Menu

Aktualizacja 2 V-Ray 6 dla 3ds Max, SketchUp, Rhino i Cinema 4D

Aktualizacja 2 V-Ray 6 dla 3ds Max, SketchUp, Rhino i Cinema4D

Nowa wersja V-Ray 6 poprawia łączność między użytkownikami, zwiększając produktywność i płynność współpracy dzięki łatwemu przenoszeniu danych między aplikacjami, zarówno w branży architektonicznej, jak i mediowej. Projekty architektoniczne z Enscape mogą być teraz łatwo przenoszone do V-Ray’a, aby móc uzyskać wizualizacje w najlepszej jakości. Wraz z tą aktualizacją zostaje wprowadzone wsparcie dla MaterialX, podnosząc kompatybilność ze standardem USD na kolejny poziom. Ta wersja zawiera również wiele dodatków i ulepszeń dla łatwiejszej i szybszej pracy.

Zmiany w V-Ray 6 dla programów:

 


Zmiany w V-Ray 6 dla 3ds Max

Wbudowana kompatybilność z Enscape

Bezproblemowe przesyłanie danych z programu Enscape. Pozwala to na dopracowanie i dodanie szczegółów do projektu, by w czasie rzeczywistym uzyskać wysokiej jakości wizualizacje. Transfer danych zachowuje dane i wytyczne projektowe, by zapewnić płynność pracy od koncepcji do finalnego renderu, dzięki czemu użytkownik oszczędza swój czas.
Uwaga: konieczny Enscape w wersji 3.5.6 lub wyższej.

Wsparcie dla renderowania MaterialX

V-Ray wraz z aktualizacją 2 dla 3ds Max wprowadza wsparcie dla materiałów MaterialX. Oznacza to ułatwienie współpracy pomiędzy aplikacjami korzystającymi z ogólnie dostępnego standardu, bez utraty danych. Aplikacje obsługujące MaterialX to między innymi: Maya, 3ds Max, Arnold, Houdini, NVIDIA Omniverse, Unreal Engine i rozszerzenie USD.

Ulepszone wsparcie dla USD

V-Ray wraz z nową aktualizacją wspiera najnowszą wersję Autodesk 3ds Max USD, pozwalając na czerpanie korzyści z funkcjonalności i lepszej wydajności.

Szybki import do Chaos Cloud

Znacznie szybszy i bardziej intuicyjny workflow przy wysyłaniu scen do chmury renderującej Chaos.

Szybszy export .vrscene

Eksportowanie złożonych scen zawierających wiele rozproszonych elementów (scattering plug-in) może pochłaniać wiele czasu. Teraz operacja ta powinna przyspieszyć nawet 20 krotnie.

Zunifikowany V-Ray Lister

Pomoże w zarządzaniu wszystkimi światłami i kamerami dzięki dostępowi do nich z jednego miejsca. V-Ray Lister oferuje ulepszony interfejs użytkownika i nowe funkcje do grupowego użytkowania, filtrowania, wyszukiwania i wiele więcej.

V-Ray Enmesh

Enmesh teraz może być używany również V-Ray GPU. Funkcja pozwala na tworzenie skomplikowanych geometrycznych wzorów i powierzchni o dużej szczegółowości, na przykład do renderów z dużym zbliżeniem do obiektu. Program pomaga przy tworzeniu powtarzalnych obiektów, takich jak np. panele, płoty, tkaniny, nie zabierając przy tym tak wiele pamięci, jak mapy wypukłości lub przy ręcznym kopiowaniu.

Szybsze renderowanie animacji

Renderowanie sekwencji obrazów jest teraz nawet do 4 razy szybsze z V-Ray GPU. V-Ray potrafi teraz zapamiętywać bitmapy pomiędzy klatkami animacji, eliminując potrzebę ładowania ich na nowo, wyraźnie zmniejszając czas potrzebny na renderowanie kolejnych obrazów.

