narzędziownia animatora, czyli przewodnik po programach do animacjiW lutym zaprezentowaliśmy kompendium wiedzy dla animatorów. W krótkim przewodniku zebraliśmy informacje o najważniejszych programach, jakie powinien znać i/lub korzystać z nich każdy animator. Jeśli opuściłeś ten artykuł – przeczytaj go teraz! |
|
Marzec |
V-Ray Next: test renderowania na hybrydzie, GPU oraz CPUW marcu czytaliście chętnie o przeprowadzonym przez nas teście renderowania z wykorzystaniem trzech technik. Jeśli szukacie odpowiedzi na pytanie który ze sposobów renderowania jest najefektywniejszy, znajdziecie ją w tym artykule! |
|
Kwiecień |
Renderowanie w Arnoldzie na GPUW kwietniu także byliście zainteresowani tematyką renderingu. Jako, że niedawno dodano (w testach beta) w silniku renderującym Arnold możliwość renderowania GPU, przeprowadziliśmy i opisaliśmy test. |
|
Maj |
Motion Capture – co powinieneś wiedzieć o systemach MoCap?W majowym artykule zebraliśmy wiedzę na temat motion capture – od podstaw czym jest motion capture, po omówienie różnych systemów do motion capture i różnic między nimi. |
|
Czerwiec |
Aktualizacja programu Maya 2019.1W czerwcu z kolei najwięcej kliknięć przypadło artykułowi o pierwszej aktualizacji programu Maya 2019. Nowy update do Maya, wprowadził sporo nowych funkcji i ulepszeń. |
|
Lipiec |
Xsens – szybsze tworzenie animacji od kuchni!W lipcu kontynuowaliśmy tematykę motion capture. W tym miesiącu przeprowadziliśmy pierwszy test (i „unboxing”) mobilnego, inercjalnego sprzętu Xsens. |
|
Sierpień |
Spektakularne efekty w programie Maya dzięki BifrostTematem sierpnia był program Bifrost. Do niedawna technologia symulowania cieczy, dzięki której animacje stawały się realistyczne i pełne dynamizmu. W artykule opisaliśmy zmiany wersji, która wprowadziła zupełnie nowe możliwości symulacji. |
|
Wrzesień |
Project Lavina – kolejny przełomowy krok dla silnika V-Ray!We wrześniu ciekawym dla Was tematem był „Project Lavina„, czyli silnik renderujący w V-Ray’u w czasie rzeczywistym. Projekt jest jeszcze owiany tajemnicą, ale najważniejsze informacje o nim podaliśmy w artykule. |
|
Październik |
Jak działa stream animacji do MotionBuilder’a z systemu motion capture XsensW październiku branżowcy dalej bardzo mocno zainteresowani byli tematyką motion capture. W tym artykule mocniej wgryźliśmy się w temat sprzętu Xsens oraz jego współpracy w zakresie streamu animacji do jednego z popularnych programów Autodesk – MotionBuilder’a. |
|
Listopad |
Kolekcja mediowa M&E – czyli profesjonalny zestaw narzędzi z dużym potencjałemW listopadzie przyjrzeliśmy się mocniej autodeskowemu zestawowi narzędzi dla mediowców, czyli kolekcji Media & Entertainment. Rozebraliśmy ją na części pierwsze, omawiając programy wchodzące w jej skład a także jej wielki plus, czyli 5-pak Arnoldów. Ten plus omówiliśmy w czasie webinaru o tworzeniu render farmy z wykorzystaniem właśnie tych dodatkowych 5 programów renderujących – webinar jest teraz dostępny na żądanie. |
Źródło: PCC Polska