Menu

V-Ray 7: Nowa Era Renderingu – Szybciej, Lepiej, Realistyczniej!



Kategoria: Aktualności, Tagi: , , ,

V-Ray 7 – Zmieniaj sposób tworzenia
V-Ray to zaawansowane narzędzie do renderowania, które w wersji 7 wprowadza szereg usprawnień poprawiających wydajność i jakość wizualizacji. Nowe funkcje i optymalizacje umożliwiają szybsze tworzenie realistycznych projektów. W artykule przedstawimy kluczowe zmiany , które zrewolucjonizują pracę z V-Ray.


Gaussian Splats i ulepszenia w nadpisywaniu materiałów

Nowa technologia 3D Gaussian Splats wprowadza fotorealistyczne efekty tła w scenach, umożliwiając importowanie plików .ply za pomocą przycisku Proxy Import.

Ulepszono także funkcję nadpisywania materiałów, pozwalając na zachowanie kluczowych właściwości oryginalnych materiałów, takich jak bump, refrakcja i inne, podczas ich modyfikacji. Dodatkowo, dostępne są presety stylizowanego renderingu, które umożliwiają szybkie iteracje z wykorzystaniem schematycznych stylów. Wprowadzono także możliwość niezależnego nadpisywania materiałów refrakcyjnych.

V-RAY 7 GS


VFB / Post-processing obrazu

V-Ray 7 wprowadza renderowanie regionów o niestandardowych kształtach, co pozwala na ponowne renderowanie tylko wybranych fragmentów obrazu. Ulepszono bibliotekę filtrów kolorystycznych, dodano warstwę winiety oraz możliwość zapisywania katalogów warstw w autorskim formacie. Nowy przycisk Stop pozwala zatrzymać render bez utraty efektów postprodukcji, a udoskonalony system krzywych umożliwia łatwą edycję i przełączanie między kompozycją a korekcją kolorów.

VFB SketchUp

 

Scatter i ulepszenia w cieniowaniu

Wprowadzono funkcje przycinania krawędzi, które umożliwiają usuwanie części rozproszonych wychodzących poza granice powierzchni bazowej/hosta, oraz przycinanie kamery, pozwalające ograniczyć rozproszenia do widoku kamery. Dodatkowo V-Ray 7 posiada ulepszenia w cieniowaniu. W tym nowy system warstw tekstur, który umożliwia łączenie wielu tekstur w sposób przypominający pracę w Photoshopie.

Scatter 1

Nowością jest również krzywa przejścia Falloff, która pozwala na stosowanie niestandardowych krzywych przejść bez konieczności tworzenia złożonych shaderów. Dodano także możliwość remapowania gradientu na podstawie tekstury oraz nową funkcję gradientu teksturowanego, umożliwiającą łączenie tekstur z punktami

Więcej informacji od V-Ray dla Sketchup 


Autor: Michał Kazana | PCC Polska


No votes yet.
Please wait...