Hierarchia grup

Bezproblemowe przesyłanie wielu obiektów w grupach albo w hierarchii. Chaos Scatter ułatwia pracę nad projektami ze skomplikowanymi dystrybucjami elementów, zmniejszając koszt pamięci komputera i dając większą kontrolę nad nimi.

Wysokość

Nowa opcja pozwala na kontrolowanie rozproszenia obiektów bazujące na wysokości powierzchni. Może na przykład posłużyć do bardzie realistycznego rozłożenia roślinności.

Patrz na …

Opcja pozwoli na wybranie orientacji rozpraszanych obiektów, wybierając przedmiot w którego kierunku mają się one obracać.

Aberracja chromatyczna

Do edytora VFB został dodany nowy efekt, który w prosty sposób zwiększa realistyczność uzyskanych renderów. Efekt aberracji chromatycznej symuluje zachowanie rzeczywistych aparatów fotograficznych.

Własny kolor tła

W edytorze VFB można teraz wybrać własne tło, wybierając jednolity kolor, zamiast importowanego obrazu.

Język Japoński.

V-Ray dla 3ds Maxa jest teraz dostępny także w języku Japońskim.

Import świateł IES z Chaos Cosmos

Nowa aktualizacja pozwala na korzystanie z bazy świateł IES w Chaos Cosmos. Assety mogą być łatwo importowane i wykorzystane do tworzenia realistycznego oświetlenia.

Ulepszony UVWRandomizer

Zaimplementowano kilka poprawek i usprawnień w VRayUVWRandomizer

Główne korzyści

  • Ulepszona łączność pomiędzy aplikacjami pomaga w transferze danych pomiędzy artystami, działami i różnymi branżami.
  • Lepszy i szybszy workflow dzięki wielu interfejsom użytkownika i zdecydowanie większej wydajności.
  • Ulepszone renderowanie na kartach graficznych.
  • Bardziej realistyczne rozpraszanie w Chaos Scattering.
  • Więcej możliwości edycji renderu w VFB, pozwalające na uzyskanie jeszcze lepszych obrazów.

Zmiany w V-Ray 6 dla SketchUp

Więcej możliwości rozpraszania

Dzięki scatteringowi za pomocą kilku kliknięć dodasz do swojej sceny trawę, drzewa, kamienie i źródła światła z „jednego obiektu” całą wiązkę lub zespół obiektów. Zaktualizowane narzędzie wprowadza zaawansowane tryby rozpraszania według siatki, krzywych i objętości. Dodatkowo oferuje lepsze metody na ograniczanie obszarów rozpraszania używając modyfikatorów obszaru, wraz z rozszerzeniem ustawień transformacji dla precyzyjnej kontroli.

Import świateł IES z Chaos Cosmos

Nowa aktualizacja pozwala na korzystanie z bazy świateł IES w Chaos Cosmos. Assety mogą być łatwo importowane i wykorzystane do tworzenia realistycznego oświetlenia.

Rozwój VFB (V-Ray Frame Buffer)

Kolejne ulepszenia trafiają do edytora VFB. Nowy efekt Chromatic Aberration dodaje zniekształcenia koloru podobne do prawdziwych obiektywów aparatów, dając projektom subtelny realizm. Wprowadzona możliwość segregowania warstw w foldery pomoże w sprawnej nawigacji, a dodatkowa funkcja pozwali na szybkie generowania prostych teł używając jednolitego koloru na warstwie tła.

Podgląd materiałów w SketchUp

Wraz z aktualizacją zostanie usprawniony podgląd materiałów bezpośrednio w oknie SketchUp. Od teraz tekstury proceduralne i ich korekcje będą widoczne w programie, co pomoże w procesie projektowania i podczas prezentacji.

Ulepszony import scen V-Ray

Importowanie scen V-Ray z Enscape i innych programów będzie płynniejsze i efektywniejsze. Poprawiono interfejs dla materiałów i tekstur, które nie zostały oryginalnie zaprojektowane w V-Ray dla SketchUp. Zoptymalizowano także zarządzanie buforem tekstur, co znacznie przyspieszy importowanie scen z Enscape.

