Menu

Shotgun Software – wykorzystaj potencjał programu w swoim studio

Shotgun Software program do zarządzania pracą w studiach kreatywnych

Kategoria: Pomoc techniczna - grafika 3D i wizualizacje, Tagi: , , ,

Chcesz mieć większą kontrolę nad procesami twórczymi i pewność, że projekt idzie do przodu? Koniecznie przeczytaj artykuł w czym pomoże Ci program Shotgun.


Program Shotgun w studio kreatywnym

Wiele studiów kreatywnych na całym świecie boryka się z wiecznie występującym problemem – przepływem pracy w studiu. Jak zarządzać zadaniami i działami kreatywnymi artystów oraz jak przyspieszyć i zoptymalizować pracę dla poszczególnych osób? Z pomocą przychodzi właśnie oprogramowanie Shotgun.


Do czego służy program Shotgun?

Shotgun to idealne oprogramowanie do kreatywnego zarządzania projektami w swoim studiu. Dzięki niej mamy możliwość łączenia całego pipeline’u swoich zespołów artystów i zarządzania nimi, przez prostą formułę programu. Widzimy kolejne kroki budowanego projektu, możemy planować i optymalizować działanie zespołu, a także tworzyć dokładne raporty z przebiegu powstawania naszego „dziecka” 😊. A największą zaletą jest to, że Shotgun jest rozwiązaniem chmurowym, co pozwala na dostęp do zarządzania z dosłownie każdego miejsca na świecie!

Dla kogo?

Studia, które mogą poprawić swoją pracę miedzy zespołową, mogą być dosłownie z każdej branży kreatywnej. Zaczynając od produkcji filmowej, przez gamedev, telewizję po produkcję w branży automotive. W tym artykule chcę przybliżyć możliwości zastosowania „strzelby” w branży filmowej.


Shotgun w branży filmowej

Świetne zarządzanie dla Producentów:

W Shotgunie dzięki elastyczności, możemy zmodyfikować w dowolny sposób zakładki podglądu w projekcie, dzięki czemu możemy tworzyć pulpity nawigacyjne z najważniejszymi informacjami oraz raportami o postępach całego projektu. Pozwala to na podejmowanie błyskawicznych decyzji oraz zaplanowanie kolejnych działań w produkcji

Możemy tworzyć także odpowiednie widoki dla każdego działu w naszym pipeline, dzięki czemu mamy olbrzymią elastyczność do zarządzania nawet najmniejszym zadaniem.

Shotgun software - zarządzanie projektami

 

Dodatkowo Shotgun udostępnia nam narzędzia dla recenzentów – czyli osób nadzorujących pracę, takich jak Lead Artist, Art Director czy Supervisor’ów. Dzięki prostej aplikacji do recenzji zyskujemy elastyczność i ułatwienie w nadzorowaniu procesu produkcji.

Możemy wejść do niej z każdego urządzenia jak komputer, tablet czy smartfon i ocenić dane zadanie, dając wyraźne wskazówki dzięki adnotacjom.

Dodatkowo recenzent jest zintegrowany z narzędziami jak Maya czy Photoshop, co pozwala na szybkie i sprawne działanie. A co najważniejsze, nie wymaga dodatkowych programów wspomagających przepływ pracy.

Shotgun software w przemyśle filmowym

 

„Cały nasz proces produkcyjny opiera się na Shotgun. Od dłuższego czasu stanowi centralną część naszej platformy.”

Double Negative

Shotgun daje Nam możliwość połączenia i ustandaryzowania wszystkich narzędzi oraz artystów w jednym miejscu, dzięki czemu przepływ pracy jest stabilny i pozwala uniknąć nam podstawowych błędów komunikacyjnych między oddziałami. System recenzji pozwala także zebrać zarówno Artystów jak i osoby nadzorujące w 1 miejscu, dzięki czemu feedback zadania jest szybki i dobrze zrozumiały.


CASE STUDY – zarządzanie projektami w studiu Animatrik

Warto sprawdzić jak praca z Shotgunem wygląda od środka, więc zapraszam do sprawdzenia Case Study studia Animatrik – wielkiego studia motion mapture w Kanadzie, gdzie pokazują nam, jak wygląda u nich zarządzanie olbrzymimi projektami.


