Menu

Shotgun: PCC Polska oficjalnym Partnerem Shotgun!

Ogłaszamy dobrą nowinę! Po miesiącach szkoleń otrzymaliśmy oficjalnie certyfikat z programu Shotgun i jako jedyni w Polsce możemy go wdrożyć.


Shotgun w Twoim studio gamedev

Za nami długa droga, którą musieliśmy pokonać, żeby otrzymać możliwość uczenia się od najlepszych specjalistów z zakresu Shotguna i móc rozwijać ten produkt na polskim rynku. „Strzelba” to potężne narzędzie i wiedzę musimy rozwijać na każdym kroku, czym też chętnie będziemy się z Wami dzielić i wspierać Wasze studio, co może okazać się dla Was przełomowym krokiem w rozwoju! Ale od początku:

1. W czym pomaga Shotgun?
Dla osób, które nie miały styczności z Shotgunem – spieszę z informacjami!
„Strzelba” to idealne oprogramowanie do kreatywnego zarządzania projektami w swoim studiu. Dzięki niej mamy możliwość łączenia całego pipeline’u swoich zespołów artystów i zarządzania nimi, przez prostą formułę programu. Widzimy kolejne kroki budowanego projektu, możemy planować i optymalizować działanie zespołu, a także tworzyć dokładne raporty z przebiegu powstawania naszego „dziecka” 😊.

2. Z jakimi zespołami możemy połączyć Shotgun’a?
Tak naprawdę, Shotguna możemy wykorzystać w każdym teamie! Niezależnie, czy pracujemy nad architekturą, animacją, w dziedzinie GameDev czy w VFX’ach. Wszystko przekłada się na to, jak chcesz zaplanować swój przepływ pracy i jak wyglądają Twoje zespoły. Dużym ułatwieniem będzie tutaj także wsparcie firm, wykorzystujących freelancerów, działających outsourcingowo. Co do integracji programów.

Autodesk-shotgun-team-work
 

3. Jakie programy wspiera Shotgun?
Głównymi programami, gdzie „strzelba” dobrze się wpasowuje, to oczywiście soft Autodesku, takie jak 3ds Max, Maya, MotionBuilder, Alias, Flame, Softimage czy VRed. Do tego dochodzą Nam potężne narzędzia jak Mari czy Nuke od TheFoundry, ale także znalazło się miejsce dla popularnego „Hudego” (Houdini). No i oczywiście nieocenione Adobe, jak After Effects czy Photoshop.
Nie broni to oczywiście nam używać inne popularne programy, jak np. Fusion do Compositingu czy inne programy. Tutaj mówimy o czystej integracji z napisanymi silnikami pod te aplikację.

4. Jak Shotgun może pomóc w rozwoju projektu?
Najważniejszą rzeczą Shotguna jest to, że jest on w pełni konfigurowalny. Sami wybieramy zakładki z informacjami, które pozwolą nam ułatwić w zarządzaniu projektem. Mamy do dyspozycji szereg opcji, od ustalenia pipeline’u dla artystów po przydzielanie zadań i terminów dla działów. Pomocne jest to, ze wszystkie dane są przedstawiane w formie graficznej, co jest przejrzyste i pozwala na szybką interakcję.

autodesk-shotgun-przydzielanie-zadan

Główną zaletą Shotguna jest to, że działa on w chmurze, co pozwala na dostęp do niego praktycznie z każdego miejsca, a dla Project Managerów i ArtDirectorów jest to niewątpliwy atut, ponieważ mają podgląd do projektu dosłownie z każdego miejsca, a interaktywne narzędzia pozwalają na edycję i recenzję postępów prac nawet na smartfonach!

5. Dla kogo jest Shotgun?
Pytanie pojawiające się często, ale tak jak wspomniałem – Shotgun jest dla każdego studia, czy to małego czy olbrzymiego z wieloma oddziałami na całym świecie! Każdy może poprawić swój przepływ pracy, a dla największych graczy to już istny „must have”. Nie bez powodu ze „strzelby” korzystają takie studia jak Ubisoft, EA Sports i Crystal Dynamics. A jest także wielu wielu innych!

6. Co jeszcze?
Nie da się opisać Shotguna w kilku wersach, jego możliwości są niezmierzone. Jednak żeby wszystko zebrać razem, można przyjrzeć się przeglądowi możliwości Shotguna:

A jeżeli będziecie mieli więcej pytań – śmiało piszcie, jak już wspominałem – podzielimy się wieściami 😊

 

Autor: Michał Chmielewicz | PCC Polska