System do MoCapu Xsens w produkcji Disneya



Opublikowane: 05 Mar / 2021 Kategoria: Aktualności, Tagi: , , ,

Film ‚Jedyny i niepowtarzalny Ivan’ – zobacz jak sprawdził się sprzęt Xsens do MotionCapture w szeregach Disneya!


Znając osiągnięcia i dorobek Studio Disneya, zazwyczaj ich produkcje są pełnoprawnymi, pełnometrażowym animacjami. Rzadkością jest tworzenie przez ekipę Disney’a filmów z wykorzystaniem CGI. To raczej pojedyncze przypadki. Przeważnie filmy Disney’a są robione standardową metodą KeyFrame’ową (oczywiście nie taką którą znamy, ale bardziej rozbudowaną – pisaliśmy o tym w serii artykułów o ‚Pryncypiach Animacji’).

Dlatego gdy Disney bierze się za produkcję nowego filmu pełnometrażowego (a nie animacji pełnometrażowej), warto poświęcić mu uwagę i sprawdzić jak to wyszło. Tym bardziej, że za sobą mają już takie tytuły jak chociażby ‚Opowieści z Narni‚ czy ‚Góra czarownic‚. Przy produkcji mamy świetny akcent wykorzystania systemów Motion Capture – sprzętu Xsens!

Film ‚The One and Only Ivan’ (‚Jedyny i niepowtarzalny Ivan’) to ekranizacja książki Katherine Applegate, opowiadająca o losach goryla żyjącego w podmiejskiej galerii handlowej i jego rozterkach dotyczących swojej aktualnej egzystencji. Co ciekawe, obsada jest iście gwiazdorska, ponieważ występują tam Sam Rockwell, Angelina Jolie, Bryan Craston czy Danny DeVito. Film miał pierwotnie trafić do kin, ale prawdopodobnie ze względu na liczne obostrzenia pandemiczne ostatecznie jego premiera odbyła się w sierpniu 2020 roku na platformie Disney+. Określony został jako widowisko „będące połączeniem filmu fabularnego i animacji komputerowej”.

Gdzie Xsens w Ivanie?

Disnej robi MoCap z Xsensem

Wszystkie ruchy Ivana – tytułowego goryla – odgrywa aktor-performance Ben Bishop z wykorzystaniem systemu Xsens. Świetnie odegrane ruchy z wykorzystaniem dodatkowych kul, symulujących przedłużone kończyny, pozwalają zapomnieć całkowicie, że Goryla odgrywa człowiek.

System Xsens już nie raz pokazał, że duże wymagające produkcje nie są mu straszne. Świetnie wkomponowuje się w wymagania projektu. Tutaj jego atutem była właśnie możliwość nagrywania ruchów w dowolnym terenie i brak przymusu budowania specjalnej przestrzeni do nagrań MoCap w scenografii. Dzięki temu produkcja mogła pracować w jednym miejscu i wszystkim świetnie koordynować i korygować.


A jak chcecie zobaczyć cały Breakdown z ich produkcji, to zachęcamy do obejrzenia materiału:

 

Autor: Michał Chmielewicz | PCC Polska