Tworzenie animacji MoCap podczas pracy zdalnej (case study)



Opublikowane: 11 sie / 2020 Kategoria: 3ds Max, Tagi: , ,

Kite & Lightning – jak studio animacji rozwiązało problem z nagrywaniem animacji w czasie pracy zdalnej?


Kite & Lightning to studio animacji i gier z Los Angeles. Można śmiało powiedzieć, że stali się pionierami, jeżeli chodzi o stworzenie pipelinu opartego na rozwiązaniach bez wykorzystania kamer optycznych do trackowania postaci. Ich pierwszym sukcesem, było zwycięstwo na dobrze znanej konferencji Siggraph w kategorii Real-Time. Ze swoim projektem Bebylon zwalili z nóg widzów a zarazem zaciekawili wszystkich, jak można stworzyć w taki sposób taką produkcję.

Tworzenie animacji MoCap podczas pracy zdalnej 2

Aktualna sytuacja panująca na świecie i środki, zmuszające do zachowania dystansu pomiędzy osobami, wymusiły na ich studiu, dopracowaniu systemu produkcji Animacji do całkowicie zdalnej konfiguracji.

W tym momencie aktorzy zakładają w swoich własnych domach systemy Xsens i studio przygotowuje zdalne sesje nagrań. W tej chwili pracują z maksymalnie trzema aktorami, w trzech różnych lokalizacjach w tym samym czasie.

 

Jeżeli miałby powiedzieć o problemach i wskazówkach dla studiów, które chcą przygotować i wejść w pracę zdalną z systemami takimi jak Xsens, to tylko gorąco zachęca, ponieważ MoCap w domu jest świetną zabawą, a co za tym idzie – to świetna olbrzymia, kreatywna platforma do rozwoju pomysłów i utrzymywaniu motywacji działania wśród artystów swojego studia, co wpłynęło na nich bardzo pozytywnie.

Na ten moment nie myślą zmieniać swojego pipeline’u lecz skupiają się na rozbudowaniu ich gry, która początkowo była tylko projektem pod VR, a teraz postępy z tworzenia gry znacznie ją rozszerzają. Warto być na bieżąco  i sprawdzać ich produkcję, ponieważ zapowiada się prawdziwa „perełka” patrząc na wykorzystany sprzęt i pomysłowość.

Autor: Michał Chmielewicz | PCC Polska