Raport trendów branżowych od Chaos Group



Opublikowane: 28 sty / 2018 Kategoria: Architektura, Tagi: , , , ,

Producent popularnego silnika renderującego V-Ray, firma Chaos Group przeprowadziła badanie w branżach architektury i wizualizacji architektonicznej na 5769 ankietowanych z 70 krajów.


Respondentami badania byli architekci, wizualizatorzy, dyrektorzy, specjaliści BIM, informatycy, projektanci wnętrz, itd. Kwestionariusz badał rodzaje stosowanych technologii w firmach, wyzwania w miejscu pracy oraz postawy i oczekiwania wobec przyszłości w branży. Celem badania było poznanie jaki wpływ na projekty mają technologie rozszerzonej rzeczywistości, renderingu w chmurze i projektowania w 3D. 

Według badań oprogramowanie Autodesk, w różnych kombinacjach, jest wykorzystywane w ponad 70% projektów. Programy, z których korzysta się najczęściej to: 3ds Max i Revit, a także AutoCAD czy Maya.

Źródło: Chaos Group 

85% ankietowanych uważa, że projekty architektoniczne oraz ich fotorealistyczne renderingi są bardzo ważne, a wręcz kluczowe do wygrania konkursu projektowego. Innymi słowy, dobry render ma szanse zapewnić nam zlecenie. A popyt na fotorealistyczny render jest trzecim, największym wyzwaniem w architekturze i architektonicznych wizualizacjach.

 

2. Importance of 3d rendering for winning projects
Źródło: Chaos Group 

62% ankietowanych widzi potencjał w wirtualnej rzeczywistości i zamierza go wykorzystać. Duże firmy architektoniczne przyjęły VR w znacznie wyższym stopniu niż mniejsze firmy i freelancerzy. 62% dużych firm korzysta obecnie z VR, a ponad połowa z nich już używała VR w pięciu lub więcej projektach. Szerzej o zjawisku pisaliśmy całkiem niedawno (Zastosowanie programu 3ds Max w wirtualnej rzeczywistości). Dużym ułatwienie jest zeszłoroczne rozszerzenie 3ds Max’a – 3ds Max Interactive. Tworzenie panoram 360 czy wirtualnych spacerów nigdy nie było bardziej intuicyjne.

 

3. Adoption of virtual reality
Źródło: Chaos Group

17% ankietowanych korzysta z renderingu w chmurze . Według badania popyt w 2018r. na rendering w chmurze może wzrosnąć aż o 367%! Nadal jednak większość firm korzysta z własnych farm renderujących. A dobra konfiguracja farmy pod nasze potrzeby to też sztuka! (PS. Zawsze możesz o to nas zapytać!)

 

4. Cloud rendering
Źródło: Chaos Group
 W podsumowaniu raportu znajdujemy 3 główne refleksje, które będą wyznaczać nam przyszłość w branży. A są to:

  • szybko zmieniające się technologie, w tym powszechne stosowanie BIM i VR, mają ogromny wpływ na branżę,
  • większość firm zajmujących się architekturą i wizualizacją architektoniczną skorzysta z technologii VR w 2018 roku,
  • oczekuje się, że wykorzystanie renderingu w chmurze potroi się w 2018 roku.

Aby zapoznać się z całym raportem – kliknij tutaj.


Źródło: Chaos Group