Digitalizacja Burden Iron Works Museum za pomocą technologii Reality Capture



Opublikowane: 06 lip / 2021 Kategoria: Aktualności, Tagi: , , , ,

Połączenie precyzji dronów Skydio z potęgą RealityCapture – digitalizacja Burden Iron Works Museum autorstwa Aerostade i Scan2Plan.


Wyzwanie dla Reality Capture – digitalizacja budynku

Burden Iron Works to muzeum znajdujące się w dawnym budynku  administracyjnym imperium produkcji podków Burden. Budynek Urzędu został wpisany do Krajowego Rejestru Zabytków w 1972 roku. Teraz firma Aerostade za pomocą dronów i technologii RealityCapture probuje zachować to dziedzictwo dla następnych pokoleń.

Budynek muzeum został zbudowany około 1880 roku i jest parterowym, murowanym budynkiem na planie krzyża. Jest to piękna historyczna budowla z glinianymi dachówkami i ciekawymi elementami zewnętrznymi.

budynek burden iron w VR

Celem projektu jest stworzenie „cyfrowego bliźniaka” tego dziedzictwa kulturowego, aby nie tylko zachować go w formie cyfrowej, ale także stworzyć dokumentację stanu obecnego i plan przyszłej renowacji. Aby uzyskać dokładne odzwierciedlenie muzeum, Aerostade i Scan2Plan wykorzystały drony Skydio do przechwytywania danych i RealityCapture do przetwarzania danych.

niezawodne unikanie przeszkód drony Skydio

Niesamowita technologia fotoframetrii w służbie cyfryzacji

Dzięki niezawodnemu unikaniu przeszkód Skydio i prototypowemu oprogramowaniu 3D Scan zespół Aerostade był w stanie podlecieć blisko budynku i uchwycić szczegółowe zdjęcia. Funkcja Adaptive Mapping 3D Scan pomogła dronowi samodzielnie zaprojektować niestandardową ścieżkę lotu, aby wygenerować kompletny zestaw danych z bliska czyli spójnie nakładających się zdjęć do przetworzenia przez RealityCapture.

obróbka zdjec w reality capture

W sumie zebrano 895 zdjęć, aby stworzyć ostateczny model 3D, który został następnie „odchudzony” i ponownie teksturowany, aby zbudować niemal idealny model LOD.

wirtualne budynki 3D

Wirtualne eksponaty są co raz częściej wykorzystywane przez muzea, takie jak Smithsonian Aerospace Museum, aby umożliwić wirtualnym odbiorcom interakcję i zwiedzanie eksponatów z domu. Jest to co raz bardziej powszechne zjawisko dzięki odpowiednim narzędziom, które znaczącą ułatwiają proces przeniesienie rzeczywistego obiektu do świata 3D.

Autor: Jakub Baran | PCC Polska