Sprawdź dlaczego TELEVISOR wybrał ShotGrid do zarządzania projektami i jakie widzi zalety tego rozwiązania.
Televisor to polskie studio postprodukcji i animacji specjalizujące się w animacji i motion design. Obsługuje topowych klientów w Polsce i realizuje prestiżowe projekty zagraniczne.
Studio TELEVISOR może pochwalić się wieloma sukcesami. TELEVISOR na polskim rynku współpracuje na stałe z tak ważnymi klientami jak Kompania Piwowarska, Allegro, T-mobile, PLUS, równocześnie cały czas zwiększając liczbę klientów zagranicznych. Efekty ich pracy zobaczyć można także w reklamach IKEA, Pracuj.pl, McDonalds czy marki Adidas.
„Wierzymy, że każdy ma swoją historię do opowiedzenia, a naszym celem jest pomóc Ci ją opowiedzieć w jak najbardziej efektowny sposób.”
Rok rocznie TELEVISOR znajduje się w pierwszej trójce Studiów Roku w konkursie KTR (Klub Twórców Reklamy), gdzie nagradzana i doceniana jest odwaga, aktualność, kunszt i twórcza wyobraźnia twórców reklam.
TELEVISOR jest też laureatem prestiżowej nagrody CLIO Awards – programu nagród, który wyróżnia innowacyjność i kreatywną doskonałość w reklamie, projektowaniu i komunikacji, na podstawie oceny jury złożonego z międzynarodowego panelu specjalistów od reklamy.
Dawniej studio TELEVISOR było znacznie mniejsze i korzystało z własnego oprogramowania do zarządzania projektami autorstwa działu R&D oraz fTrack. Obecnie zespół TELEVISOR to spora grupa wysoce kreatywnych, wykwalifikowanych artystów, z doświadczeniem w różnych technikach animacji i w różnych programach do grafiki 3D, animacji oraz VFX.
Studio TELEVISOR tworzy zarówno duże animacje jak też szybkie i małe projekty. Posiada kilka działów pracujących w różnych programach, spięte działem koordynacji i postproducentów:
Aby realizować wysokiej jakości reklamy i dostarczać je w wyznaczonym czasie wszystkie działy potrzebują sprawnej komunikacji i zarządzania z dowolnego miejsca. W 2019 roku Studio TELEVISOR zaczęło zauważać potrzebę wdrożenia zaawansowanego programu do zarządzania projektami i uporządkowania pracy.
„Studio TELEVISOR było zawsze oparte o rozwiązania do zarządzania projektami, ale były one skrojone na mniejsze organizacje. Odwiecznym problemem było też to, że artyści pracowali na różnych programach i nie każdy pasował do wypracowanego przez studio pipeline’u.”
– Michał Truszkowski, Studio Head w TELEVISOR
Jednym z głównych celów działalności TELEVISOR jest wprowadzanie wizji klientów w życie zapewniając im kreatywne rozwiązania problemów. Aby można było to zrobić, potrzebna jest sprawna obsługa dużych i małych projektów oraz stały client review – umożliwienie klientom dostarczania informacji zwrotnych, których potrzebuje studio, aby relacje klient-studio dobrze funkcjonowały. Dzięki temu obie strony będą wiedziały, co działa, jaki jest aktualny status etapu lub projektu oraz jakie są najbliższe plany i strategie.
Studio TELEVISOR stawia też na stały rozwój firmy, powiększenie liczby zatrudnionych i współpracujących artystów aby zwiększyć liczbę obsłużonych klientów oraz ilość zrealizowanych projektów.
TELEVISOR od początku powstania studia (2007 rok) korzystał na co dzień z branżowych rozwiązań firmy Autodesk: 3ds Max i Maya. Maya jest głównym narzędziem w studio. Wszystkie zaawansowane projekty heavy 3D powstają w oprogramowaniu Maya. Program 3ds Max jest narzędziem dodatkowym.
Naturalnym kierunkiem było sprawdzenie innych proponowanych przez Autodesk narzędzi branżowych, w tym do zarządzania produkcją i procesami twórczymi w branży filmowej, gier i efektów specjalnych. Wybór rozwiązania ShotGrid został zatwierdzony dosyć szybko po zauważeniu takiej potrzeby, bo w 2019 roku. Od początku studiu TELEVISOR zainwestowało w wewnętrzne szkolenia, aby przyśpieszyć proces wdrożenia ShotGrid.
Zobacz reklamę serwisu pracuj.pl tworzoną przez TELEVISOR
„Modele postaci naszej owczej załogi oraz rig zostały stworzone w programie Maya. Ze względu na ograniczenia czasowe, do stworzenia pozostałych postaci wykorzystaliśmy bazowy mesh (owcy) Mariana, zmieniając ich twarze i sylwetki za pomocą blend shape’ów.”
„Jesteśmy dumni z tego, że potrafimy myśleć nieszablonowo, aby zapewnić naszym klientom kreatywne rozwiązania ich problemów. (…) Nie boimy się podejmować ryzyka i przekraczać granic, aby tworzyć mocne i zapadające w pamięć historie.”
ShotGrid wymaga zaangażowania czasowego na początku i w trakcie projektu, ale nie sposób wyobrazić sobie pracy bez niego i bez danych, których dostarcza. Im wcześniej artyści zostaną wdrożeni w używanie ShotGrid, tym studio ma większe szanse na rozwój, pozyskanie nowych klientów i zleceń.
Wraz z rozwojem studia, TELEVISOR odkrywa kolejne możliwości jakie daje im ShotGrid. Aktualnie szukają rozwiązań na jeszcze elastyczniejszą pracę przy mniejszych projektach, gdzie potrzebny jest dokładniejszy crew planing, uwzględniający mniejsze przedziały czasowe niż jeden dzień.
„ShotGrid jest tak rozbudowanym narzędziem, że studio TELEVISOR wciąż używa kolejnych funkcji softu wraz ze swoim rozwojem.(…) Nie wyobrażamy sobie pracy bez ShotGrid, tym bardziej, że jest elementem większego ekosystemu połączonego z finansami.”
– Michał Truszkowski, Studio Head w TELEVISOR
Autor/ Źródło: PCC Polska | televisor.pl