Nowatorskie podejście Ricky’ego Baby do animacji 3D redefiniuje sposób tworzenia realistycznych ruchów i ekspresji postaci. Jego techniki łączą zaawansowane algorytmy z kreatywnym podejściem, otwierając nowe możliwości dla twórców.
Po nauczeniu się animacji 3D Ricky Baba wkroczył do branży filmów animowanych i pracował nad projektami dla firm takich jak DreamWorks, a także w grach wideo. Jego pasją są osobiste projekty, w których odtwarza klasyczne postacie z kreskówek i gier w nowoczesnym stylu animacji.
Obecnie jest dyrektorem artystycznym w firmie Meta w San Francisco w Kalifornii
Będąc artystą 3D samoukiem w branży animacji, moja droga do sukcesu wymagała wiele pracy nad rozwojem i nauką. Zaczynałem jako artysta 2D, ale nauczyłem się 3D w Autodesk Maya podczas pracy, zadając pytania moim współpracownikom, którzy pracowali w animacji 3D. Po bardziej dogłębnym poznaniu Maya na własną rękę, znalazłem role zawodowe, w tym pracę w DreamWorks, Instagram, a teraz Meta.
Skupienie się na samodoskonaleniu było warte wysiłku, ale jest wiele rzeczy, których mam nadzieję nauczyć początkujących artystów. Oto kilka szybkich wskazówek branżowych, które pomogą ci skupić się na tej podróży i przejść przez nią.
Nauka narzędzi jest ważna, ale skupienie się na celach końcowych jest kluczowe podczas pracy i budowania umiejętności. Podzielenie tych celów na mniejsze pozwala na zbadanie konkretnych obszarów narzędzi i procesów, z których korzystasz. Próba nauczenia się wszystkiego naraz jest receptą na frustrację. Na przykład, jeśli chcesz nauczyć się oświetlenia, możesz odblokować się, pobierając darmowe modele lub używając prymitywów Maya, które pomogą ci rozpocząć pracę z oświetleniem w Maya Arnold. Następnie można wykorzystać zdobytą wiedzę we własnych projektach.
Pomocne jest również uczenie się poprzez projekty, którymi nie tylko jesteś podekscytowany, ale które naprawdę cię pasjonują. Początkowa ekscytacja projektem może minąć, ale pasja jest paliwem, które utrzymuje się przez długi czas.
W ciągu ostatnich kilku lat, podczas mojego prywatnego czasu twórczego, renderowałem nostalgiczne postacie, w tym niektóre z Street Fighter i Teenage Mutant Ninja Turtles, w stylu popularnych animowanych filmów fabularnych, aby publikować je w mediach społecznościowych i w moim portfolio. Te osobiste projekty są dla mnie na tyle ważne, że posiadam dodatkowo oprogramowanie Maya do użytku osobistego i profesjonalnego.
Ważne jest, aby być w kontakcie z kolegami z branży animacji, a także z innymi podobnymi branżami. Wiele z mojego rozwoju zawdzięczam możliwościom przedstawionym przez starych przyjaciół, a kilka z moich miejsc pracy przyszło dzięki poleceniom od kolegów ze studiów. Do dziś spotykam się z innymi absolwentami Sheridan College. Upewnij się, że wiesz, jak komunikować się z tymi kolegami i współpracownikami, aby rozwijać się zawodowo.
Szczególnie przydatne jest poznanie kierunku, w którym zmierza branża animacji, tak jak ja to zrobiłem z modelowaniem 3D i Mayą na początku mojej kariery. Z biegiem lat pojawiły się nowe prace w innych branżach, a talenty migrowały w kierunku tych nowych wyzwań w miarę ich pojawiania się.
Gry mobilne i AR/VR wchłonęły część talentów z animacji, ponieważ umiejętności animacyjne są często przenoszone, w tym Maya do animacji i modelowania. Udowodnienie, że potrafisz dostosować się do współpracowników w każdej branży, sprawi, że będziesz bardziej przydatny i pomoże ci w rozwoju kariery zawodowej.
Praca nad zdobywaniem nowych umiejętności i doskonaleniem ich jest niezbędna, by stać się i pozostać dobrym artystą. Choć Maya jest obecnie moim podstawowym narzędziem, poznałem ją dopiero w mojej drugiej pracy jako artysta. Pracowałem jako artysta koncepcyjny w małym studiu animacji 3D, gdzie pipeline 3D był zbudowany na Maya. Byłem wtedy jednym z niewielu artystów 2D w studiu, ale zaciekawiła mnie Maya i inne narzędzia do animacji 3D, zacząłem zadawać pytania i ostatecznie zacząłem eksperymentować z tym oprogramowaniem na własną rękę.
Obecnie część moich poszukiwań nowych narzędzi artystycznych obejmuje oprogramowanie AI.
Idealnie byłoby, gdybym poznał narzędzia AI, które przyspieszają żmudne zadania i usprawniają moją pracę, dzięki czemu mogę skupić się na sztuce.
Co więcej, proces uczenia się jest na tyle ważny, że chcę zrobić kolejny krok w sztuce, pomagając innym w nauce wskazówek i sztuczek. Biorąc pod uwagę, że jestem samoukiem, chciałbym podzielić się prostymi sztuczkami, o których sam chciałbym widzieć na początku mojej kariery. Nadal będę tworzyć sztukę, ale wykorzystam ten proces jako sposób na dzielenie się wiedzą. Skupię się na technikach dla początkujących, starając się przybliżyć tajniki Maya.
Jeśli chodzi o wszystkich artystów, którzy wciąż mają nadzieję na wejście w tę przestrzeń, ważne jest, aby zawsze pracować nad wszystkimi wyzwaniami , nawet tymi które są frustrujące.
Nie ma nic złego w tworzeniu kiepskich dzieł sztuki, o ile pracujesz nad tym, aby osiągnąć to, czego chcesz. Nie ma drogi na skróty do tworzenia dobrej sztuki. To część procesu twórczego!
Autor: Anetta Hauzer | PCC Polska
Sprawdź ofertę sklepu >>
Zobacz ofertę szkoleń >>
Subskrybuj newsletter >>
Skontaktuj się z nami >>