Menu

Rozwiązania Autodesk dla branży growej

Rozwiązania Autodesk dla branży growej

Kategoria: Pomoc techniczna - grafika 3D i wizualizacje, Tagi: ,

Jedna sprawa jest pewna – w pojedynczym programie nie da się stworzyć całej gry. W czym najlepiej tworzyć gry, żebyśmy nie mogli oderwać oczu od telewizora a rąk od padów? O tym w artykule – przeczytaj!


Magia gier wideo

W branży twórców gier jest ogromna różnorodność, firmy mają rozmaite podejście do tworzenia gier i używają wszelkiej maści oprogramowania. Jednym programem nie ma możliwości stworzenia całej gry. W tym artykule skupię się na znanych grach i na tym jak rozwiązania dostarczone przez Autodesk pomogły w tym długotrwałym procesie.

#Autodesk Games Showreel


Po spędzeniu wielu godzin na Playstation VR w grze EVE: Valkyrie, zainteresowałem się tym jak ją zrobiono, że to aż tak dobrze działa. Tym bardziej, że jest to tytuł, który wyszedł na premierę PS VR. Firmy nie miały jeszcze aż tak dużego doświadczenia z wirtualną rzeczywistością i w sporą część nie dało się po prostu grać przez problemy z błędnikiem. Grę stworzono przy pomocy programów 3ds Max i Maya. Dla zainteresowanych więcej szczegółów i wywiad z twórcami.


Przykłady wywiadów z twórcami:


#Autodesk Eidos Montreal

 


#Playstation NaughtDog Uncharted 4


#Autodesk Ubisoft Assassin’s Creed


#Autodesk Insomniac Games

Z naszych polskich klientów z programów Autodesk korzysta: Fuero Games, Techland, CI Games, Bloober Team, CD Projekt, People Can Fly i wiele innych.


Programy do tworzenia gier

Osobiście korzystam z:

  • Maya: modelowanie, włosy za pomocą xgen, UV mapping, retopologia, riggowanie, animowanie),
  • 3ds Max wspieram się gdy potrzebuje wymodelować elementy architektoniczne do environment’u, bo jest w tym o wiele szybszy od Maya,
  • Substance Painter: tekstury i generowanie map,
  • Mudbox do sculping’u i do dodawania szczegółów do modeli,
  • MotionBuilder – głównie do obróbki danych pochodzących z MotionCapture,
  • Marvelous Designer – do projektowania i modelowania ubrań,
  • Unreal Engine 4 czyli silnik growy, w którym możemy wszystko złączyć w całość,
  • Photoshop: delikatne poprawki tekstur, tworzenie napisów i inne.

Dodatkowo mogę polecić program Shotgun. Jeszcze z niego nie korzystałem, ale wiem, że sporo firm zagranicznych używa go do zarządzania projektem. Bardzo przydatne narzędzie poprawiające przepływ informacji w firmie. W Polsce też już co raz częściej spotykany.

Tak wygląda mój workflow przy tworzeniu treści do gier. Wszystko oczywiście zależy od projektu i potrzeb. Wielu naszych klientów również używa wyżej wymienione oprogramowanie, ale dużo też zależy od specjalistów, bo każdy ma swoje upodobania.


Może też chcesz spróbować swoich sił w GameDev? Proszę o kontakt w przypadku pytań. Dodatkowo zapraszam na webinar o MotionBuilder i systemie do MotionCapture Xsens. Zapraszam!

button general webinar motionbuilder mocap motioncapture
 

Autor: Jakub Baran | PCC Polska