Menu

StretchSense – nowy Hand Engine 2.0

Hand Engnie - nowy silnik dla Stretchsense

Kategoria: Aktualności, Tagi: , ,

Przedstawiamy najnowszą wersję zaawansowanego software’u do obsługi rękawic do Motion Cpature nowozelandzkiej marki StretchSense.


Hand Engine 2.0 – StretchSense

W porównaniu do poprzedniej wersji 1.5.3 wprowadzono zmiany takie jak:

  • poprawiona jakość animacji po szybkiej kalibracji (Calibrate Express)
  • unowocześniony, bardziej intuicyjny w obsłudze interfejs
  • rozszerzona biblioteka preinstalowanych póz


Jeszcze szybsza kalibracja

Dla niezaznajomionych użytkowników MoCapu, silnik Hand Engine to oprogramowanie pozwalające na bardzo dokładną kalibrację rękawic StretchSense. Opcja Calibrate Express umożliwia rozpoczęcie nagrywania już w 15 sek.

Dla wymagających – nowa wersja interfejsu Hand Engine 2.0

Dla osób wymagających najwyższych efektów, producent daje opcję zaawansowanej kalibracji (Advanced Calibration). Dzięki niej w trakcie użytkowania rękawic możemy na bieżąco korygować nieścisłości w odwzorowywaniu przez rękawice ruchu palców, poprzez nagrywanie poszczególnych póz zawartych w rozległej bibliotece programu. Końcowe efekty możemy zapisać do wykorzystania w późniejszych sesjach nagraniowych.


Streaming danych z palców

Stremining - Stretchsens

Hand Engine pozwala także na streaming danych z palców do programów innych producentów. Dla przykładu, jest on w pełni kompatybilny z MVN Animate marki Xsens, w którym otrzymujemy dane z całego ciała aktora wraz z palcami z rękawic StretchSense. Program posiada też synchronizację timecodu z programem Shogun firmy Vicon. Dane możemy nagrywać bezprzewodowo poprzez Bluetooth, bądź na kartach SD umieszczanych w każdej z rękawic.

W łatwy sposób połącz interfejs Stretchsense ze swoim programem do animacji!

Przejście z silnika HandEngine do softu animacji powinno być płynne! Kluczem do sukcesu jest zarządzanie danymi. Hand Engine daje Ci opcję synchronizacji danych dłoni i ciała na Twojej docelowej postaci.

Dzięki danym zapisanym w formacie, który można łatwo importować do swojego timecodu, zarządzanie danymi staje się proste i niezawodne.

  • Transmisja na żywo: Stale dodajemy nowe integracje do Hand Engine. Teraz możesz przesyłać strumieniowo dane na żywo do Unreal Engine , Unity 3D , MotionBuilder i Maya .
  • FBX do retargetingu: Eksportuj dane rąk z Hand Engine jako część pełnego pliku FBX, aby ponowne kierowanie w postach było proste i dokładne.
  • Integracja z Xsens: Skalibruj swoje rękawice a następnie aktywuj strumień i przesyłaj dane do Xsens MVN Animate Pro.
  • Kod czasowy: Dzięki synchronizacji kodu czasowego można łatwo zsynchronizować dane rękawic MoCap Pro z danymi  z systemów Vicon  lub OptiTrack .
  • Zdalne wyzwalanie: Zdalnie wyzwalaj nagrywanie w Hand Engine z systemów Vicon , Qualisys lub OptiTrack.

Jeżeli jesteście zainteresowani to zapraszamy do zadawania pytań!

Autor: Bartosz Kondracki | PCC Polska