Nowa wersja V-Ray 6 poprawia łączność między użytkownikami, zwiększając produktywność i płynność współpracy dzięki łatwemu przenoszeniu danych między aplikacjami, zarówno w branży architektonicznej, jak i mediowej. Projekty architektoniczne z Enscape mogą być teraz łatwo przenoszone do V-Ray’a, aby móc uzyskać wizualizacje w najlepszej jakości. Wraz z tą aktualizacją zostaje wprowadzone wsparcie dla MaterialX, podnosząc kompatybilność ze standardem USD na kolejny poziom. Ta wersja zawiera również wiele dodatków i ulepszeń dla łatwiejszej i szybszej pracy.
Bezproblemowe przesyłanie danych z programu Enscape. Pozwala to na dopracowanie i dodanie szczegółów do projektu, by w czasie rzeczywistym uzyskać wysokiej jakości wizualizacje. Transfer danych zachowuje dane i wytyczne projektowe, by zapewnić płynność pracy od koncepcji do finalnego renderu, dzięki czemu użytkownik oszczędza swój czas.
Uwaga: konieczny Enscape w wersji 3.5.6 lub wyższej.
V-Ray wraz z aktualizacją 2 dla 3ds Max wprowadza wsparcie dla materiałów MaterialX. Oznacza to ułatwienie współpracy pomiędzy aplikacjami korzystającymi z ogólnie dostępnego standardu, bez utraty danych. Aplikacje obsługujące MaterialX to między innymi: Maya, 3ds Max, Arnold, Houdini, NVIDIA Omniverse, Unreal Engine i rozszerzenie USD.
V-Ray wraz z nową aktualizacją wspiera najnowszą wersję Autodesk 3ds Max USD, pozwalając na czerpanie korzyści z funkcjonalności i lepszej wydajności.
Znacznie szybszy i bardziej intuicyjny workflow przy wysyłaniu scen do chmury renderującej Chaos.
Eksportowanie złożonych scen zawierających wiele rozproszonych elementów (scattering plug-in) może pochłaniać wiele czasu. Teraz operacja ta powinna przyspieszyć nawet 20 krotnie.
Pomoże w zarządzaniu wszystkimi światłami i kamerami dzięki dostępowi do nich z jednego miejsca. V-Ray Lister oferuje ulepszony interfejs użytkownika i nowe funkcje do grupowego użytkowania, filtrowania, wyszukiwania i wiele więcej.
Enmesh teraz może być używany również V-Ray GPU. Funkcja pozwala na tworzenie skomplikowanych geometrycznych wzorów i powierzchni o dużej szczegółowości, na przykład do renderów z dużym zbliżeniem do obiektu. Program pomaga przy tworzeniu powtarzalnych obiektów, takich jak np. panele, płoty, tkaniny, nie zabierając przy tym tak wiele pamięci, jak mapy wypukłości lub przy ręcznym kopiowaniu.
Renderowanie sekwencji obrazów jest teraz nawet do 4 razy szybsze z V-Ray GPU. V-Ray potrafi teraz zapamiętywać bitmapy pomiędzy klatkami animacji, eliminując potrzebę ładowania ich na nowo, wyraźnie zmniejszając czas potrzebny na renderowanie kolejnych obrazów.
Bezproblemowe przesyłanie wielu obiektów w grupach albo w hierarchii. Chaos Scatter ułatwia pracę nad projektami ze skomplikowanymi dystrybucjami elementów, zmniejszając koszt pamięci komputera i dając większą kontrolę nad nimi.
Nowa opcja pozwala na kontrolowanie rozproszenia obiektów bazujące na wysokości powierzchni. Może na przykład posłużyć do bardzie realistycznego rozłożenia roślinności.
Opcja pozwoli na wybranie orientacji rozpraszanych obiektów, wybierając przedmiot w którego kierunku mają się one obracać.
Do edytora VFB został dodany nowy efekt, który w prosty sposób zwiększa realistyczność uzyskanych renderów. Efekt aberracji chromatycznej symuluje zachowanie rzeczywistych aparatów fotograficznych.
W edytorze VFB można teraz wybrać własne tło, wybierając jednolity kolor, zamiast importowanego obrazu.
V-Ray dla 3ds Maxa jest teraz dostępny także w języku Japońskim.
