Menu

Wzmocnij swój workflow dzięki ulepszonym narzędziom we Flame 2024

Flame 2024 - nowosci programu

Kategoria: Grafika 3D, Tagi:

Już jest nowa wersja programu Flame 2024 – sprawdź co się zmieniło!


Nowości programu Flame 2024

Autodesk Flame to profesjonalne oprogramowanie do postprodukcji wideo i efektów wizualnych, które jest szeroko wykorzystywane w przemyśle filmowym, telewizyjnym i reklamowym. Flame jest używany do edycji, korekcji kolorów, składania i animowania grafiki 2D i 3D, tworzenia efektów specjalnych, takich jak symulacje płomieni, dymu i eksplozji, a także do dodawania napisów i efektów dźwiękowych.

Flame oferuje wiele funkcji, takich jak narzędzia do śledzenia ruchu kamery, oświetlenia, modelowania i tekstur, które umożliwiają użytkownikom tworzenie bardziej realistycznych i zaawansowanych efektów specjalnych. Program ten jest bardzo zaawansowany i wymaga doświadczenia oraz wiedzy technicznej w obsłudze, jednak dzięki niemu można osiągnąć bardzo wysoką jakość w postprodukcji filmów i reklam.

Autodesk Flame nadal stawia społeczność na pierwszym miejscu, nadając priorytet ulepszeniom, o które prosili użytkownicy. Flame działa teraz natywnie na Apple Silicon, dając dostęp do najnowszej technologii. Poprawiono workflow dla VFX i Paint, usprawniając współpracę nad projektami, zwiększając produktywność i poprawiając stabilność pracy.


Co nowego we Flame 2024?

Natywna obsługa Apple Silicon

Produkty z rodziny Flame mogą teraz działać natywnie na najnowszych komputerach Mac i systemach operacyjnych, zapewniając dostęp do mocy systemów najnowszej generacji.

Ulepszona współpraca workflowu VFX

Flame jest narzędziem, które stanowi centrum wielu złożonych procesów obróbki końcowej, w których uczestniczy wielu pracowników (2D i 3D VFX, grading, CG). Jego możliwości zostały wzbogacone o obsługę definiowalnych metadanych startowych ujęć VFX (Start Frame), co podnosi jakość pracy, workflowu i współpracy, niezależnie od tego, jakich narzędzi używa się w projekcie.

Nakładka metadanych dla odtwarzacza (Player Metadata Overlay)

Korzystając z nowego menu Playera, można wyświetlać metadane klipów w Odtwarzaczu, zapisywać ustawienia wstępne i udostępniać je. Umożliwia to szybkie, kontekstowe wyświetlanie metadanych bieżącego segmentu, dzięki czemu można łatwo przeglądać elementy w złożonych, szybkich, zespołowych workflowach. Ponadto do narzędzia Burn-In Metadata dodano wiele opcji, takich jak klatka początkowa (Start Frame), Handles, oś czasu (Timeline FX) i Batch Iteration, aby zwiększyć produktywność i obsługiwać bardziej złożony workflow.

Ulepszenia i poprawa workflowu dla narzędzia Paint

Batch Paint, jedno z najczęściej używanych narzędzi funkcji Batch, otrzymał kilka aktualizacji opartych na wielu zgłoszeniach użytkowników. Wśród wielu nowych funkcji i poprawek stabilności, zaimplementowane zostały dwa z najbardziej pożądanych ulepszeń: możliwość zastosowania zmian do wielu pociągnięć jednocześnie oraz możliwość śledzenia pociągnięć bezpośrednio w Paint.

Te, oprócz innych ulepszeń, takich jak definiowalne presety pędzli, preferencje dotyczące ustawienia domyślnego stanu opcji Konsoliduj (Consolidate), czystszy interfejs użytkownika pokazujący wszystkie elementy sterujące i zwiększona stabilność poprawią codzienne korzystanie z Batch Paint.

 
 

Autor: Bartosz Kondracki | PCC Polska