ShotGrid – zarządzanie produkcją w studio kreatywnym



Opublikowane: 25 czerwiec / 2021 Kategoria: 3ds Max, Tagi: , , , , ,

ShotGrid to bezpieczne narzędzie do zarządzania i komunikacji w każdej firmie pracującej zespołowo. Idealnie nadaje się dla studiów gier i studiów (pracowni) kreatywnych.


Było SHOTGUN, jest SHOTGRID

Od 7 czerwca program Shotgun zmienił nazwę na ShotGrid. Było to związane z zakończeniem integracji tego narzędzia w struktury Autodesk. Teraz to jedno z najlepszych narzędzi produkcyjych dla kreatywnych studiów każdej wielkości, będzie dostępne w postaci rocznej lub 3-letniej subskrypcji Autodesk.

ShotGrid (dawniej Shotgun) to program, który dopasowuje się do wielkości danej firmy – został stworzony jako centrum komunikacji i zarządzania. Powstał po to, aby artyści mogli skupić się na swojej pracy, innowacjach, nowych pomysłach, tworzeniu i współpracy, nie martwiąc się o nic więcej. 


bones-case-study-shotgrid-shotgun


Cechy oprogramowania ShotGrid:

  • jest to oprogramowanie dedykowane stricte dla branży filmowej, telewizyjnej i twórców gier,
  • udostępnia narzędzia do zarządzania projektami i ich przeglądu z podziałem na różne role,
  • możesz monitorowac postępy projektu i usprawnić procesy, które tego wymagają,
  • pozwala na lepszą integrację zespołów,
  • pomaga trzymać się założonych terminów i budżetu,
  • pozwala na komunikację z dowolnego miejsca dzięki apolikacji mobilnej.

 

DOŁĄCZ DO NALEPSZYCH
shotgrid-dolacz-do-najlepszych-studiow

 

Poniżej pokażemy Ci jak możesz wykorzystać program ShotGrid w swojej firmie


ZALETA 1:
ShotGrid zapewni śledzenie zmian w projektach, oraz ścieżkę przechodzenia przez poszczególne działy, włącznie z zatwierdzeniem stanu ostatecznego.

shotGrid-shotgun-sledzenie-zmian-w-projekcie

Na w/w przykładzie widzimy listę assetów (modeli), które wykorzystujemy w projekcie oraz pracę poszczególnych działów (Model – modelowanie, Rig – riggowanie i skinnowanie, Surface – wykończenie i teksturowanie). W tym przypadku większość modeli ma zaznaczony status „in progres”, czyli praca nad modelem jeszcze trwa. Daje to podgląd na postęp pracy działów na danym etapie.

Jeśli natomiast chcemy wejść w szczegółowe informacje na temat konkretnego etapu, możemy przejść do planowania zadań ⬇️.

shotgrid-shotgun-planowanie-zadan

1. Opcje planowana produkcji w ShotGrid – możemy tutaj dodać:

  • cały dział graficzny lub osoby, odpowiedzialne za dany etap produkcji (w tym przypadku to ujęcie „P00”),
  • ludzi odpowiadających za animację (od tego działu w tym przykładzie zaczynamy).

2. Ustawianie terminu wykonania zadania w ShotGrid – program automatycznie pozwala zaplanować i skorygować kolejne kroki i wyliczyć przybliżony czas ukończenia całego etapu przez poszczególne działy.

3. Automatyczne powiadomienia – działy otrzymują powiadomienia o przydzieleniu zadań, mogą zaplanować i skorygować swoją pracę, żeby dopasować wykonywanie kolejnych etapów pod całość projektu.


ZALETA 2:
ShotGrid pozwala na oglądanie, czytanie recenzji, pisanie opinii na temat danego projektu/scen przez osoby do tego uprawnione.

shotgrid-shotgun-korzystanie-z-wbudowanego-recenzenta

Korzystanie z wbudowanego recenzenta pozwala osobom, na poziomie zarządzającym, na dodawanie recenzji i proponowania poprawek z jednego miejsca w ShotGrid-zie. Umożliwia to szybszą komunikację z artystami, bez konieczności organizowania spotkań i omawiania etapów do poprawek.


Ułatwienia w komunikacji osób i przydzielaniu im zadań do poprawy z pierwszego poziomu usprawniają pracę ludzi odpowiedzialnych za końcowy dany etap produkcji.