Wsparcie dla Enmesh dla V-Ray GPU

V-Ray dla kart graficznych będzie teraz wspierać Enmesh, dając możliwość tworzenia kafelkowych geometrycznych wzorów również użytkownikom wspierającym się kartami graficznymi podczas renderowania.

Szybki import do Chaos Cloud

Znacznie szybszy i bardziej intuicyjny workflow przy wysyłaniu scen do chmury renderującej Chaos. Teraz jest to tak proste, jak kliknięcie przycisku.


Zmiany w V-Ray 6 dla Rhino

Więcej możliwości scatteringu

Dzięki scatteringowi za pomocą kilku kliknięć dodasz do swojej sceny trawę, drzewa, kamienie i źródła światła z „jednego obiektu” całą wiązkę lub zespół obiektów. Zaktualizowane narzędzie wprowadza zaawansowane tryby rozpraszania według siatki, krzywych i objętości. Dodatkowo oferuje lepsze metody na ograniczanie obszarów rozpraszania używając modyfikatorów obszaru wraz z rozszerzeniem ustawień transformacji dla precyzyjnej kontroli.

Rozwój VFB (V-Ray Frame Buffer)

Kolejne ulepszenia trafiają do edytora VFB. Nowy efekt Chromatic Aberration dodaje zniekształcenia koloru podobne do prawdziwych obiektywów aparatów, dając projektom subtelny realizm. Wprowadzona możliwość segregowania warstw w foldery pomoże w sprawnej nawigacji, a dodatkowa funkcja pozwali na szybkie generowania prostych teł używając jednolitego koloru na warstwie tła.

Ulepszony import scen V-Ray

Importowanie scen V-Ray z Enscape i innych programów będzie płynniejsze i efektywniejsze. Poprawiono interfejs dla materiałów i tekstur, które nie zostały oryginalnie zaprojektowane w V-Ray dla Rhino. Zoptymalizowano także zarządzanie buforem tekstur, co znacznie przyspieszy importowanie scen z Enscape.

Wsparcie dla Enmesh dla V-Ray GPU

V-Ray dla kart graficznych będzie teraz wspierać Enmesh, dając możliwość tworzenia kafelkowych geometrycznych wzorów również użytkownikom wspierającym się kartami graficznymi podczas renderowania.

Szybki import do Chaos Cloud

Znacznie szybszy i bardziej intuicyjny workflow przy wysyłaniu scen do chmury renderującej Chaos. Teraz jest to tak proste, jak kliknięcie przycisku.

Import świateł IES z Chaos Cosmos

Nowa aktualizacja pozwala na korzystanie z bazy świateł IES w Chaos Cosmos. Assety mogą być łatwo importowane i wykorzystane do tworzenia realistycznego oświetlenia.

V-Ray dla Grasshopper

V-Ray dla Grasshopper oferuje teraz efekty wolumetryczne zwiększające realizm renderowania atmosferycznego. Aktualizacja pozwoli na realistyczne niebo z naturalną głębią lub utworzyć efekt zamglenia z rozpraszaniem światła. Najnowsza funkcja rozpraszania jest dostępna wraz z dodatkowymi komponentami upraszczającymi konfigurację.


Zmiany w V-Ray 6 dla Cinema4D

Wstępna kompatybilność Enscape

Przesyłanie danych z aplikacji CAD, tj. Archicad i Vectorworks do V-Ray’a jest teraz bezproblemowe. Pozwala to na dopracowanie i dodanie szczegółów do projektu, by w czasie rzeczywistym uzyskać dopracowane, wysokiej jakości wizualizacje. Transfer danych zachowuje dane i wytyczne projektowe, by zapewnić płynność pracy (od koncepcji do finalnego renderu), dzięki czemu użytkownik znacznie oszczędza czas. Uwaga: konieczny Enscape w wersji 3.5.6 lub wyższej.