Brett Ineson: Animatrik to studio nagrań i produkcji wirtualnej z siedzibą w Vancouver. Nasza działalność jest podzielona na gry wideo i film. Niektóre z naszych ostatnich tytułów to film Warcraft , Legion samobójców oraz gra Gears of War .

Mamy w sumie 45 osób, które są podzielone między dwa studia w Vancouver i Los Angeles, a około 40 z nich – głównie artystów, producentów i supervisors – używa Shotguna w obu lokalizacjach.

Shotgun software w przemyśle filmowym - studio Animatrik 1

 

Kiedy ruszyliśmy pełną parą w Animatrik, śledziliśmy produkcję za pomocą Excela i dość szybko zdaliśmy sobie sprawę, że Shotgun może zająć się udźwignięciem produkcji. To było około pięć lub sześć lat temu. Używamy programów Maya, MotionBuilder, Giant, Blade, Motive oraz wewnętrznych narzędzi do śledzenia i procesowania danych MoCap’u. Wszystkie z nich świetnie współpracują z Shotgunem.

Niedawny projekt, nad którym pracowaliśmy, to była gra Gears of War . Był to duży projekt, który trwał około 18 miesięcy i obejmował wiele różnych sesji i danych do śledzenia. Shotgun naprawdę pomogła nam zarządzać naszymi zasobami. Mogliśmy zobaczyć, ile osób pracowało w konkretnej części pipeline’u oraz wiedzieć, gdzie jesteśmy obciążeni pracą, i upewnić się, że jesteśmy na dobrej drodze i w razie potrzeby moglibyśmy przenosić ludzi z innych projektów.

Shotgun software w przemyśle filmowym - studio Animatrik 2

 

Jakie są twoje ulubione funkcje Shotgun i do czego przede wszystkim go używasz?

Używamy Shotgun do wszystkich naszych projektów do śledzenia danych mocap i śledzenia twarzy, dzielenia się filmami z sesji zdjęciowych z naszymi klientami, a także umożliwia on ludziom szybko wskoczyć do niego i zobaczyć, gdzie jest aktualne zadanie w pipelinie. Wdrożyliśmy również proces, który aktualizuje bazę danych Shotgun w czasie rzeczywistym, gdy przeprowadzamy sesję mocap.

Moją ulubioną funkcją jest możliwość używania Python API Shotgun do pisania skryptów.

W budowanie naszego pipelin’u włożyliśmy wiele wysiłku – dwie osoby pracują w pełnym wymiarze godzin, upewniając się, że dane przemieszczają się tak, jak tego potrzebujemy. Pracujemy z zespołem wsparcia Shotgun, ponieważ mamy możliwość dostosowania naszych własnych narzędzi do Shotguna. W tle wykonujemy również algorytmy dla naszego TimeCodu w produkcji. Pocieszające jest to, że nasze własne algorytmy są wykonywane automatycznie przez Shotgun.

Co robisz, aby pozostać w kontakcie ze społecznością artystów?

Często bywam na zwykłych targach, SIGGRAPH i konferencjach dotyczących gier, a także zacząłem jeździć na pokazy w Europie. Zawsze spotykam się tam ze świetnymi ludźmi! Jestem też w stałym kontakcie z moim zespołem dzięki różnym narzędziom, co pomaga mi pozostać wydajnym i kreatywnym.

Jakie jest obecnie największe wyzwanie w prowadzeniu studia?

Przemysł VFX jest dość agresywny, jeśli chodzi o ceny, i może wyglądać jak „wyścig szczurów” Poruszanie się po tym, utrzymanie zdrowej firmy i lepsza obsługa pracowników i klientów może być wyzwaniem.

Brett Ineson, Animatrik


bones-case-study-shotgrid-shotgun

A jeżeli właśnie TY zastanawiasz się nad poprawą swojej produktywności w studiu – zgłoś się do nas! PCC Polska od 2020 roku jest oficjalnym Partnerem oprogramowania Shotgun! Chętnie pomożemy Ci stworzyć coś wielkiego!

Autor: Michał Chmielewicz | PCC Polska


Rating: 5.00/5. From 1 vote.
Please wait...