Dodatkowo, można korzystać z recenzowania w dowolnym miejscu, w którym się znajdujemy – dzięki aplikacji na telefon – ShotGrid Review. Daje ona możliwość sprawdzenia aktualnego postępu pracy i komunikowania się na podstawie feedbacków 24h/dobę.

shotgun-shotgrid-aplikacja-na-telefon

Osoby, które docenią te narzędzie, to na pewno:

  • team liderzy,
  • supervisorzy
  • a nawet artyści,

Wszycy użytkownicy narzędzi ShotGrid będą mogli otrzymać szybki feedback i zacząć pracę nad poprawkami.


Zespoły, w których przepływ informacji jest swobodny dostają możliwość wspólnego inspirowania się nawzajem. Mogą próbować wdrażać nowe pomysły.


ZALETA 3:
ShotGrid może dostosować się do każdej wielkości studia. Od 3-4 osób
do setek pracowników.

ShotGrid jest świetnym narzędziem do przydzielania i zarządzania zadaniami nawet przy mniejszych zespołach. Bez względu na to czy jest to praca nad wieloma złożonymi etapami, czy nad pojedynczymi projektami, ShotGrid pozwala na pełną kontrolę i wprowadzanie poprawek przy współpracy z każdym, w prosty i intuicyjny sposób. Przy tym artyści otrzymują uproszczoną drogę do feedbacku.


ZALETA 4:
ShotGrid posiada integrację ze standardowymi narzędziami takimi jak 3ds Max, Maya, Arnold, Photoshop, Unreal Engine i Unity, aby zapewnić wydajny przepływ pracy (pipeline) i pełną automatyzację procesów.

ShotGrid Create pozwala na pełną integrację z narzędziami, które są używane w firmie. Dzięki temu nie trzeba przeskakiwać między kolejnymi programami i oknami lecz wszystko jest w jednym miejscu

shotgrid-shotgun-integracja-z-narzedziami-max-maya-mudbox-flame-foundry-unreal

Wszystko opiera się na wtyczce, którą można połączyć ze swoimi programami takimi jak Autodesk (Maya, 3ds Max, Motion Builder, MudBox, Flame, Flare), Foundry (Nuke, Katana, Mari, Modo) czy pakiety Adobe lub silniki growe takie jak Unity czy Unreal.


Wczytywanie projektów z panelu ShotGrid’a czy szybkie wysyłanie swoich wersji do podglądu dla innych artystów, pozwala zaoszczędzić czas na „ręczne update’owanie” postępów pracy.


ZALETA 5:
ShotGrid synchronizuje swoje dane z programami do tworzenia niestandardowych protokołów w tym Jira (Jira Bridge).

Pełne przejście na ShotGrida może się wiązać z synchronizacją z wcześniej wykorzystywanymi programami do zarządzania i połączeniem ich w jeden system. Tam gdzie artyści chcą pracować na Jirze, ShotGrid pozwala na integrację i przepływ informacji pomiędzy tymi dwoma platformami. Dzięki temu każdy może korzystać ze swojego ulubionego narzędzia. 

shotgrid-jira-python-API-integration

ZALETA 6:
Za pomocą API Python w ShotGrid można stworzyć najkorzystniejszy dla firmy pipeline.

Dzięki otwartemu API i działaniu ShotGrid-a opartego na Pythonie, możliwe jest tworzenie własnych narzędzi, które będą współpracować z posiadanymi programami (większość programów oparta jest właśnie na Pythonie). Pozwala to tworzyć niepowtarzalne pipeline’y, skrojone na potrzeby i wymagania każdego studia, które mogą jeszcze bardziej przyspieszyć pracę!


ZALETA 7:
Shotgrid posiada najlepsze zabezpieczenia w swojej klasie, poparte co-kwartalnymi, niezależnymi audytami.

ShotGrid posiada potężne dashboardy i raporty generowane na żywo, tak aby można było na każdym etapie projektu mieć pełny wgląd w zadania i osie czasu. Tym sposobem osoby uprawnione mogą na bieżąco korygować te dane. Niezależnie, od złożoności projektów i ilości osób pracujących w danym momencie, ShotGrid pozwala na złożone filtrowanie i wyszukiwanie.


Dzięki dużej kustomizacji, ShotGrid dostarcza każdemu odpowiednie i krytyczne dla niego informacje w zależności od potrzeb danego użytkownika.

Zobacz zamianę Shotgun w ShotGrid i plany tego co się jeszcze bedzie działo w tym roku:

 

Jeśli zastanawiasz się nad wdrożeniem oprogramowania do zarządzania projektami i komunikacji pomiędzy zespołami – zrób pierwszy krok i skontaktuj sie z naszymi doradcami technicznymi od ShotGrid. Serdecznie zapraszamy.