[beta] Wymiana zawartości sceny V-Ray

Kompatybilność z innymi integracjami V-Ray pomoże we współpracy pomiędzy artystami , a ludźmi z innych działów. Funkcja pozwoli na import danych sceny V-Ray jako naturalne obiekty do używanego narzędzia, bez obaw o potrzebę tworzenia i przydzielania na nowo materiałów.

Wsparcie dla renderowania MaterialX

V-Ray wraz z aktualizacją 2 dla Cinema4D wprowadza wsparcie dla materiałów MaterialX. Oznacza to ułatwienie we współpracy pomiędzy aplikacjami korzystającymi z ogólnie dostępnego standardu, bez utraty danych i dodatkowej pracy. Wsparcie jest wprowadzone poprzez V-Ray VRmat material.
Aplikacje obsługujące MaterialX to między innymi: Maya, 3ds Max, Arnold Houdini, NVIDIA Omniverse, Unreal Engine i rozszerzenie USD.

Renderowanie animacji w Chaos Vantage

Chaos Vantage pozwola na renderowanie animacji o wysokiej jakości w rekordowym czasie. Program wygeneruje szybki podgląd projektu bez dodatkowego opracowania materiałów. Dzięki szybkiemu renderowaniu w wysokiej jakości, proces decyzyjny jest szybszy i efektywniejszy.

Wybór cieni

Nowa funkcja pozwoli w przejęciu kontroli nad cieniami widocznymi na scenie. Opcja Shadow Select w Light Select pozwoli na wybór indywidualnego cienia i kontrolę jego widoczności, wpływu na scenę, intensywności i jego koloru.

Indywidualna kontrola nad każdą kamerą

Teraz jest dokładniejsza kontrola nad kamerami w scenie. Aktualizacja pozwoli na nadpisywanie ustawień i parametrów kamery, określenie automatycznej ekspozycji i balansu bieli w każdej kamerze z osobna.

V-Ray Enmesh

Enmesh od teraz może być używany również V-Ray GPU. Funkcja pozwala na tworzenie skomplikowanych geometrycznych wzorów i powierzchni o dużej szczegółowości, na przykład do renderów z dużym zbliżeniem do obiektu. Program pomaga przy tworzeniu powtarzalnych obiektów, takich jak panele, płoty, tkaniny i wiele więcej, nie zabierając przy tym tak wiele pamięci, jak mapy wypukłości lub przy ręcznym kopiowaniu.

Szybsze renderowanie animacji

Renderowanie sekwencji obrazów jest teraz nawet do 4 razy szybsze z V-Ray GPU. V-Ray potrafi teraz zapamiętywać bitmapy pomiędzy klatkami animacji, eliminując potrzebę ładowania ich na nowo, wyraźnie przyspieszając czas potrzebny na renderowanie kolejnych obrazów.

Wsparcie dla V-Ray OSL

V-Ray OSL pomaga w tworzeniu proceduralnych materiałów i skomplikowanych tekstur. Wykorzystanie  tej funkcji pomoże w pracy nad spersonalizowanymi, realistycznymi i zapierającymi dech renderami.

Konwersja materiałów

Funkcja pomoże w konwersję standardowych materiałów Cinema4D do V-Ray Classic Materials lub materiałów Redshift do V-Ray Node Materials. Cały proces odbywa się bez ingerencji użytkownika, pozwalając na oszczędzenie czasu i bezproblemową współpracę pomiędzy różnymi programami.

Import świateł IES z Chaos Cosmos

Nowa aktualizacja pozwala na korzystanie z bazy świateł IES w Chaos Cosmos. Assety mogą być łatwo importowane i wykorzystane do tworzenia realistycznego oświetlenia.

Główne korzyści

  • Ulepszona łączność pomiędzy aplikacjami, pomaga w transferze danych pomiędzy artystami, innymi działami i różnymi branżami.
  • Renderowanie w czasie rzeczywistym pozwala zarówno na poglądowe jak i finalne rendery dzięki ray-tracingowi.
  • Więcej kontroli nad procesem kreatywnego tworzenia.
  • Ulepszone renderowanie na kartach graficznych.
  • Lepsze kontrola i kreacja materiałów oraz tekstur.