Dołącz do rewolucji w sztuce scenicznej! Połącz magię teatru z zaawansowaną technologią 3D, aby ożywić postacie na oczach widzów. Widowisko na żywo, w którym animacja 3D współgra z aktorami i widownią w czasie rzeczywistym, otwiera nowy wymiar kreatywności.
Przeczytaj historię sukcesu ORIZON GROUPWyobraź sobie scenę, na której klasyczny teatr zyskuje nowy wymiar. Aktorzy wchodzą w dialog z bohaterami, którzy nie istnieją fizycznie – animowane postacie 3D, poruszające się płynnie i reagujące w czasie rzeczywistym na emocje, ruchy i głosy. Publiczność wstrzymuje oddech, widząc, jak fikcja i rzeczywistość przenikają się na ich oczach.
Dzięki technologii motion capture i zaawansowanej animacji w czasie rzeczywistym, każda przestrzeń może stać się sceną, w której możliwości są nieograniczone. Zobacz przykady jak Firma ORIZON GROUP z powodzeniem tworzy interaktywne widowiska, które na długo pozostają w sercach widzów.
Zobacz najnowszą technologię w akcji! Twórz na żywo dynamiczne interakcje między postaciami 3D a aktorami, które angażują publiczność i wprowadzają ją w magiczny świat cyfrowych bohaterów. Każdy etap to wyjątkowe połączenie kreatywności i technologii. Oto jak powstaje interaktywna postać 3D.
Tworzenie postaci 3D to pierwszy i najważniejszy krok w procesie ożywienia bohatera na scenie. Przy użyciu zaawansowanego oprogramowania, możliwe jest zachowanie wysokiej precyzji i personalizacji postaci zgodnie z wizją artystyczną. Artyści 3D modelują każdy szczegół postaci – od jej anatomii po wyraziste detale, takie jak charakterystyczne elementy odzieży, tekstura skóry, włosy, futro czy pióra.
Ważnym elementem jest uwzględnienie przyszłej interakcji z aktorami i środowiskiem scenicznym, co pozwala na pełne zintegrowanie postaci z przedstawieniem. Wspomniane programy do Grafiki 3D i Animacji oferują niezwykłą precyzję, dzięki której można stworzyć realistyczne lub stylizowane postacie dopasowane do wymogów spektaklu.
Wiele z modeli jest dodatkowo optymalizowanych pod kątem pracy w czasie rzeczywistym, co zapewnia ich płynne działanie na scenie. Gotowe postacie 3D są gotowe do animacji i integracji z technologiami motion capture.
Poznaj narzędzia: Autodesk 3ds Max, Autodesk Maya >>
Fotogrametria i skanowanie 3D pozwalają na szybkie i precyzyjne przeniesienie rzeczywistych obiektów do świata cyfrowego.
Przy użyciu takich narzędzi jak RealityCapture czy Artec 3D Scanners możemy odtworzyć dowolny obiekt z dokładnością do najmniejszego szczegółu. Proces ten polega na zbieraniu danych z wielu zdjęć lub skanów, które są następnie łączone w pełny model 3D.
Fotogrametria jest szczególnie przydatna, gdy potrzebujemy realistycznych elementów scenografii, które idealnie pasują do cyfrowych postaci i środowisk. Skanowanie 3D to także doskonały sposób na personalizację – np. dokładne odwzorowanie twarzy aktora lub rekwizytu używanego w przedstawieniu. Dzięki temu technologia ta pozwala na harmonijne połączenie świata rzeczywistego i wirtualnego.
Poznaj Narzędzia: RealityCapture >>
Tworzenie realistycznych ruchów i zachowań postaci, które płynnie współgrają z fizyką i dynamiką otoczenia to kolejny krok do udanej animacji. Riggowanie to proces przygotowania cyfrowej postaci do animacji poprzez tworzenie „szkieletu” lub systemu kontrolnego, który pozwala na realistyczne poruszanie się modelu. Aby postać była interaktywna, ekspresyjna i doskonale zintegrowana z przedstawieniem wykorzystuj narzędzia, takie jak Autodesk Maya czy MotionBuilder. Dzięki nim specjaliści tworzą systemy kości i kontrolerów, które umożliwiają precyzyjne odwzorowanie ruchów ciała.
Rigging pozwala na oddanie pełnej dynamiki ruchu – od płynnego zginania kończyn po realistyczne drgania włosów, ogona, piór czy tkanin. Szczególnie ważnym aspektem jest prawidłowe przygotowanie riggu do interakcji z technologią motion capture, co pozwala na synchronizację z ruchami aktorów w czasie rzeczywistym.
