Silnik renderujący V-Ray for SketchUp stworzony przez firmę Chaos Group oferuje użytkownikom szybszy rendering, lepsze narzędzia oświetlenia oraz renderowania fotorealistycznych scen i wiele innych przydatnych funkcji. Od początkującego do profesjonalisty, Chaos® V-Ray posiada wszystkie narzędzia potrzebne do tworzenia oszałamiających renderingów architektonicznych i animacji.
Przyjazny użytkownikowi silnik renderujący VraySketchUp oferuje ulepszenia płynności pracy przy tworzeniu wizualizacji oraz możliwość szybkiego zarządzania sceną złożonej z bardzo szczegółowych modeli.
Dzięki niemu uzyskasz świetny, fotorealistyczny efekt renderingu. VRay for SketchUp posiada wbudowane światła fotometryczne oraz specjalne shadery, które pozwalają uzyskiwać najlepsze efekty w jeszcze krótszym czasie. Dzięki wsparciu GPU, mamy wręcz natychmiastowy podgląd sceny i równie szybki finalny render.
V-Ray® for SketchUp to zintegrowane oprogramowanie do renderowania dla SketchUp, umożliwiające projektantom doświadczanie swoich projektów w czasie rzeczywistym podczas modelowania i przenoszenia ich do fotorealizmu bez opuszczania SketchUp. Preferowany zarówno przez architektów, jak i artystów, jest używany przez 95% najlepszych firm AEC na całym świecie.
Łatwy do nauczenia, łatwy w użyciu. V-Ray dla SketchUp został zaprojektowany tak, abyś mógł rozpocząć pracę w mgnieniu oka, bez marnowania czasu. Jeśli chcesz tworzyć fotorealistyczne renderingi i animacje, V-Ray zrobi to wszystko.
V-Ray firmy Chaos umożliwia tworzenie najwyższej jakości renderów bezpośrednio w programie SketchUp. Dzięki temu z dumą będziesz mógł/mogła przezentować swoje wizualizacje klientom, kontrahentom, przyszłym inwestorom czy pochwalić sie swoją pracą w topowych branżowych magazynach czy konkursach.
Autor: Bartłomiej Ordon
V-Ray firmy Chaos zapewnia moc renderowania wszystkiego – od szybkich modeli projektowych po najbardziej szczegółowe sceny 3D. Doceniają go użytkownicy na całym świecie.
Renderuj szybko, projektuj szybciej. V-Ray dla SketchUp pozwala spędzać więcej czasu na kreatywności, a mniej na czekaniu. Umożliwia dostęp do ponad 500 materiałów typu „przeciągnij i upuść”, aby przyspieszyć kolejny projekt. Dzięki DENOISER w Vray Sketchup automatycznie usuwaj szumy i skracaj czas renderowania nawet o 50%. Szybko dodawaj realistyczną głębię atmosfery i zamglenie.
Autor: Thomas Hauchecorne
Skoncentruj się na projektowaniu dzięki pełnemu zestawowi kreatywnych narzędzi do oświetlenia, cieniowania i renderowania. Potężne nowe narzędzia pozwalają tworzyć szczegółowe wzory geometryczne i piękne niestandardowe niebo. Nowe i ulepszone materiały zwiększają szybkość renderowania i realizm.
95 ze 100 najlepszych firm architektonicznych na świecie codziennie renderuje za pomocą V-Ray. (Źródło: Chaos Group). V-Ray dla Sketchup jest kompatybilny z Enscape, który wraz z możliwościai współpracy w chmurze pozwala łączyć zespoły jak nigdy dotąd. Możesz teraz otwierać swoje sceny Enscape w czasie rzeczywistym bezpośrednio w V-Ray, aby kontynuować pracę i przenieść ją na najwyższy możliwy poziom fotorealizmu. Twój dział może teraz doświadczyć szybkiego i łatwego procesu projektowania.
Autor: Vu Nguyen
V-Ray dla SketchUp można aktualnie zakupić w postaci rocznej lub 3-letniej subskrypcji typu all-in-one. Licencja taka daje dostęp do pakietu silników renderujących V-Ray pod najbardziej popularne programy do modelowania 3D. Dostępne plany subskrypcyjne to:
Obecnie kupując subskrypcję V-Ray, otrzymujesz silniki renderujące do:
Aby zrozumieć różnice i możliwości jakie dają poszczególne rodzaje planow subskrypcyjnych zapoznaj się z naszym artykułem. Artykuł dostępny jest pod poniższym przyciskiem i daje możliwość uzyskania szerszej informacji o V-Ray.