Nowa aktualizacja pozwala na korzystanie z bazy świateł IES w Chaos Cosmos. Assety mogą być łatwo importowane i wykorzystane do tworzenia realistycznego oświetlenia.
Zaimplementowano kilka poprawek i usprawnień w VRayUVWRandomizer
Dzięki scatteringowi za pomocą kilku kliknięć dodasz do swojej sceny trawę, drzewa, kamienie i źródła światła z „jednego obiektu” całą wiązkę lub zespół obiektów. Zaktualizowane narzędzie wprowadza zaawansowane tryby rozpraszania według siatki, krzywych i objętości. Dodatkowo oferuje lepsze metody na ograniczanie obszarów rozpraszania używając modyfikatorów obszaru, wraz z rozszerzeniem ustawień transformacji dla precyzyjnej kontroli.
Nowa aktualizacja pozwala na korzystanie z bazy świateł IES w Chaos Cosmos. Assety mogą być łatwo importowane i wykorzystane do tworzenia realistycznego oświetlenia.
Kolejne ulepszenia trafiają do edytora VFB. Nowy efekt Chromatic Aberration dodaje zniekształcenia koloru podobne do prawdziwych obiektywów aparatów, dając projektom subtelny realizm. Wprowadzona możliwość segregowania warstw w foldery pomoże w sprawnej nawigacji, a dodatkowa funkcja pozwali na szybkie generowania prostych teł używając jednolitego koloru na warstwie tła.
Wraz z aktualizacją zostanie usprawniony podgląd materiałów bezpośrednio w oknie SketchUp. Od teraz tekstury proceduralne i ich korekcje będą widoczne w programie, co pomoże w procesie projektowania i podczas prezentacji.
Importowanie scen V-Ray z Enscape i innych programów będzie płynniejsze i efektywniejsze. Poprawiono interfejs dla materiałów i tekstur, które nie zostały oryginalnie zaprojektowane w V-Ray dla SketchUp. Zoptymalizowano także zarządzanie buforem tekstur, co znacznie przyspieszy importowanie scen z Enscape.
V-Ray dla kart graficznych będzie teraz wspierać Enmesh, dając możliwość tworzenia kafelkowych geometrycznych wzorów również użytkownikom wspierającym się kartami graficznymi podczas renderowania.
Znacznie szybszy i bardziej intuicyjny workflow przy wysyłaniu scen do chmury renderującej Chaos. Teraz jest to tak proste, jak kliknięcie przycisku.
Dzięki scatteringowi za pomocą kilku kliknięć dodasz do swojej sceny trawę, drzewa, kamienie i źródła światła z „jednego obiektu” całą wiązkę lub zespół obiektów. Zaktualizowane narzędzie wprowadza zaawansowane tryby rozpraszania według siatki, krzywych i objętości. Dodatkowo oferuje lepsze metody na ograniczanie obszarów rozpraszania używając modyfikatorów obszaru wraz z rozszerzeniem ustawień transformacji dla precyzyjnej kontroli.
Kolejne ulepszenia trafiają do edytora VFB. Nowy efekt Chromatic Aberration dodaje zniekształcenia koloru podobne do prawdziwych obiektywów aparatów, dając projektom subtelny realizm. Wprowadzona możliwość segregowania warstw w foldery pomoże w sprawnej nawigacji, a dodatkowa funkcja pozwali na szybkie generowania prostych teł używając jednolitego koloru na warstwie tła.
Importowanie scen V-Ray z Enscape i innych programów będzie płynniejsze i efektywniejsze. Poprawiono interfejs dla materiałów i tekstur, które nie zostały oryginalnie zaprojektowane w V-Ray dla Rhino. Zoptymalizowano także zarządzanie buforem tekstur, co znacznie przyspieszy importowanie scen z Enscape.
V-Ray dla kart graficznych będzie teraz wspierać Enmesh, dając możliwość tworzenia kafelkowych geometrycznych wzorów również użytkownikom wspierającym się kartami graficznymi podczas renderowania.
Znacznie szybszy i bardziej intuicyjny workflow przy wysyłaniu scen do chmury renderującej Chaos. Teraz jest to tak proste, jak kliknięcie przycisku.
Nowa aktualizacja pozwala na korzystanie z bazy świateł IES w Chaos Cosmos. Assety mogą być łatwo importowane i wykorzystane do tworzenia realistycznego oświetlenia.
