Menu

Wykorzystania Autodesk Maya i Bifrost w produkcjach filmowych

Jak Maya i Bifrost pomagają w tworzeniu hitów kinowych

Kategoria: Bez kategorii, Tagi: , , , ,

Zobacz jakie zalety daje nam wykorzystanie Bifrost dostępnego w Maya przy procesie animacji. Na tapetę bierzemy film Marvela: Antman i Osa


Wykorzystanie Bifrost w Maya i filmie Ant-Man i Osa: Quantumania

Film „Ant-Man i Osa: Kwantomania” cieszy się zapewne większą popularnością wśród młodszej publiczności. Jednak zarówno w życiu codziennym, jak i w samej produkcji filmu, ważną rolę odgrywają dorośli, w tym wypadku również programy wspierające ich pracę, takie jak zaawansowane narzędzia graficzne, np. Maya.

Firma Pixomondo, lider w dziedzinie produkcji wirtualnej i efektów wizualnych, używa narzędzie Bifrost w Autodesk Maya, aby usprawnić proces tworzenia efektów wizualnych w swoich najważniejszych projektach. Narzędzia te były kluczowe w produkcji filmu Ant-Man and the Wasp: Quantumania

Proces produkcji lokacji w Antman & Osa

Czym jest Bifrost w Maya?

Bifrost to wizualne środowisko programistyczne w Maya, które służy do tworzenia proceduralnych symulacji i efektów, takich jak dym, ogień, piasek, śnieg.

Studio Pixomondo otrzymało zadanie stworzenia sekwencji ‘Fantastycznego Lasu’ – pełnego niezwykłych stworzeń, roślinności oraz tajemniczych drzew. Pracę rozpoczęli od opracowania koncepcji artystycznej i rozwoju wyglądu, a następnie studio przeszło do eksploracji estetyki oraz zachowań roślin i zwierząt. Proces obejmował modelowanie, teksturowanie, cieniowanie i rigowanie modeli, a następnie animację, kompozycję i oświetlenie, które zrealizowane zostało w programie Maya.

Podczas wywiadu Thomas Kutscher, kierownik zespołu zajmującego się symulacjami „groomingowymi” w firmie Pixomondo, zdradził dlaczego wybór programu Maya do pracy nad projektem był tak istotny:

„Zbadałem proceduralne metody rozmieszczania drzew i roślinności, a Bifrost umożliwił mi dostosowanie parametrów w taki sposób, aby stworzyć 100 identycznych drzew z różnymi wysokościami i grubościami. Dzięki temu mogłem wypełnić las bez potrzeby ręcznego modelowania każdego elementu, co zaoszczędziło mnóstwo czasu. Ostatecznie użyliśmy Bifrost do rozproszenia wszystkich elementów, co wzbogaciło sekwencję ‘Fantastycznego Lasu’. Każda scena zawierała różne rozrzucone elementy, od siatek łączących drzewa z ziemią po grzyby na dnie lasu, które zostały dodane do kompozycji.”


Podsumowanie działania Bifrots w Maya

Bifrost to doskonałe narzędzie służące do proceduralnego generowania elementów, wizualnego programowania i optymalizacji procesów produkcyjnych. Przy jego zastosowaniu powstały takie tytuły jak Godzilla vs. Kong oraz Wonder Woman. Program ten Jest dostępny w ramach subskrypcji Maya bez dodatkowych kosztów!

Wybrany proces produkcji animacji w Bifrost

Źródło :www.blogs.autodesk.com



Autor: Michał Kazana


No votes yet.
Please wait...