V-Ray jest wyposażony w dwa potężne silniki renderujące. Możesz wybierać między superszybkim renderowaniem GPU i CPU lub renderowaniem hybrydowym, aby najlepiej dopasować się do potrzeb i wymagań projektu.
Dzięki V-Ray Vision możesz wizualizować swoje projekty w czasie rzeczywistym podczas pracy w programie SketchUp. Poruszaj się po modelu, nakładaj materiały, ustawiaj światła i kamery – a wszystko to w widoku na żywo w czasie rzeczywistym.
Usuń szum i radykalnie skróć czas renderowania. Dzięki V-Ray Denoiser możesz „odszumiać” każdy element renderowania w postprodukcji. A dzięki NVIDIA AI Denoiser, V-Ray zapewnia natychmiastową informację zwrotną z mniejszym szumem, podczas gdy Ty projektujesz interaktywnie.
Potężny i skalowalny system renderowania, który jest prosty i szybki. Uzyskaj dodatkowe przyspieszenie dzięki V-Ray Render nodes. Bądź dzięki chmurze Chaos skorzystaj z mocy serwerów.
Twórz, edytuj i zarządzaj wszystkimi swoimi zasobami, w tym światłami, materiałami, teksturami, geometrią i elementami renderowania w jednym miejscu. Wszystkie zasoby są zorganizowane w intuicyjną strukturę folderów. Zarządzaj wszystkimi plikami scen w jednym miejscu. Ustaw ścieżki plików, twórz archiwa scen i śledź zasoby, takie jak tekstury, pliki IES i obiekty proxy.
Potężna selekcja kolorów, który pozwala wybrać dokładnie taki kolor, jakiego potrzebujesz, z odpowiednim odcieniem i nasyceniem. Zawiera wartości kolorów RGB i suwak temperatury w Kelwinach.
Wyświetl podgląd materiałów, świateł, tekstur i elementów renderowania w jednej przeglądarce. Obserwuj, jak zmiany parametrów wpływają na wygląd zasobu w określonym, wyodrębnionym ustawieniu.
Light Gen to nowe narzędzie V-Ray, które automatycznie generuje miniatury scen programu SketchUp, z których każda przedstawia unikalny scenariusz oświetlenia. Wybierz swój ulubiony wygląd i renderuj!
Dostosuj światła w scenie nawet po renderowaniu. Dzięki Light Mix, po wyrenderowaniu sceny, możesz interaktywnie dostosować jasność i kolor dowolnego światła bez konieczności ponownego renderowania.
Szybsze, czystsze i dokładniejsze renderowanie w scenach zawierających wiele świateł i image-based environment lighting. Renderuj fotorealistyczne pokoje i wnętrza za pomocą mocnego i szybkiego oświetlenia globalnego. Renderuj dowolny rodzaj oświetlenia naturalnego, sztucznego lub image-based za pomocą szerokiej gamy wbudowanych typów światła.
Symuluj realistyczne światło dzienne, wschód i zachód słońca, nawet gdy słońce znika za horyzontem, w dowolnym czasie i miejscu. Obsługiwana jest animacja słońca programu SketchUp.
Nowy element renderowania analizy oświetlenia ułatwia wizualizację rzeczywistych wartości oświetlenia (luksów) dowolnej sceny.
Twórz świetnie wyglądające materiały lub wybieraj spośród tych gotowych (ponad 500). Od wielowarstwowego lakieru samochodowego po dokładne subsurface scattering – możesz stworzyć każdy możliwy do wyobrażenia materiał. Materiał V-Ray zapewnia obsługę shaderów PBR z kontrolą Metalness reflection.
Twórz realistyczne i unikalne shadery za pomocą dowolnej mapy tekstur lub jednej z wielu wbudowanych tekstur proceduralnych V-Ray – Gradient, Temperature, Tri-Planar itp. Aby stworzyć bardziej realistyczne materiały, dodano nowe narzędzia, które losują tekstury i kolory. VRayUVWRandomizer umożliwia losowanie współrzędnych tekstur i zawiera Stochastic Tiling, które automatycznie naprawia powtarzające się tekstury.
