Spotkałeś się kiedyś z problemem odczytu tekstur użytych w materiałach przy przenoszeniu pliku projektu 3ds Max z komputera na komputer? Zapoznaj się z naszymi poradami.
Częstym problem przy przenoszeniu pliku projektu 3ds Max z komputera na komputer jest problem z odczytaniem tekstur użytych w materiałach. Po przegraniu pliku MAX w nowe miejsce okazuje się że system nie wie gdzie szukać tekstur. Problem może pojawić się również przy renderingu sieciowym przy użyciu silnika renderującego V-Ray metodą Distributed Rendering.
Należy dodać ścieżkę dostępu w programie 3ds Max w oknie Configure User Paths w zakłdce External Files. Opcją Add dodajemy nowe ścieżki do plików.
(Customize > Configure User Paths > External Files)
Sprawa się nieco komplikuje gdy musimy dodać lub zmienić ścieżki dostępu na nodach renderujących w render farmie. W tym przypadku licencje 3ds Max mogą być zainstalowane w wersji trial. Po upływie 30 dni darmowego użytkowania programu nie mamy dostępu do graficznego interface 3ds Maxa.
Należy zmienić dostać się do pliku 3dsmax.ini w którym znajdują się wszystkie lokalizacje plików zewnętrznych. Plik dla 64 bitowego 3ds Max 2014 znajduje się w:
C:\Users\<NazwaUżytkownika>\AppData\Local\Autodesk\3dsMax\2014 – 64bit\ENU\3dsmax.ini
[BitmapDirs] Dir1=C:\Program Files\Autodesk\3ds Max 2014\Maps Dir2=C:\Program Files\Autodesk\3ds Max 2014\Maps\glare Dir3=C:\Program Files\Autodesk\3ds Max 2014\Maps\adskMtl Dir4=C:\Program Files\Autodesk\3ds Max 2014\Maps\Noise Dir5=C:\Program Files\Autodesk\3ds Max 2014\Maps\Substance\noises Dir6=C:\Program Files\Autodesk\3ds Max 2014\Maps\Substance\textures Dir7=C:\Program Files\Autodesk\3ds Max 2014\Maps\mental_mill Dir8=C:\Program Files\Autodesk\3ds Max 2014\Maps\fx Dir9=.\downloads Dir10=C:\<BrakującaŚcieżkaDostępu>\BakującyPlik.jpg
Aby zachować ścieżki dostępu do plików zewnętrznych przy przenoszeniu projektów z komputera na komputer najlepszym rozwiązaniem jest archiwizacja całego projektu opcją Archive. Całość zostanie zapisane w jednym pliku ZIP.
(File > Save As > Archive)
dotyczące oprogramowania 3ds Max, Maya czy V-Ray znajdziesz w dziale Pomoc – Grafika 3D