Po zriggowaniu modelu można rozpocząć proces animacji. Tutaj wykorzystuje się zarówno tradycyjne techniki klatkowe, jak i animacje oparte na danych z systemów motion capture. Dzięki temu postacie nie tylko poruszają się naturalnie, ale także wyrażają emocje, co wzbogaca ich obecność na scenie.
Poznaj narzędzia: Autodesk Maya, MotionBuilder >>
Technologia Motion Capture (MoCap) pozwala przenieść ruchy aktorów na postać cyfrową z niespotykaną dotąd precyzją. Płynne odwzorowanie ruchów ciała, głowy i mimiki w czasie rzeczywistym umożliwia idealne połączenie aktora z animowaną postacią.
Wykorzystując systemy takie jak Xsens do przechwytywania ruchów ciała i głowy (motion tracking) oraz Faceware do śledzenia mimiki twarzy (face tracking), uzyskujemy pełne odwzorowanie gestów, emocji i dynamiki aktora. Do tego wystarczy dodać system zczytywania ruchów dłoni i palców np. StertchSense czy Manus i otrzymujemy dane które pozwolą stworzyć możliwie najbardziej realistyczną postać.
W ten sposób powstały postaci ludzi, robotów czy zwierząt z takich filmów jak m.in. cała seria Avatar, Dumbo, Beowulf, Godzilla, Władca Pierścieni i Hobbit, Planeta Małp, Matrix, King Kong, Gwiezdne Wojny, czy serie Transformers i Marvel Cinematic Universe.
Każda zmiana w ruchu aktora od razu widoczna jest na animowanej postaci. Dzięki temu widzowie na żywo mogą doświadczyć interakcji między aktorem a postacią 3D w sposób niezwykle naturalny. Zaletą wspomnianych systemów jest mobilność – aktorzy mogą swobodnie poruszać się po scenie, a system śledzi ich ruch bez potrzeby stosowania kamer w stałych punktach. Obecne systemy Motion Capture do twarzy wychwytują najsubtelniejsze zmiany w mimice, pozwalając na odtworzenie emocji, takich jak radość, zdziwienie czy smutek.
Poznaj narzędzia: Xsens, Faceware, StretchSense i Manus >>
Aby spektakl mógł działać na żywo, postać 3D musi być wizualizowana na dużych ekranach i współgrać z ruchem aktorów. Niezbędne do tego są zaawansowane systemy renderowania w czasie rzeczywistym, takie jak Unity czy Unreal Engine. Te silniki graficzne pozwalają na płynne wyświetlanie animowanych postaci 3D na ekranach w jakości kinowej, nawet podczas intensywnych ruchów i interakcji z aktorami.
Silnik Unity oferuje wyjątkową optymalizację, co sprawia, że działa płynnie nawet na ograniczonych zasobach sprzętowych. Natomiast Unreal Engine zapewnia narzędzia do dynamicznego oświetlenia, które pozwalają na realistyczne wkomponowanie postaci w scenografię i atmosferę spektaklu. Efekt: natychmiastowe odwzorowanie ruchów i animacji na dużych ekranach, bez opóźnień, w wysokiej jakości graficznej.
Dzięki technologii streamingu, wszystkie dane z motion capture są natychmiast przesyłane do systemów graficznych, eliminując opóźnienia i zapewniając naturalne wrażenie na scenie. To kluczowy element, który pozwala widzom poczuć, że postać 3D jest integralną częścią spektaklu, reagującą na otoczenie i emocje w czasie rzeczywistym.
Poznaj narzędzia: Unity >>
Rewolucyjne rozwiązania technologiczne zmieniają zasady gry w świecie sztuki i reklamy. Produkcje, takie jak spektakl „Akademia Pana Kleksa”, stały się przełomem w świecie widowisk. Dzięki technologii interaktywnej postacie, takie jak Ptak Mateusz, zyskały życie i porwały widzów w świat niezwykłych emocji.
Poznaj historię drogi do sukcesu studia ORIZON GROUP i tworzenia interaktywnego spektaklu “Akademia Pana Kleksa”.
„Podróż w świat 3D gwarantuje unikalne przeżycia. Najbardziej kochamy w nim to, że daje możliwości, które w świecie realnym są niemożliwe w ogóle lub nieosiągalne dla każdego z nas. Zdecydowanie i odważnie przekraczamy granice rzeczywistości i kreujemy świat, w którym wszystko jest możliwe.”
– Jacek Lamont i Katarzyna Koguciuk-Lamont, założyciele ORIZON GROUP.
Oferowane przez PCC Polska rozwiązania – najnowsze oprogramowanie 3D i sprzęt Motion Capture – wyznaczają nowe standardy w branży widowisk scenicznych i tworzą przestrzeń dla artystycznej ekspresji w cyfrowym świecie.