Program Autodesk Flame 2020 to świetne oprogramowanie do efektów wizualnych 3D, korekcji kolorystycznej produkcji oraz wykańczania produkcyjnego. Zobacz co się zmieniło w najnowszej wersji programu.
Najważniejsze zmiany w programie Flame 2021
Program Autodesk Flame 2021 to świetne oprogramowanie do efektów wizualnych 3D, korekcji kolorystycznej produkcji oraz wykańczania produkcyjnego. Zobacz co się zmieniło w tej wersji programu.
Dzięki AOV Generation opartemu na technologii Machine Learning, mamy teraz unikalne sposoby na izolowanie i modyfikowanie obiektów w ruchomych materiałach, w celu ustawienia gradientu i kompozycji.
Nowości Autodesk Flame możemy mieć wyróżnione. Opcja dostępna przy pierwszym uruchomieniu, bądź później z Product menu.
Wsparcie otwartych standardów teraz obejmuje więcej: OpenFX, UDIM teksturowanie, przebieg renderowaniaCryptomatte i API Pythona. Czyli pomocne narzędzia Autodesk Flame w wielu różnych procesach postprodukcyjnych.
Zobacz też co weszło w poprzedniej wersji Autodesk Flame:
Poniżej opis nowych rozwiązań w Autodesk Flame 2020:
Narzędzia kreatywne w Autodesk Flame:
Z Depth Map Generator – umożliwia analizę wyodrębnionej mapy Z Depth. Jest to robione na żywo za pomocą Machine Learning. Umożliwia to artystom zastosowanie efektów w oparciu o odległość od aparatu.
Human face Normal Map Generator – Wszystkie ludzkie twarze mają wspólne rozpoznawalne cechy ( odległość między oczami, nosem, umiejscowienie ust,) algorytmy uczenia można wyszkolić, aby znaleźć te wzorce. Może nam się to przydać np. do: poprawienia oświetlenia, retuszu kosmetycznego, regulacji kolorów.
Refraction – Dzięki tej funkcji obiekt 3D może teraz załamać i zniekształcać obiekty w tle. Wszystko w oparciu o jego właściwości materiału powierzchniowego. Aby osiągnąć realistyczny efekt przejrzystości: szkła, lodu itd. Index of refraction (IOR), czyli możemy ustawić rzeczywisty współczynnik załamania światła.
Wykrywanie twarzy w Flame 2020, Autodesk
Produktywność w Autodesk Flame:
Automatic Background Reactor – Natychmiast po zmodyfikowaniu ujęcia, tryb ten jest uruchamiany w raz z wysłaniem zadań do procesu. Automatyczne renderowanie w tle umożliwia artystom ciągłą pracę przy projekcie. Ważne! Funkcja jest dostępna tylko w systemie Linux i może działać na pojedynczym GPU.
Simpler UX in Core Areas – prostszy, bardziej przystępny interfejs użytkownika i poprawa dostępności kluczowych narzędzi.
Manager dla Action, Image, Gmask – Menedżer ułatwia nowym użytkownikom naukę Flame lub osobom, które chcą uczyć nowych artystów, jak pracować w Flame. Dzięki uproszczonemu widokowi, Manager ułatwia dodawanie, organizowanie i dostosowywanie warstw wideo i obiektów w środowisku 3D.
Open FX – Flame, Flare i Flame Assist w wersji 2020 zawierają teraz kompleksową obsługę wtyczek Open FX plugins jako nody Batch/BFX albo po prostu na osi czasu Flame.
Cryptomatte – dostępna w Flame i Flare, obsługa open source Cryptomatte .