V-Ray dla Grasshopper oferuje teraz efekty wolumetryczne zwiększające realizm renderowania atmosferycznego. Aktualizacja pozwoli na realistyczne niebo z naturalną głębią lub utworzyć efekt zamglenia z rozpraszaniem światła. Najnowsza funkcja rozpraszania jest dostępna wraz z dodatkowymi komponentami upraszczającymi konfigurację.
Przesyłanie danych z aplikacji CAD, tj. Archicad i Vectorworks do V-Ray’a jest teraz bezproblemowe. Pozwala to na dopracowanie i dodanie szczegółów do projektu, by w czasie rzeczywistym uzyskać dopracowane, wysokiej jakości wizualizacje. Transfer danych zachowuje dane i wytyczne projektowe, by zapewnić płynność pracy (od koncepcji do finalnego renderu), dzięki czemu użytkownik znacznie oszczędza czas. Uwaga: konieczny Enscape w wersji 3.5.6 lub wyższej.
Kompatybilność z innymi integracjami V-Ray pomoże we współpracy pomiędzy artystami , a ludźmi z innych działów. Funkcja pozwoli na import danych sceny V-Ray jako naturalne obiekty do używanego narzędzia, bez obaw o potrzebę tworzenia i przydzielania na nowo materiałów.
V-Ray wraz z aktualizacją 2 dla Cinema4D wprowadza wsparcie dla materiałów MaterialX. Oznacza to ułatwienie we współpracy pomiędzy aplikacjami korzystającymi z ogólnie dostępnego standardu, bez utraty danych i dodatkowej pracy. Wsparcie jest wprowadzone poprzez V-Ray VRmat material.
Aplikacje obsługujące MaterialX to między innymi: Maya, 3ds Max, Arnold Houdini, NVIDIA Omniverse, Unreal Engine i rozszerzenie USD.
Chaos Vantage pozwola na renderowanie animacji o wysokiej jakości w rekordowym czasie. Program wygeneruje szybki podgląd projektu bez dodatkowego opracowania materiałów. Dzięki szybkiemu renderowaniu w wysokiej jakości, proces decyzyjny jest szybszy i efektywniejszy.
Nowa funkcja pozwoli w przejęciu kontroli nad cieniami widocznymi na scenie. Opcja Shadow Select w Light Select pozwoli na wybór indywidualnego cienia i kontrolę jego widoczności, wpływu na scenę, intensywności i jego koloru.
Teraz jest dokładniejsza kontrola nad kamerami w scenie. Aktualizacja pozwoli na nadpisywanie ustawień i parametrów kamery, określenie automatycznej ekspozycji i balansu bieli w każdej kamerze z osobna.
Enmesh od teraz może być używany również V-Ray GPU. Funkcja pozwala na tworzenie skomplikowanych geometrycznych wzorów i powierzchni o dużej szczegółowości, na przykład do renderów z dużym zbliżeniem do obiektu. Program pomaga przy tworzeniu powtarzalnych obiektów, takich jak panele, płoty, tkaniny i wiele więcej, nie zabierając przy tym tak wiele pamięci, jak mapy wypukłości lub przy ręcznym kopiowaniu.
Renderowanie sekwencji obrazów jest teraz nawet do 4 razy szybsze z V-Ray GPU. V-Ray potrafi teraz zapamiętywać bitmapy pomiędzy klatkami animacji, eliminując potrzebę ładowania ich na nowo, wyraźnie przyspieszając czas potrzebny na renderowanie kolejnych obrazów.
V-Ray OSL pomaga w tworzeniu proceduralnych materiałów i skomplikowanych tekstur. Wykorzystanie tej funkcji pomoże w pracy nad spersonalizowanymi, realistycznymi i zapierającymi dech renderami.
Funkcja pomoże w konwersję standardowych materiałów Cinema4D do V-Ray Classic Materials lub materiałów Redshift do V-Ray Node Materials. Cały proces odbywa się bez ingerencji użytkownika, pozwalając na oszczędzenie czasu i bezproblemową współpracę pomiędzy różnymi programami.
Nowa aktualizacja pozwala na korzystanie z bazy świateł IES w Chaos Cosmos. Assety mogą być łatwo importowane i wykorzystane do tworzenia realistycznego oświetlenia.