Menu

Tutorial V-ray dla 3ds Max

10 praktycznych porad V-Ray dla 3ds Max od ChaosTV

Producent zapewnia, że po takim kursie każdy będzie wiedział jak tworzyć realistycznie wyglądające rendery.

Seria filmów składa się z 10 praktycznych porad, które mają za zadanie wprowadzić Was do środowiska V-Ray dla 3ds Max i ułatwić start w nowym programie. Poznanie tych funkcji zdecydowanie wpłynie na szybkość Twojej pracy.

Poznaj V-ray dla 3ds Max Warianty i ceny Kontakt z doradcą  

wykorzystanie v-ray dla 3ds Max


1. V-Ray dla 3ds Max – Dostrajanie materiałów V-Ray Light w postaciach

Dostosuj elementy świecące za pomocą LightMix. Dzięki większej kontroli niż kiedykolwiek wcześniej, możesz teraz edytować świecące obiekty w swojej scenie – nawet po wyrenderowaniu. Ułatwienie które znacznie przyspieszy Twoja pracę i ułatwi edytowanie oświetlenia według Twoich potrzeb.

2. V-Ray dla 3ds Max – Maskowanie efektów obiektywu i odszumiacz w buforze ramki V-Ray

Zwiększyliśmy kontrolę nad postprodukcją dzięki obsłudze maskowania dla warstw efektów obiektywu i odszumiania. Wybierz odpowiednie światła i materiały, aby dodać efekty obiektywu, lub odszumiaj tylko te części obrazu, które chcesz wygładzić.

3. V-Ray dla 3ds Max – Nakładanie naklejek na zakrzywionych obiektach i mieszanie szczegółów powierzchni

Łatwo dodawaj obiekty, od naklejek i etykiet, po różnego rodzaju niedoskonałości powierzchni na butelki, słoiki, kubki, puszki, rakiety, zbiorniki, hydranty lub inne zakrzywione obiekty. Błyskawicznie mieszaj nierówności powierzchni i naklejki.



4. V-Ray dla 3ds Max – Jak przyciąć trawę z wykorzystaniem Chaos Scatter

Zastanawiasz się, jak stworzyć ładną linię krawędzie trawy, aby uzyskać schludną ścieżkę ogrodową bez nakładających się obiektów? Nowa opcja przycinania krawędzi w Chaos Scatter pozwala to zrobić jednym kliknięciem. Jest to znaczące ułatwienie by poprawić estetykę wizualizacji.

5. Chaos Scatter – jak wykorzystywać w V-Ray dla 3ds Max

Jak używać Chaos Scatter, aby szybko dodać wiele szczegółów do zagospodarowania terenu. Poznasz jak wybierać i dodawać obiekty takie jak: rośliny, skały i drzewa. Regulować ich ilość oraz ich wielkość. Również jak dokładnie kontrolować gdzie się pojawiają oraz jak poprawnie usytuować je w przestrzeni renderu.

6. V-Ray dla 3ds Max – Jak dodawać, modyfikować i animować chmury bez HDRI?

Dowiedz się, jak korzystać z chmur proceduralnych w systemie V-Ray Sun and Sky. Dowiesz się, jak zmienić czyste niebo w szczegółowy krajobraz chmur, dostosować gęstość, wysokość i zmienność chmur oraz jak je zanimować by wykonywały ruch.


7. V-Ray dla 3ds Max – Jak stworzyć realistyczną tkaninę?

Jak używać modyfikatora Enmesh do tworzenia geometrii na powierzchni, tak jak w przypadku nakładania tekstury. Pozwala to stworzyć realistyczną tkaninę o dowolnej wielkości splotu i bardziej realistyczną niż przy użyciu map alfa oraz przemieszczenia.

8. V-Ray dla 3ds Max – Jak osadzić obiekt z wykorzystaniem HDRI?

Obejrzyj ten krótki film, aby dowiedzieć się, jak korzystać z trybu Finite w V-Ray Dome Light, aby obiekt wydawał się być ustawiony w środowisku HDRI, umożliwiając powiększanie, obracanie kamery i inne niezbędne modyfikacje. Pozwoli Ci to ustawić model w taki sposób aby idealnie pasował do scenerii.

9.V-Ray dla 3ds Max – jak przyspieszyć przeglądanie i ocenianie projektów w chmurze

Dzięki Chaos Cloud Collaboration możesz udostępniać obrazy swojemu zespołowi. Otrzymuj opinie, które pozwolą Ci na szybką iterację projektu i sprawdzenie czy potrzebne są modyfikacje. Użytkownik może w łatwy sposób zaznaczyć element i dodać do niego komentarz.



10. Eksportowanie danych V-Ray do USD i przenoszenie między DCC

Eksportuj światła, materiały, modyfikatory i inne elementy V-Ray do formatu USD. Wymiana danych V-Ray między wszystkimi kompatybilnymi DCC.