Menu

V-Ray dla 3ds Max – tworzenie otoczenia zewnętrznego w wizualizacji

Wizualizacja architektonicznych scen plenerowych w V-Ray'u-min

Kategoria: 3ds Max, Tagi: , , , ,

Zapraszamy do obejrzenia kolejnego tutoriala przygotowanego przez Chaos Group dla wygody i szybkiej nauki V-Ray dla 3ds Max.


Wizualizacja architektonicznego exterioru w V-Ray

W świecie wizualizacji architektonicznych tworzenie atrakcyjnych scen plenerowych dla projektów domów ma kluczowe znaczenie. W tym samouczku prowadzący przeprowadzi Cię przez proces tworzenia oszałamiającej wizualizacji zewnętrznej od początku do końca. Wykorzystując moc biblioteki zasobów Chaos Cosmos, RailClone, Forest Pack i elementu renderującego Light Mix, przekształcimy podstawową scenę w realistyczną reprezentację natury otaczającej dom.

Zobaczysz jak używać RailClone (do modelowania balkonu), Chaos Cosmos (dodawania obiektów), Forest Pack (do wstawiania trawy). Dodatkowo będzie pokazane jak tworzyć jezioro czy umieszczać drzewa.

Po wyrenderowaniu finalnej sceny, używamy elementu renderującego Light Mix, aby wygenerować różne scenariusze w fazie post-processingu.

scena bazowa w V-Ray


Tworzenie atrakcyjnych scen plenerowych w V-Ray’u

Modelowanie balkonów za pomocą RailClone (1:30):
Na początek skupiamy się na skomplikowanych szczegółach balkonu domu za pomocą RailClone, potężnej wtyczki do modelowania parametrycznego. RailClone umożliwia nam tworzenie wzorców proceduralnych i powtórzeń, dzięki czemu idealnie nadaje się do złożonych elementów architektonicznych, takich jak poręcze i balustrady. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi RailClone możemy efektywnie modelować balkon, oszczędzając czas i wysiłek przy zachowaniu precyzji i dokładności.

modelowanie z wykorzystanie RailClone

Dodawanie obiektów za pomocą Chaos Cosmos (4:10):
Następnie ulepszamy scenę, dodając obiekty z biblioteki zasobów Chaos Cosmos. Cosmos zapewnia ogromną kolekcję gotowych do użycia modeli 3D, w tym mebli, roślinności i innych elementów zewnętrznych. Wybierając i umieszczając odpowiednie obiekty z Kosmosu, takie jak krzesła, stoły i wyposażenie zewnętrzne, możemy dodać realistyczny akcent do naszej wizualizacji bez potrzeby szczegółowego modelowania.

Assety w V-Ray do modelowania otoczenia

Dodawanie trawy do terenu dzięki pakietowi Forest Pack(4:47):
Aby wnieść życie i naturalne piękno do środowiska, używamy Forest Pack, potężnej wtyczki do rozpraszania. Dzięki Forest Pack możemy bez wysiłku rozprowadzać trawę i liście po całym terenie. Dostosowując parametry, takie jak gęstość, skala i zmienność, uzyskujemy realistyczne odwzorowanie dobrze utrzymanego trawnika. Zdolność Forest Pack do radzenia sobie z rozrzucaniem roślinności na dużą skalę pomaga stworzyć wiarygodne otoczenie wokół domu.

Tworzenie jeziora (9:38):
Aby dodać do sceny dodatkowy element wyciszenia i spokoju, tworzymy jezioro za pomocą różnych narzędzi dostępnych w oprogramowaniu do renderowania. Kształtując geometrię jeziora, dopasowując materiał wodny i dodając subtelne refleksy, uzyskujemy przekonujący zbiornik wodny, który poprawia ogólną kompozycję.

Umieszczanie drzew w twojej scenie (15:40):
Żadna wizualizacja zewnętrzna nie jest kompletna bez obecności drzew. Używając Forest Pack, wypełniamy scenę starannie rozmieszczonymi drzewami różnych gatunków i rozmiarów. Wykorzystując obszerną bibliotekę realistycznych modeli drzew Forest Pack, możemy stworzyć zróżnicowane i bujne środowisko. Dostosowanie parametrów, takich jak gęstość, rozmieszczenie i losowość, pozwala na większą kontrolę nad rozmieszczeniem drzew, co skutkuje atrakcyjnym wizualnie krajobrazem.

umieszczanie drzew z wykorzystanie ForestPack

Renderowanie i światła (18:36):
Gdy scena jest w pełni zmontowana, przystępujemy do renderowania ostatecznego obrazu. Wykorzystując element renderujący Light Mix, zyskujemy możliwość eksperymentowania z różnymi scenariuszami oświetlenia na etapie przetwarzania końcowego. Ta nieoceniona funkcja pozwala nam dostosować intensywność, kolor i położenie poszczególnych źródeł światła, umożliwiając tworzenie wielu wariacji tej samej sceny, z których każda ma własną, niepowtarzalną atmosferę.

Tworzenie wizualizacji zewnętrznej dla projektu domu obejmuje skrupulatny proces, który łączy wykorzystanie różnych potężnych narzędzi. Wykorzystując bibliotekę zasobów Chaos Cosmos, RailClone do precyzyjnego modelowania, Forest Pack do realistycznego rozpraszania roślinności i Light Mix do elastycznych regulacji oświetlenia, możemy przekształcić prostą scenę w urzekające przedstawienie natury. Mamy nadzieję, że dzięki temu przewodnikowi krok po kroku zainspirujemy wizualizatorów do tworzenia zapierających dech w piersiach wizualizacji zewnętrznych, które ożywią projekty architektoniczne.

gotowa scena w V-Ray

 

Autor: Anetta Hauzer | PCC Polska