Tworzenie realistycznych wizualizacji w silniku Corona



Opublikowane: 16 wrz / 2019 Kategoria: Pomoc techniczna - grafika 3D i wizualizacje, Tagi: , , ,

Realistyczne materiały to podstawa dobrych wizualizacji. Jak otrzymać satysfakcjonujący efekt w silniku Corona? Przeczytaj kolejny artykuł z serii jak stworzyć lepsze wizualizacje!


Realistyczne materiały 3ds Max w silniku Corona

Realistyczne materiały to podstawa dobrych wizualizacji. By osiągnąć zadowalający nas rezultat musimy temu poświęcić odrobinkę czasu. Po ustawieniu świateł i nastroju w scenie musimy dopasować stopień odbicia, kolorystykę oraz refleksy. Na ogół nie mamy czasu, by tworzyć własne materiały i bazujemy na już stworzonych. Jak stworzyć realistyczne materiały w silniku Corona?


Na początek wstawiamy mapy do slotu Diffuse, Refl. Glosiness oraz Bump.

Diffuse to kolor naszej podłogi. Za pomocą modyfikatora CoronaColorCorrect jesteśmy w stanie zmienić jasność, saturacje, kontrast itp.

wizualizacje z pomocą Corona Color Correct 1
wizualizacje z pomocą Corona Color Correct 2

Przechodząc do Refl. Glossiness nadajemy modyfikator Color Correction, ustawiamy kolory na monochrome i wyciągamy szczegóły mapy. To spowoduje zróżnicowanie odbicia światła na słojach.

wizualizacje z pomocą Corona Color Correct 3

W kolejnym etapie ustawiamy mapę bump w odcieniach błękitu i czerwieni co pozwoli silnikowi renderującemu wyciągnąć odpowiednie elementy mapy.

wizualizacje z pomocą Corona Color Correct 4

Podobny efekt jesteśmy w stanie uzyskać za pomocą modyfikatora Corona Normal:

wizualizacje z pomocą Corona Color Correct 5

wizualizacje z pomocą Corona Color Correct 6
Tak wyglądają podstawowe wartości materiału drewna.

Za pomocą „Level” w diffuse  jesteśmy w stanie ustawić intensywność wyświetlania koloru materiału.

Dzięki Reflection jesteśmy w stanie ustawić intensywność odbicia światła na mapie którą wcześniej ustawiliśmy. „Level” zmienia całość ustawień czyli „Glossiness” oraz „IOR” i „Color”. Chcąc uzyskać lakierowaną podłogę z efektem lustra zwiększamy „IOR” odpowiednio do interesującego nas efektu.

Dzięki „Glossiness” możemy zwiększyć bądź zmniejszyć  matowość materiału.


Odbicie materiałem, czyli Reflection

Podobnie jak z drewnem w odpowiednie sloty umieszczamy mapy i nadajemy im właściwości.

W odróżnieniu od matowego materiału drewna musimy nadać skórze odpowiedni stopień odbicia światła.

wizualizacje z pomocą Corona Color Correct 7
Dzięki zwiększeniu „Lavel” w zakładce Reflection i zwiększeniu „IOR” skróra odbija światło, a dzięki mapie miejsca w zagięciach skóry wprowadzają realistyczność.wizualizacje z pomocą Corona Color Correct 8


Corona Sun w 3ds Max – ustawienia światła dziennego

Dzięki temu, że Corona została zaprogramowana tak by ułatwić nam jak najbardziej pracę powstało światło Corona Sun, która imituje światło dzienne. Możemy ustawić źródło światła oraz target gdzie i pod jakim kontem chcemy.

W samym świetle jesteśmy w stanie dodać wyjątki „Include” oraz „Exclude” dzięki czemu możemy włączyć lub wyłączyć poszczególne oświetlone obiekty.

Dodając Add CoronaSky Envirnoment dodajemy jednolite tło którego ustawienia możemy zmienić w edytorze materiałów.

Intensity to intensywność którą możemy ustawiać od 0,001 do 9999,0. Sam ustawisz intensywność która odpowiada twojej scenie.

Size to rozmiar słońca. Dzięki temu, że możemy je oddalać i przybliżać od obiektu który chcemy oświetlić możemy się nim bawić ile chcemy aż uzyskamy odpowiedni rezultat. Dzięki zmniejszaniu i zwiększaniu modyfikujemy efekty cienia. Im mniejsza wartość tym ostrzejsze krawędzie cieni.

Corona Sun w działaniu
W polu Kolor możemy ustawić trzy typy kolorów. Realistyczny – żółte światło imitujące na ogół wschód słońca. Direct output – wybieramy swój własny kolor światła. Temperatura Kelvina – często wykorzystywana przy sztucznym oświetleniu w oparciu o informacje producenta o kolorze światła.

Visibility- Widoczność umożliwia nam wyłączenie widoczności źródła światła, widoczności w odbiciach oraz rozmyciach i generowanie kaustyki.


Corona Light w 3ds Max – ogólne ustawienia świateł

Najważniejszym obiektem w scenie są światła dlatego też omówimy podstawowe właściwości Corona Light.

wizualizacje z pomocą Corona Color Correct 10
Na tym etapie możemy włączyć lub wyłączyć źródło światła.- Przydaje się to przy tworzenia scen nocnych bo nagle klient takiej zapragnął.

Możemy włączyć „targeted” i umiejscowić target na obiekcie który chcemy oświetlić z różnych stron.

Możemy spokojnie zmniejszyć bądź zwiększyć intensywność światła oraz jednostkę którą chcemy wykorzystać. Często przydatne przy tworzeniu wizualizacji przez użycie szczegółowych danych producenta oświetlenia.

W kolejnym etapie podobnie jak w Corona Sun możemy zmienić kolor światłą przy użyciu dwóch typów.

Shape – Kształt źródła światła:

  • Sphere – kula
  • Rectangle – Prostokąt
  • Disk – Okrąg
  • Cylinder – Walec

W każdym z typów występują odpowiednie wartości do zmniejszania lub zwiększania parametrów kształtu źródła światła.

Dzięki Viewport możemy ustawić widoczność źródła światła na siatkę oraz zmniejszyć bądź zwiększyć rozmiar siatki dzięki czemu w oknie widzimy nawet malutkie źródła światła.

Tak samo jak przy Corona Light możemy włączyć lub wyłączyć obiekty ze światła, ustawić widoczność źródła, jego efekt w odbiciu oraz innych efektach oświetlenia. Dzięki IES możemy wgrać interesujący nas setup źródła światła.

wizualizacje z pomocą Corona Color Correct 11

Lista źródeł światła dostarczona przez Corone podczas instalacji.

Przypomnę, że sposób oświetlenia i dobrania materiałów to tylko początek długiej drogi którą musisz pokonać by zrobić dobrą wizualizacje. Każdy projekt jest inny i inne preferencje klienta. Obserwując fotografie oraz realizacje znaczących na rynku wizualizatorów możesz się inspirować i podpatrzyć jak światło powinno działać na dane obiekty i materiały. To tylko wydaje się proste. Trenuj, trenuj i jeszcze raz trenuj. Nie poddawaj się po całym dniu bezowocnej pracy. Gwarantuje, że kolejnym razem będzie lepiej. Musisz próbować i dążyć do zadowalających Cię efektów.

 

Autor: Amadeusz Bożemski | Will Be Studio