Producent popularnego silnika renderującego V-Ray, firma Chaos Group przeprowadziła badanie w branżach architektury i wizualizacji architektonicznej na 5769 ankietowanych z 70 krajów.
Respondentami badania byli architekci, wizualizatorzy, dyrektorzy, specjaliści BIM, informatycy, projektanci wnętrz, itd. Kwestionariusz badał rodzaje stosowanych technologii w firmach, wyzwania w miejscu pracy oraz postawy i oczekiwania wobec przyszłości w branży. Celem badania było poznanie jaki wpływ na projekty mają technologie rozszerzonej rzeczywistości, renderingu w chmurze i projektowania w 3D.
Według badań oprogramowanie Autodesk, w różnych kombinacjach, jest wykorzystywane w ponad 70% projektów. Programy, z których korzysta się najczęściej to: 3ds Max i Revit, a także AutoCAD czy Maya.
Źródło: Chaos Group
85% ankietowanych uważa, że projekty architektoniczne oraz ich fotorealistyczne renderingi są bardzo ważne, a wręcz kluczowe do wygrania konkursu projektowego. Innymi słowy, dobry render ma szanse zapewnić nam zlecenie. A popyt na fotorealistyczny render jest trzecim, największym wyzwaniem w architekturze i architektonicznych wizualizacjach.
Źródło: Chaos Group
62% ankietowanych widzi potencjał w wirtualnej rzeczywistości i zamierza go wykorzystać. Duże firmy architektoniczne przyjęły VR w znacznie wyższym stopniu niż mniejsze firmy i freelancerzy. 62% dużych firm korzysta obecnie z VR, a ponad połowa z nich już używała VR w pięciu lub więcej projektach. Szerzej o zjawisku pisaliśmy całkiem niedawno (Zastosowanie programu 3ds Max w wirtualnej rzeczywistości). Dużym ułatwienie jest zeszłoroczne rozszerzenie 3ds Max’a – 3ds Max Interactive. Tworzenie panoram 360 czy wirtualnych spacerów nigdy nie było bardziej intuicyjne.
Źródło: Chaos Group
17% ankietowanych korzysta z renderingu w chmurze . Według badania popyt w 2018r. na rendering w chmurze może wzrosnąć aż o 367%! Nadal jednak większość firm korzysta z własnych farm renderujących. A dobra konfiguracja farmy pod nasze potrzeby to też sztuka! (PS. Zawsze możesz o to nas zapytać!)
Źródło: Chaos Group
W podsumowaniu raportu znajdujemy 3 główne refleksje, które będą wyznaczać nam przyszłość w branży. A są to:
szybko zmieniające się technologie, w tym powszechne stosowanie BIM i VR, mają ogromny wpływ na branżę,
większość firm zajmujących się architekturą i wizualizacją architektoniczną skorzysta z technologii VR w 2018 roku,
oczekuje się, że wykorzystanie renderingu w chmurze potroi się w 2018 roku.
My, PCC Polska Spółka Jawna, i nasi partnerzy, korzystamy na naszych stronach z plików cookies (ciasteczek). Część z nich jest niezbędna dla funkcjonowania stron. Pozostałe możemy wykorzystywać do:
- analizy w jaki sposób korzystasz z naszej strony,
- personalizacji prezentowanych Ci treści,
- marketingu, reklamy i na potrzeby mediów społecznościowych.
Te pliki cookie sa niezbędne dla poprawnego funkcjonowania strony internetowej. Umożliwiają działanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie, preferencje prywatności, logowanie, wypełnianie formularzy i zapytań o ofertę. Nie mogą być wyłączone w naszej witrynie.
Preferencje
Służą do przechowywania informacji o preferencjach, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik. Wykorzystywane są w celu interakcji z użytkownikiem, który wcześniej odwiedził witrynę.
Statystyka
Te pliki cookie pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób różni użytkownicy zachowują się na stronie, gromadząc i raportując anonimowe informacje.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia użytkownika w witrynach internetowych, aby prezentować mu odpowiednie reklamy, interesujące i zgodnie z profilem użytkownika. Są bardziej cenne dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych.