Menu

TELEVISOR– wdrożenie ShotGrid w studio Postprodukcji i Animacji (case study)

Sprawdź dlaczego TELEVISOR wybrał ShotGrid do zarządzania projektami i jakie widzi zalety tego rozwiązania.


O TELEVISOR

Televisor to polskie studio postprodukcji i animacji specjalizujące się w animacji i motion design. Obsługuje topowych klientów w Polsce i realizuje prestiżowe projekty zagraniczne.

Studio TELEVISOR może pochwalić się wieloma sukcesami. TELEVISOR na polskim rynku współpracuje na stałe z tak ważnymi klientami jak Kompania Piwowarska, Allegro, T-mobile, PLUS, równocześnie cały czas zwiększając liczbę klientów zagranicznych. Efekty ich pracy zobaczyć można także w reklamach IKEA, Pracuj.pl, McDonalds czy marki Adidas.

„Wierzymy, że każdy ma swoją historię do opowiedzenia, a naszym celem jest pomóc Ci ją opowiedzieć w jak najbardziej efektowny sposób.”


Więcej realizacji zobaczysz na: televisor.pl/reels/

Rok rocznie TELEVISOR znajduje się w pierwszej trójce Studiów Roku w konkursie KTR (Klub Twórców Reklamy), gdzie nagradzana i doceniana jest odwaga, aktualność, kunszt i twórcza wyobraźnia twórców reklam.

TELEVISOR jest też laureatem prestiżowej nagrody CLIO Awards – programu nagród, który wyróżnia innowacyjność i kreatywną doskonałość w reklamie, projektowaniu i komunikacji, na podstawie oceny jury złożonego z międzynarodowego panelu specjalistów od reklamy.


Wyzwania Studia TELEVISOR przy tworzeniu reklam i postprodukcji

Dawniej studio TELEVISOR było znacznie mniejsze i korzystało z własnego oprogramowania do zarządzania projektami autorstwa działu R&D oraz fTrack. Obecnie zespół TELEVISOR to spora grupa wysoce kreatywnych, wykwalifikowanych artystów, z doświadczeniem w różnych technikach animacji i w różnych programach do grafiki 3D, animacji oraz VFX.

Studio TELEVISOR tworzy zarówno duże animacje jak też szybkie i małe projekty. Posiada kilka działów pracujących w różnych programach, spięte działem koordynacji i postproducentów:

  • dział Character Animation z animatorami i specjalistami od futra i włosów,
  • dział VFX oparty o Houdini,
  • dział Motion Design skupiający najzdolniejszych artystów na rynku,
  • dział Compo i online.

Aby realizować wysokiej jakości reklamy i dostarczać je w wyznaczonym czasie wszystkie działy potrzebują sprawnej komunikacji i zarządzania z dowolnego miejsca. W 2019 roku Studio TELEVISOR zaczęło zauważać potrzebę wdrożenia zaawansowanego programu do zarządzania projektami i uporządkowania pracy.

„Studio TELEVISOR było zawsze oparte o rozwiązania do zarządzania projektami, ale były one skrojone na mniejsze organizacje. Odwiecznym problemem było też to, że artyści pracowali na różnych programach i nie każdy pasował do wypracowanego przez studio pipeline’u.”

– Michał Truszkowski, Studio Head w TELEVISOR


Cel biznesowy Studia TELEVISOR

Jednym z głównych celów działalności TELEVISOR jest wprowadzanie wizji klientów w życie zapewniając im kreatywne rozwiązania problemów. Aby można było to zrobić, potrzebna jest sprawna obsługa dużych i małych projektów oraz stały client review – umożliwienie klientom dostarczania informacji zwrotnych, których potrzebuje studio, aby relacje klient-studio dobrze funkcjonowały. Dzięki temu obie strony będą wiedziały, co działa, jaki jest aktualny status etapu lub projektu oraz jakie są najbliższe plany i strategie.

Studio TELEVISOR stawia też na stały rozwój firmy, powiększenie liczby zatrudnionych i współpracujących artystów aby zwiększyć liczbę obsłużonych klientów oraz ilość zrealizowanych projektów.

TELEVISOR-P30 HUAWEI success story ShotGrid


Rozwiązania firmy Autodesk wykorzystywane w studio TELEVISOR przy tworzeniu reklam 

TELEVISOR od początku powstania studia (2007 rok) korzystał na co dzień z branżowych rozwiązań firmy Autodesk: 3ds Max i Maya. Maya jest głównym narzędziem w studio. Wszystkie zaawansowane projekty heavy 3D powstają w oprogramowaniu Maya. Program 3ds Max jest narzędziem dodatkowym.

Dlaczego ShotGrid?

Naturalnym kierunkiem było sprawdzenie innych proponowanych przez Autodesk narzędzi branżowych, w tym do zarządzania produkcją i procesami twórczymi w branży filmowej, gier i efektów specjalnych. Wybór rozwiązania ShotGrid został zatwierdzony dosyć szybko po zauważeniu takiej potrzeby, bo w 2019 roku. Od początku studiu TELEVISOR zainwestowało w wewnętrzne szkolenia, aby przyśpieszyć proces wdrożenia ShotGrid.

Zalety ShotGrid wymieniane przez Studio TELEVISOR:

  • ShotGrid to jedyne rozwiązanie, które spełnia potrzeby studiów post i animacji;
  • Industry standard dający możliwość współpracy ze studiami na całym świecie;
  • Daje możliwość client review, którego stosowanie jest już czymś powszechnym w branży;
  • Otwartość systemu i możliwości integracji ShotGrid ze slackiem (komunikator internetowy dla zespołów);
  • ShotGrid to źródło bezcennych danych nie tylko projektowych, ale i biznesowych.

Zobacz reklamę serwisu pracuj.pl tworzoną przez TELEVISOR

„Modele postaci naszej owczej załogi oraz rig zostały stworzone w programie Maya. Ze względu na ograniczenia czasowe, do stworzenia pozostałych postaci wykorzystaliśmy bazowy mesh (owcy) Mariana, zmieniając ich twarze i sylwetki za pomocą blend shape’ów.”


Wynik biznesowy Studia TELEVISOR

Zmiany, które nastąpiły po wdrożeniu rozwiązania ShotGrid do zarządzania projektami są ogromne:

  • Przez ostatnie kilka lat firma znacznie się rozrosła, a sprawna współpraca umożliwiła realizację nowych zleceń dla dużych klientów zarówno w Polsce jak i za granicą. Metodologicznie jest to nie do zmierzenia.
  • TELEVISOR od razu docenił możliwości ShotGrid przy dużych projektach oraz ulepszenia jakie daje przy współpracy z artystami spoza studia.
  • ‘Industry standards’ ShotGrida pozwoliły na sprawną pracę z innymi studiami na świecie.
  • Zwiększenie bieżącej kontroli nad projektem pozwoliło na lepszą realizację projektów pod presją czasu i dużą oszczędność czasu.
  • Nastąpiły znaczące zmiany w procesach wewnętrznych TELEVISOR: ShotGrid został zintegrowany z systemem finansowym studia.
  • ShodGrid umożliwił uzyskanie danych statystycznych pomocnych w rozwoju firmy.

„Jesteśmy dumni z tego, że potrafimy myśleć nieszablonowo, aby zapewnić naszym klientom kreatywne rozwiązania ich problemów.  (…) Nie boimy się podejmować ryzyka i przekraczać granic, aby tworzyć mocne i zapadające w pamięć historie.”


Podsumowanie wdrożenia w studio TELEVISOR

ShotGrid wymaga zaangażowania czasowego na początku i w trakcie projektu, ale nie sposób wyobrazić sobie pracy bez niego i bez danych, których dostarcza. Im wcześniej artyści zostaną wdrożeni w używanie ShotGrid, tym studio ma większe szanse na rozwój, pozyskanie nowych klientów i zleceń.

Wraz z rozwojem studia, TELEVISOR odkrywa kolejne możliwości jakie daje im ShotGrid. Aktualnie szukają rozwiązań na jeszcze elastyczniejszą pracę przy mniejszych projektach, gdzie potrzebny jest dokładniejszy crew planing, uwzględniający mniejsze przedziały czasowe niż jeden dzień.

„ShotGrid jest tak rozbudowanym narzędziem, że studio TELEVISOR wciąż używa kolejnych funkcji softu wraz ze swoim rozwojem.(…) Nie wyobrażamy sobie pracy bez ShotGrid, tym bardziej, że jest elementem większego ekosystemu połączonego z finansami.”

Michał Truszkowski, Studio Head w TELEVISOR

Autor/ Źródło: PCC Polska | televisor.pl