Szybko dodaj realistyczną głębię i zamglenie atmosfery oraz użyj prawdziwej mgły 3D z realistycznym rozpraszaniem światła.
Wprowadź więcej szczegółów do swojego projektu dzięki zajmującym mało pamięci modelom proxy złożonych obiektów, takich jak trawa, drzewa, samochody. Importuj i renderuj sceny V-Ray (.vrscene) jako odniesienia z innych aplikacji, takich jak 3ds Max, Rhino i Revit.
I WIELE INNYCH
Wszystko przejrzyście omówione tutaj:
V-Ray 2.0 for SketchUp: V-Ray Proxy |
… |
V-Ray for SketchUp: Daylight Set Up |
… |
||
… |
… |
… |
V-Ray for SketchUp: Bump and Displacement |
…
|
V-Ray for SketchUp: Ambient Occlusion |
… |
||
… |
… |
… |
V-Ray for SketchUp: V-Ray dirt use – antique finish (cz. I) |
… |
V-Ray for SketchUp: UV Dirt Mapping (cz. II) |
… |
V-Ray 5 dla SketchUp działa z najnowszą wersją SketchUp Pro czyli 2021 i z czteroma starszymi wersjami tj. 2017-2020, pod następującymi systemami operacyjnymi: Windows i macOS.
Procesor | Intel® Core™ pierwszej generacji lub porównywalny procesor ze wsparciem SSE4.2 (x64) |
Pamięć RAM | Minimum 8 GB RAM, rekomendowane 16 GB RAM |
Zapotrzebowanie HDD | Minimum 2 GB, rekomendowane 12 GB |
TCP/IP | Tylko IPv4. IPv6 obecnie nie jest wspierane |
System operacyjny | Windows® 8.1, Windows 10; Apple® macOS 10.10.x lub wyżej |
SketchUp | SketchUp 2017, 2018, 2019, 2020, 2021 |
Wsparcie karta graficznych (GPU) |
Maxwell-, Pascal-, Volta- and Turing-based NVIDIA card(s) z najnowszymi sterownikami graficznymi lub przynajmniej w wersji 411.31. Więcej informacji: GPU Rendering. V-Ray Vision wymaga karty graficznej z obsługą DirectX 11 lub DirectX 12 i Shader Model 5.0 |
Źródło: Chaos Goup
Warto mieć jednak na uwadze, że im wyższy poziom skomplikowania projektu i im szybciej będziemy chcieli wygenerować obraz, tym mocniejszy komputer będziemy musieli posiadać. Po więcej informacji zapraszamy do kontaktu z naszą wykwalifikowaną kadrą.
Dlaczego warto z nami współpracować?
Jesteśmy na rynku od 2002 roku i w tym czasie współpracowaliśmy z kilkoma tysiącami klientów. Jako Autodesk Gold Partner jesteśmy w stanie zaoferować Państwu atrakcyjną i konkurencyjną ofertę.
Nasi doświadczeni specjaliści techniczni i handlowi doradzą, zapewnią pomoc wdrożeniową oraz wsparcie. Nasza szeroka oferta wspiera Twój biznes, a precyzyjne dobrane rozwiązania pomogą usprawnić jego działanie. Jeśli potrzebujesz konsultacji, szkolenia lub usług wdrożeniowych – możesz na nas liczyć.
Wybierając PCC Polska zyskujesz nie tylko renomowanego dostawcę oprogramowania, ale doświadczonego i rzetelnego partnera do współpracy na długie lata. Znamy się na rzeczy!
V-Ray Next czyli rewolucyjny silnik renderujący, który już jest w takich programach jak 3ds Max, Maya a teraz pojawia się w programie SketchUp. Tak się złożyło, że wraz ze startem wyczekiwanej nowej wersji SU jednocześnie pojawia się V-Ray Next! Świetna wiadomość dla osób korzystających z tego programu, bądź dla osób zastanawiających się nad jego zakupem. Producent ChaosGroup zrezygnował z dotychczasowej numeracji na rzecz słowa NEXT – twierdząc tym samym, że związane jest to z tak wielkimi zmianami – „ Next Level of rendering”
Ale co nowego wprowadza najnowsza wersja silnika renderującego w porównaniu z wersją 3.x :
Powerful asset management – w jednym miejscu mamy dostęp do wszystkich assetów, dzięki temu szybko można wybrać i zrobić podgląd.
Deep SketchUp connection – V-Ray dla SketchUp nie tylko skupia się na poprawach funkcjonalności przy tworzeniu renderów, ale także dodaje ulepszone narzędzia. Pomagają w zarządzaniu sceną, można dostosować style okien i wyświetlania. Przyjemniejszy import scen V-Ray z innych aplikacji 3D. Także ulepszenia w dziedzinie renderowania w sieci i nowy przejrzysty pasek narzędzi V-Ray.
Efficient render control – nowe intuicyjne ustawienia kamery. Mamy łatwy dostęp do podstawowych ustawień i zarazem do tych zaawansowanych np. ustawienie niestandardowej rozdzielczości bez zawracania sobie głowy proporcjami aspect ratio.
New Materials and Textures – teraz w V-Ray Next dla SketchUp, standardowy materiał V-Ray jest kompatybilny z metalem PBR. Popularny standard w silnikach gier i w narzędziach takich jak Substance Painter. Dodatkowo dla jeszcze większej kontroli możesz zmienić również wartość RGB lub HSV dowolnej tekstury.
Automatic exposure and white balance – dzięki adaptacyjnym uczeniu, sceny w V-Ray automatycznie mają dobrze wyeksponowany obraz. Dodatkowo dzięki automatycznym balansie bieli , usuwającym przesadzoną ilość ciepłego lub zimnego odcienia światła pochodzącego z naturalnego lub sztucznego źródła światła.
Adaptive Dome Light – nie tylko pozwala na szybsze obliczenie oświetlenia sceny (nawet siedmiokrotnie) ale także przyspiesza naszą pracę podczas jej tworzenia. Jego szczególnym udoskonaleniem jest inteligentne wykrywanie szczelin, przez które mogłoby padać światło dzienne, oraz obliczenie go tylko i wyłącznie w tej szczelinie.
Faster Rendering – nawet dwa razy szybszy render tej samej sceny w porównaniu do V-Ray 3.x. Ulepszona współpraca z GPU i lepsza kompatybilność z chmurą.
AI Denoiser – automatyczne usunięcie tzw. szumu podczas renderowania.
Jak widać nowa wersja wprowadza wiele nowości i usprawnień. ChaosGroup postarał się, żeby użytkownikom SketchUp pracowało się jeszcze przyjemniej przy swoich projektach.
V-Ray Next for SketchUp jest kompatybilny z :
V-Ray 5 to najnowsza wersja znanego silnika renderującego – także dla SketchUp.
V-Ray 5 dla SketchUp pozwala zrobić więcej w Twoim rendererze niż kiedykolwiek wcześniej. Zobacz swoje projekty w czasie rzeczywistym dzięki V-Ray Vision, dodaj oświetlenie dzięki Light Gen. Natychmiastowe ponowne oświetlenie renderów dzięki Light Mix. Wykańczaj i upiększaj swoje rendery bez oddzielnej aplikacji.
Teraz dzięki V-Ray Vision możesz wizualizować swoje projekty w czasie rzeczywistym podczas pracy w programie SketchUp. Poruszaj się po modelu, nakładaj materiały, ustawiaj światła i kamery – a wszystko to w widoku na żywo w czasie rzeczywistym. A kiedy jesteś gotowy na renderowanie w jakości fotograficznej, V-Ray jest gotowy do pracy.
Dzięki V-Ray Vision możesz:
Dostosuj światła w scenie nawet po renderowaniu. Dzięki Light Mix, po wyrenderowaniu sceny, możesz interaktywnie dostosować jasność i kolor dowolnego światła bez konieczności ponownego renderowania.
V-Ray 5 posiada nowy V-Ray Frame Buffer. Dzięki wbudowanemu komponowaniu możesz wprowadzać poprawki kolorów, łączyć elementy renderowania i zapisywać je jako ustawienia wstępne do wykorzystania w przyszłości – wszystko to bez konieczności używania innej aplikacji.
Optymalizacja pracy:
Dodatkowo oczywiście jak wydajnie pracować w chmurze i w niej renderować.
Zapraszam do obejrzenia jak można stworzyć realistyczne niebo z chmurami w V-Ray 6 dla SketchUp.
W tym tutorialu zostanie omówiony V-Ray 6 dla SketchUp Procedural Cloud feature.
Otrzymacie Państwo również darmowy pakiet presetów SKY (FREE SKY PRESET PACK) z niebem stworzonym na filmie.